  • 11. Data: 2017-06-19 02:52:26
    Temat: Re: Myjk
    Od: "WoMa" <p...@w...pl>

    Użytkownik "JaTy.CKmK" <J...@g...com> napisał w wiadomości
    news:oi702u$rua$1@node2.news.atman.pl...

    > a ten żółty odwrócony trójkąt to kamerzysta widział?
    > znaki pionowe mają pierwszeństwo przed poziomymi
    >
    > JaTy

    Pier....lisz.
    Nie ma takiego przepisu.

  • 12. Data: 2017-06-19 02:55:09
    Temat: Re: Myjk. Dworak.
    Od: "WoMa" <p...@w...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > Nie może.

    Może, ale nie zawsze przepis zezwala.

    > Właśnie zjechał z tej drogi.

    Nie zjechał.
    Cały czas jedzie po drodze z pierwszeństwem.

    > Tu jest odpowiedź.
    > https://www.youtube.com/watch?v=3Bm5QWoTbbY

    Dworak pier...oli.
    Znak "ustąp pierwszeństwa" oznacza że zbliżamy się
    do skrzyzowania na którym MY mamy ustąpić pierwszeństwa.
    Żadne oznakowanie poziome nie określa pierwszeństwa.
    Nie ma przepisu dającego pierwszeństwo tylko dlatego
    że są namalowane jakieś linie.
    Przy zmianie pasa obowiązuje pierwszeństwo, ale nie dlatego że są
    namalowane linie, a tylko dlatego że zmieniamy pas. Linie nie muszą być.

  • 13. Data: 2017-06-19 06:15:24
    Temat: Re: Myjk do tablicy.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.06.2017 o 23:00, s...@g...com pisze:

    > Projektant, ten warszawski co prawa jazdy nie ma.
    > Bo ten przystanek to tam mogl byc tylko dla tych co jechali jak ten z kamerą.

    Obserwując autobusy - bez problemu by tam wjechał nie niajeżdzając n
    linie. Tam jest prawie długość autobusu przerywanej za nim jak już się
    zatrzymał na przystanku.

    Ale temat nie o tym.

    Shrek

  • 14. Data: 2017-06-19 06:16:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2017 o 00:50, JaTy.CKmK pisze:

    > a ten żółty odwrócony trójkąt to kamerzysta widział?
    > znaki pionowe mają pierwszeństwo przed poziomymi

    Podstawa prawna? To jakiś mit, bo jednak wielokrotnie powtarzany.
    Ciekawe skąd się wziął - jest tu jakiś dinozaur?

    Shrek

  • 15. Data: 2017-06-19 06:34:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-19 o 01:06, nadir pisze:

    > Nie może.

    > Właśnie zjechał z tej drogi.

    Nigdzie nie zjechał.
    Może jechać nawet pod prąd i mieć pierwszeństwo.

  • 16. Data: 2017-06-19 07:16:28
    Od: p...@g...com

    Dworak tłumaczy że pierwszeństwo ma jadący na swoim pasie a zmieniający ma ustąpić.
    A-7 jest aby ten z prawej nie wymuszał pierwszeństwa (mimo że jedzie z prawej) na
    jadących z lewej.
    Tym razem sekretarz się nie myli :-)

  • 17. Data: 2017-06-19 08:43:47
    Temat: Re: Myjk. winny autobus.
    Od: "WoMa" <p...@w...pl>

    > https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c
    >
    > Kto winny?
    >
    > Shrek

    To samo skrzyżowanie z innej strony

    https://www.google.pl/maps/@52.1188835,21.1026503,3a
    ,75y,111.47h,75.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgO-4eM0h7-xU
    d2JE0aLmjg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Z tego wynika że samochód osobowy jest już na drodze głównej
    i jego kierunek jazdy nie krzyzuje się z kierunkiem jazdy autobusu.
    Osobowy jedzie swoim pasem.
    Skrzyżowanie toru jazdy wystapiło tylko dlatego, że kierowca
    autobusu zmienił pas, zajeżdżając drogę, czyli wina kierowcy autobusu.

  • 18. Data: 2017-06-19 08:52:39
    Od: "WoMa" <p...@w...pl>

    Użytkownik "WoMa" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    Dworak ma rację. Autobus nie ma pierwszeństwa, bo zmienia pas.
    Widać to jeżeli popatrzy się na to skrzyżowanie z innej strony.

  • 19. Data: 2017-06-19 08:57:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Dworak tłumaczy że pierwszeństwo ma jadący na swoim pasie a
    >zmieniający ma ustąpić.

    Ale jadacy swoim pasem zmieniajac droge musi ustapic tym na drodze z
    pierwszenstwem :-)

    > A-7 jest aby ten z prawej nie wymuszał pierwszeństwa (mimo że jedzie
    > z prawej) na jadących z lewej.
    >Tym razem sekretarz się nie myli :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-06-19 09:43:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 18 Jun 2017 23:06:19 +0200, w
    <5946eb4d$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>, cef <c...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Ustalmy kto ma pierwszeństwo.
    > Jeśli autobus, to może jechać po liniach, tyłem, bokiem,
    > ale jest na drodze z pierwszeństwem i jest "w prawie"
    > Ale pytanie czy ma pierwszeństwo w tym miejscu.

    Ma, bo widać znak "ustąp" na kamerze.
    Ale i tak autobus jest winny, przejechał nawet po powierzchni wyłączonej.
    Aż się prosi o podesłanie do warszawskiego MPK (nawet nie za wymuszenie, tylko
    za niezdolność do prowadzenia autobusu).