eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Moment a moc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 280

  • 11. Data: 2010-09-24 10:31:48
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-24 09:47, Agent pisze:
    >
    > Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl...
    >> Witam
    >>
    >> Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    >> moc silnika wyrazona z KM?
    >> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    >> silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
    >> Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM
    >> (125 Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
    >> Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
    >> Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.
    >>
    > Oj widzę że dyskusja benzyna kontra diesel gotowa. Moc się podaje po to
    > żeby klient był zadowolony.

    Natomiast moment podaje się aby zadowolić klienta z silnika, który
    zdycha już przy 3k obrotów.

    A.


  • 12. Data: 2010-09-24 10:33:12
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    Tak? To czemu ciagnik o mocy 300KM nie chce zap*** jak ferrari??


  • 13. Data: 2010-09-24 10:34:52
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    >W dniu 2010-09-24 10:20, Agent pisze:
    >> Wszystko by sie zgadzało ale tylko teoretycznie czyli jakby się
    >> dało
    >> zrobić przekładnię (CVT?) która zawsze utrzymuje obroty silnika
    >> tak aby
    >> dostarczał pełną moc. Wtedy nie byłoby żadnej róznicy czy silnik
    >> ma 80
    >> czy 200 Nm.

    Ale zawsze nie potrzeba pelnej mocy :-)
    A wtedy dojdzie "automat lag" ..

    >> Praktyka jednak pokazuje ze kierowcy niechętnie korzystają z
    >> obrotów 4.5-6 tys a więc nie wykorzystują max mocy silnika
    >> benzynowego i
    >> dlatego to ucucie braku mocy.
    >
    > Dlatego tacy kierowcy powinni mieć automatyczną skrzynię biegów.
    > Posiada same zalety - u znakomitej większości użytkowników kończy
    > się to mniejszym zużyciem paliwa i wyższymi osiągami samochodu
    > (wbrew powtarzanym, obiegowym opiniom).

    No nie wiem, nie wiem - masz jakies dwa autka do porownania ?
    Jakos tak wyrobilem sobie opinie ze automat musi wiecej spalic, ale
    to raczej byly automaty starszej daty, DSG moze zmienic opinie.

    Do czasu zuzycia sprzegla :-)

    J.


  • 14. Data: 2010-09-24 10:36:41
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Wangog

    > Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    > moc silnika wyrazona z KM?

    Bo ta wartość mówi relatywnie najwięcej o osiągach. W każdym razie o
    niebo więcej niż wartość momentu zmierzona na silniku.

    > Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > silnika, przyspieszenie

    To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
    obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
    zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
    silniku).

    Elastyczność to z kolei parametry silnika w dużym zakresie prędkości
    obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
    zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".

    --
    ignorance is bliss


  • 15. Data: 2010-09-24 10:37:10
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > A ogolnie .. kup sobie auto z 200KM mocy, zobacz jak sie ciekawie
    > jezdzi .. i zauwaz ze nawet nie popatrzyles na moment :-)

    To jest fajne podsumowanie.

    Mimo wszystko chciałbym gdzieś się wczytać w szczegóły, jak interpretować dobrze
    wykres moc + moment. Czy znacie taka stronkę, która by dobrze to tłumaczyła?

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
    www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl


  • 16. Data: 2010-09-24 10:38:22
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Wangog

    > Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    > moc silnika wyrazona z KM?

    Bo ta wartość mówi relatywnie najwięcej o osiągach. W każdym razie o niebo
    więcej niż wartość momentu zmierzona na silniku.

    > Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > silnika, przyspieszenie

    To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
    obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
    zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
    silniku).

    Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości
    obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
    zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".

    --
    ignorance is bliss


  • 17. Data: 2010-09-24 10:41:33
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    news:i7hno8$7hq$2@news.onet.pl...
    >> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > Tak? To czemu ciagnik o mocy 300KM nie chce zap*** jak ferrari??

    Bo ma jeżdzic po polu a nie po torze?



  • 18. Data: 2010-09-24 10:44:22
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
    > obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
    > zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
    > silniku).
    Prawda ale ciekawe ile tego jest w zakresie 1-4 tys obrotów w benzynie a ile
    w dieslu. Innymi słowy powinni drukowac wykres mocy na kołach i byłoby
    wszystko jasne :)

    > Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości
    > obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
    > zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".

    No to właśnie jest najczęściej mylone przez ludzi.



  • 19. Data: 2010-09-24 10:45:33
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:i7hnlk$85j$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 2010-09-24 09:47, Agent pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
    >> news:i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Witam
    >>>
    >>> Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    >>> moc silnika wyrazona z KM?
    >>> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    >>> silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
    >>> Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM
    >>> (125 Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
    >>> Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
    >>> Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to
    >>> chodzi.
    >>>
    >> Oj widzę że dyskusja benzyna kontra diesel gotowa. Moc się podaje po to
    >> żeby klient był zadowolony.
    >
    > Natomiast moment podaje się aby zadowolić klienta z silnika, który zdycha
    > już przy 3k obrotów.
    >
    diesel zdycha przy 4 tys i wtedy się przełącza na nast bieg i znowu można
    ładnie przyspieszać.



  • 20. Data: 2010-09-24 10:47:06
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>


    >> Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > Tak? To czemu ciagnik o mocy 300KM nie chce zap*** jak ferrari??

    Bo ciągnik to dyszel? :)))))))


strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: