  • 11. Data: 2019-02-17 16:55:12
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 17 Feb 2019 16:46:51 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > A wyważanie?

    Ale to tylko raz w życiu (koła) - przy jego zakupie :)

    Mateusz

  • 12. Data: 2019-02-17 16:57:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> wrote in message

    > Bo tylko zniewieściałe istoty jeżdżą do kogoś z taką głupotą. Prawdziwy
    > mężczyzna sam sobie przekłada koła 2x w roku, i nie ma żadnych problemów.

    Mówisz tak jakby to było niemożliwe znaleźć dobrego gumiarza/mechanika
    który na codzień używa kluczy dynamometrycznych i jedyny sposób aby to
    dobrze zrobić byłoby to zrobić samemu... a to nieprawda. Wystarczy poszukać.

  • 13. Data: 2019-02-17 17:02:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2019 o 16:55 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

    > Ale to tylko raz w życiu (koła) - przy jego zakupie :)

    U mnie się nie sprawdzi, opona starcza na dwa,trzy sezony, po pierwszym
    sezonie brakuje jej 20-50 gr do wyważenia.
    Jak jeździsz wokoło komina to taki model obsługi kół obleci, jak
    wyjedziesz na autostradę - to szkoda opon i zawieszenia.

    TG

  • 14. Data: 2019-02-17 17:04:37
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 17 Feb 2019 09:57:40 -0600, Pszemol wrote:
> [...]
    > który na codzień używa kluczy dynamometrycznych i jedyny sposób aby to
    > dobrze zrobić byłoby to zrobić samemu... a to nieprawda. Wystarczy

    Widzę że moje przymrużone oko nie zostało zrozumiane. Nawiązywałem
    oczywiście do <q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl> w którym autor zaśmiewał
    się, jakie to te dzisiejsze mężczyzny słabowite som bo koła nie potrafią
    zmienić... a sam lata do warsztatu.

    Mateusz

  • 15. Data: 2019-02-17 17:22:49
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 17 Feb 2019 17:02:59 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > Jak jeździsz wokoło komina to taki model obsługi kół obleci, jak
    > wyjedziesz na autostradę - to szkoda opon i zawieszenia.

    20-50 gr (groszy?) brzmi faktycznie tragicznie. Ja raz w roku wyskubuję
    śrubokrętem kamyczki z bieżników - nie ważyłem nigdy, ale z pewnością
    jest ich więcej niż 20 g.

    Mateusz

  • 16. Data: 2019-02-17 19:12:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Bo tylko zniewieściałe istoty jeżdżą do kogoś z taką głupotą. Prawdziwy
    > mężczyzna sam sobie przekłada koła 2x w roku, i nie ma żadnych problemów.
    Masz rację, ale tylko częściowo.
    Znajoma pani prof. zapytała kiedyś czym się mierzy męskość i
    zasugerowała, że może chodzić o długość i o grubość.
    Zadania były podzielone, ale ona szybko rozwiała wszelkie wątpliwości:
    chodzi przede wszystkim o grubość.....................portfela ;-)
    Tak więc bronię mojej męskości dowodząc, że stać mnie na usługi gumiarza.
    Jacek

  • 17. Data: 2019-02-17 19:22:45
    Od: Pana Sonik <P...@w...pl>

    Jacek

> [...]
    > chodzi przede wszystkim o grubość.....................portfela ;-)
    > Tak więc bronię mojej męskości dowodząc, że stać mnie na usługi gumiarza.

    *Pyta*_nie_ jak /długo/ Ci(ę) *stać*

    > Jacek

    Placek

  • 18. Data: 2019-02-17 19:28:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

    > Oglądam tu posty Kolegów w sprawie śrub w kołach i widzę, że klucz
    > trzeba przedłużyć rurą, żeby od/do-kręcić.

    można stanąć na tym małym fabrycznym kluczu.

    > Sprawdziłem w tabeli, że moment dokręcania śrub w kołach to
    > przeważnie 100-110 Nm, chociaż trafiają się auta, gdzie jest 180
    > (VW Multivan). Najzwyklejszy klucz ma 30 cm długości, więc mamy
    > siłę 40-70 kG zakładając, że przykładamy siłę nie na samym końcu
    > klucza, tylko 25 cm od główki.

    niektórzy mają paranoję że za słabo i koło odpadnie.

    > Wydaje mi się, że używanie rury przedłużającej może świadczyć, że
    > ktoś wcześniej do****lił na maxa, albo śruby są pordzewiałe.

    stalowe felgi dociągają jak rdzewieją.

    > Inaczej przeciętny facet bez przedłużki potrafi te 50 kG dać z
    > siebie. No chyba, że gatunek męski jest na wyginięciu i wypiera
    > go jakiś twór eunuchoidalny.

    nom może 50 kG dać z siebie dopóki jeszcze nie ma rwy kulszowej.
    Życie zacina się po czterdziestce :)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 19. Data: 2019-02-17 19:51:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2019 o 17:22 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

    > 20-50 gr (groszy?) brzmi faktycznie tragicznie. Ja raz w roku wyskubuję
    > śrubokrętem kamyczki z bieżników - nie ważyłem nigdy, ale z pewnością
    > jest ich więcej niż 20 g.

    20 gram czuć już na kierownicy. Dużo zalezy od auta, ale w przeciętnej
    osobówce może telepać kierownicą.

    TG

  • 20. Data: 2019-02-17 20:01:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Feb 2019 14:29:57 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Bo tylko zniewieściałe istoty jeżdżą do kogoś z taką głupotą. Prawdziwy
    > mężczyzna sam sobie przekłada koła 2x w roku, i nie ma żadnych problemów.

    Prawdziwy mezczyzna to sobie opony sam zmieni.

    Niestety - ostatni raz okazalem sie nieprawdziwym i teraz nawet nie
    probuje :-(

    J.