  • 61. Data: 2017-06-19 21:47:16
    Temat: Re: Myjk do tablicy.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2017 o 21:43, Mateusz Bogusz pisze:

    > Nigdy tak nie było. Poziome są uzupełniające do pionowych. I same
    > kreski, szlaczki czy inne serduszka na jezdni nic nie znaczą.

    Trochę popłynąłeś. Znaczy częściowo masz rację, ale nie do końca. Jest
    mnóstwo znaków poziomych, które działają samodzielnie bez pionowych.

    Shrek

  • 62. Data: 2017-06-19 21:51:11
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Zgadza się, ale wiesz jak u nas jest z logiką. Ktoś mógł uznać, że tak jest lepiej i
    kierujący mają dodatkowe przypomnienie. Mało to większych debilizmów na naszych
    drogach?

  • 63. Data: 2017-06-19 21:52:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Jun 2017 21:36:01 +0200, w <oi9931$v9m$6@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    ,75y,245.71h,92.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s28kVL1P9zAnD
    xALLPotV4g!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Te trójkąty są po abyś wiedział, że jesteś na podporządkowanej i od razu nie
    wjeżdżał na lewy pas wymuszając pierwszeństwo.
    Bo w świetle PoRD możesz po skręcie zająć dowolny pas ruchu na skrzyżowaniu
    równorzędnym. Trójkąty są po to, abyś wiedział, że jesteś na podporządkowanej i
    "pierwszeństwo" miał tylko na pasie wyjazdowym.

    A namalowano je dlatego, że za powierzchnią wyłączoną nie ma linii ciągłej, a
    od razu przerywana -- co oczywiście jest bez sensu :).

    > Najlepsze jest to, że złosiłem i nie wiem czy na skutek mojego
    > zgłoszenia cz tak po prostu poprawiono... zmieniając linie jednostronnie
    > przerywaną na przerywaną (choć nie ma to praktycznie żadnego sensu - nie
    > prowadzi tamtędy żadna "oficjalna" relacja.

    Tzn. teraz jest inaczej? Jest teraz takie oznakowanie jakie jeszcze przebija
    spod świeżego?

  • 64. Data: 2017-06-19 22:03:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2017 o 21:52, r...@k...pl pisze:

    > Te trójkąty są po abyś wiedział, że jesteś na podporządkowanej i od razu nie
    > wjeżdżał na lewy pas wymuszając pierwszeństwo.

    A bez trójkątów to można ciąć od razu na lewy pas wymuszając, jak
    słusznie zauważyłeś, pierwszeństwo?

    > Tzn. teraz jest inaczej? Jest teraz takie oznakowanie jakie jeszcze przebija
    > spod świeżego?

    Tak zamiast jednostronnie przerywanej jest po prostu przerywana. Co
    ciekawe - ładnie sfrezowali i namalowali od nowa.

    Shrek.

  • 65. Data: 2017-06-19 22:03:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2017 o 21:51, Przemyslaw P. pisze:
    > Zgadza się, ale wiesz jak u nas jest z logiką. Ktoś mógł uznać, że tak jest lepiej
    i kierujący mają dodatkowe przypomnienie. Mało to większych debilizmów na naszych
    drogach?

    Powiem ci, że ten dla mnie był chyba największy.

    Shrek

  • 66. Data: 2017-06-19 22:04:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-19 o 21:16, Miller Artur pisze:

    > dobry sposób na zrobienie remontu na czyjś koszt. wyskakiwać na
    > skrzyżowania z jednokierunkowych z pierwszeństwem pod prąd. bo wiadomo,
    > że ci bez pierwszenstwa będą patrzeli w przeciwną stronę...
    >
    > daj znać kiedy wygrasz pierwszą sprawę :-)

    Wygooglaj sobie.

  • 67. Data: 2017-06-19 22:20:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Jun 2017 22:03:11 +0200, w <oi9alv$v9m$8@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > A bez trójkątów to można ciąć od razu na lewy pas wymuszając, jak
    > słusznie zauważyłeś, pierwszeństwo?

    Pewnie jest znak "ustąp" wcześniej, więc nie można.
    Ale jakby nie było znaku i trójkątów to oczywiście -- nic nie zabrania. Jesteś
    z prawej, możesz zająć dowolny pas na skrzyżowaniu itd.
    Oczywiście ci na 3-pasmowej mieliby by wtedy linie zatrzymania, ale jakby
    zapomnieli je namalować... to sorry, ich problem wiedzieć jak się zachować na
    kolizyjnym skrzyżowaniu :)

    > Tak zamiast jednostronnie przerywanej jest po prostu przerywana. Co
    > ciekawe - ładnie sfrezowali i namalowali od nowa.

    Czyli dalej jest beznadziejnie, ale inaczej :).
    Ciekawe czemu -- może im zabrakło kilku metrów do wymagań pasa
    włączająco-wyłączającego (może w przepisach jest, że takie podwójne pasy muszą
    być dłuższe, zresztą długość pasa zależy też od dozwolonej prędkości), może
    Czesi zrobili projekt po swojemu...

    (Chyba że jest jakiś fragment ciągłej za powierzchnią wyłączoną, to jest z
    sensem.)

  • 68. Data: 2017-06-19 22:22:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jest mnóstwo znaków poziomych, które działają samodzielnie bez pionowych.

    Podaj przykład :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 69. Data: 2017-06-19 22:41:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):
> [...]

    >razu nie
    >wjeżdżał na lewy pas wymuszając pierwszeństwo.

    Ale po co - wszak widzisz linie i wiesz, ze zmieniajac pas trzeba
    ustapic pierwszenstwa.

    >Bo w świetle PoRD możesz po skręcie zająć dowolny pas ruchu na
    >skrzyżowaniu
    >równorzędnym.

    W takiej sytuacji tez ?

    Ale czemu tylko na rownorzednym ? Na nierownorzednym tez mozesz
    dowolny.

    >A namalowano je dlatego, że za powierzchnią wyłączoną nie ma linii
    >ciągłej, a
    >od razu przerywana -- co oczywiście jest bez sensu :).

    Dlaczego ? pas jest pas, od razu mozesz go zmieniac :-)

    J.

  • 70. Data: 2017-06-20 01:26:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 19 Jun 2017 22:22:34 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Podaj przykład :-)

    Podwójna ciągła