  • 21. Data: 2017-06-19 10:39:27
    Temat: Re: Myjk. autobus winny.
    Od: "WoMa" <p...@w...pl>

    news:qqvekc1d26jpt483j6sgbad9grcckigij4@4ax.com...
    Sun, 18 Jun 2017 23:06:19 +0200, w
    <5946eb4d$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>, cef <c...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Ustalmy kto ma pierwszeństwo.
    > Jeśli autobus, to może jechać po liniach, tyłem, bokiem,
    > ale jest na drodze z pierwszeństwem i jest "w prawie"
    > Ale pytanie czy ma pierwszeństwo w tym miejscu.

    Ma, bo widać znak "ustąp" na kamerze.
    Ale i tak autobus jest winny, przejechał nawet po powierzchni wyłączonej.
    Aż się prosi o podesłanie do warszawskiego MPK (nawet nie za wymuszenie,
    tylko
    za niezdolność do prowadzenia autobusu).

    ================

    Autobus nie ma pierwszeństwa, bo tam jest bezkolizyjna organizacja ruchu
    dla tych dwóch pojazdów.
    Tory jazdy tych dwóch pojazdów nie przecinają się.
    Kierunki ruchu przecięły się tylko dlatego bo autobus
    nieprzepisowo zmieniał pas ruchu, wymusił pierwszeństwo.

  • 22. Data: 2017-06-19 11:26:55
    Temat: Re: Myjk do tablicy.
    Od: p...@g...com

    Tak nerwowa jazda (i zachowanie) dla kierowcy zawodowego to raczej niedobry znak.
    Rowerzysta czy skuter w tym miejscu to pewny kill :-)

  • 23. Data: 2017-06-19 11:29:49
    Temat: Re: Myjk. Dworak.
    Od: "WoMa" <p...@w...pl>

    > Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale jadacy swoim pasem zmieniajac droge musi ustapic tym na drodze z
    > pierwszenstwem :-)
    >
    > J.

    Występuje zmiana drogi, ale nie występuje przecinanie się kierunków ruchu,
    nie ma problemu pierwszeństwa.
    Każdy jedzie swoim pasem - taka organizacja ruchu.
    Dopiero przy zmianie pasa dochodzi do ustapienia pierwszeństwa.

  • 24. Data: 2017-06-19 11:50:18
    Od: tom <t...@p...pl>

    Dnia 19.06.2017 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > Podstawa prawna? To jakiś mit, bo jednak wielokrotnie powtarzany.
    > Ciekawe skąd się wziął - jest tu jakiś dinozaur?

    Ale tak szczerze, ti wydaje mi się, że to nie ma sensu.
    Pionowe są lepiej widoczne, trudniej się ukrywają i niszczą.
    Powinny być ważniejsze.

    Dodatkowo, jak są równorzędne, to zawsze się może zdarzyć, że jeden będzie pokazywał
    co innego niż drugi.
    Jakby ustalono hierarchię, byłoby lepiej.

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2017-06-19 11:52:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-19 o 09:43, r...@k...pl pisze:

    > Ma, bo widać znak "ustąp" na kamerze.

    To znak dla jadących na wprost i skręcających w lewo.
    Ten skręcający w prawo jedzie swoim pasem i to kierowca autobusu
    popełnił wykroczenie a nie kierowca osobówki.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2017-06-19 12:04:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-06-19 o 10:39, WoMa pisze:

> [...]
    > Kierunki ruchu przecięły się tylko dlatego bo autobus
    > nieprzepisowo zmieniał pas ruchu, wymusił pierwszeństwo.

    Jesteś kretynem?
    Piszesz, że autobus ma pierwszeństwo, a następnie że nie ma.
    Lecz się!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 27. Data: 2017-06-19 12:14:06
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 19.06.2017 o 11:50, tom pisze:

> [...]
    pokazywał co innego niż drugi.
    > Jakby ustalono hierarchię, byłoby lepiej.

    Faktycznie, przejrzałem PoRD i nie ma tam podanej hierarchii znaków.
    Jest to dziwne, bo wcześniej taka hierarchia była!
    Tak z pamięci przypomnę, że znaki były uszeregowane tak:
    1 Znaki dawane przez osobę kierującą ruchem
    2 Znaki wyświetlane na sygnalizatorze
    3 Znaki pionowe
    4 znaki poziome

    Czy ktoś pamięta, kiedy to zmieniono i po co?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 28. Data: 2017-06-19 12:24:59
    Temat: Re: Myjk. winny autobus.
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    WoMa w

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To samo skrzyżowanie z innej strony
    > https://www.google.pl/maps/@52.1188835,21.1026503,3a
    ,75y,111.47h,75.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgO-4eM0h7-xU
    d2JE0aLmjg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Mnie zastanawia czy znak <https://goo.gl/maps/yyfuMju95hB2> (ten z ludkiem)
    jest znakiem, bo w wątku na pl.soc.prawo zaczynającym sie od
    ups.com> twierdzą, że
    nie jest to znak...

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    FUT: pl.misc.samochody
    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2017-06-19 12:25:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-06-19 o 12:14, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > 3 Znaki pionowe
    > 4 znaki poziome
    >
    > Czy ktoś pamięta, kiedy to zmieniono i po co?

    Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek był taki zapis.
    Pamiętam tylko pytanie możliwe do zadania na egzaminie:
    - kiedy znaki poziome nie obowiązują?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 30. Data: 2017-06-19 12:31:30
    Od: tom <t...@l...localdomain>

    Dnia 19.06.2017 Wiesiaczek <W...@v...pl> napisał/a:

> [...]
    > 3 Znaki pionowe
    > 4 znaki poziome
    >
    > Czy ktoś pamięta, kiedy to zmieniono i po co?

    Chyba "zawsze" tak było.

    W 1983 było tak:

    Art. 5 [...]

    3. Jeżeli z norm, znaków, sygnałów i poleceń, o których mowa w ust. 1, wynika różny
    sposób zachowania się, uczestnik ruchu jest obowiązany stosować się do nich w
    następującej kolejności:

    1) do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego
    kontroli,

    2) do sygnałów świetlnych,

    3) do znaków drogowych,

    4) do norm zawartych w przepisach.