  • 291. Data: 2014-07-25 00:48:47
    Temat: Re: NTG. ale wazne
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > pozbawienia wolności
    > do lat 2.
    >
    > § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu rozpowszechniania produkuje,
    > utrwala lub sprowadza, nabywa, przechowuje, posiada, prezentuje,
    > przewozi lub przesyła druk, nagranie lub inny przedmiot, zawierające
    > treść określoną w § 1 albo będące nośnikiem symboliki faszystowskiej,
    > komunistycznej lub innej totalitarnej.
    >
    > Uwaga! Przepis art. 256 § 2, w części obejmującej wyrazy: "albo będące
    > nośnikiem symboliki faszystowskiej, komunistycznej lub innej
    > totalitarnej", jest niezgodny z Konstytucją.

    To mozna w koncu machac na ulicy flaga z sierpem i mlotem czy nie ?:)

  • 292. Data: 2014-08-02 23:42:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

    > A kto mówi o zbiorniku 40 litrów? A jak 80 a weszło powiedzmy 87?

    No a skąd masz informację że Twój zbiornik ma 80 litrów?
    Czy kiedykolwiek lałeś sam gdy zbiornik był DOSŁOWNIE pusty?
    Nie mówię o tym że rezerwa się paliła czy że Ci auto zgasło
    tylko czy lałeś kiedyś do nowego, pustego zbiornika paliwo?

    > Zreszta nie chodzi o to czy jest łatwe do sprawdzenia czy nie - chodzi o
    > ze nikt niczego nie chciał sprawdzać! Stałem tym autem i powiedziałem, ze
    > przeciez mogą wypompować i zobaczyć!
    > A oni zobaczyli homologacje i już. Znaczy te urządzenia nie mają prawa się
    > zepsuć?

    I wcale się nie dziwię. Nie było powodów przypuszczać że popełniono
    jakieś wykroczenie czy przestępstwo. To, że Tobie wydaje się że masz
    tylko 80 litrów a wlałeś 87 nie jest wystarczającym powodem aby
    sobie zadać tyle trudu i wypompowywać niebezpieczne paliwo, które
    grozi wybuchem przy takiej operacji aby udowodnić Ci, że nie masz racji.

    Takie rzeczy można dużo łatwiej przetestować lejąc do zbiornika
    wyskalowanego zamiast do baku samochodowego... I to robi GUM.

  • 293. Data: 2014-08-02 23:51:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

    > Ok, ale juz nie pytam o policję tylko o to, co zrobic?

    Najpierw zacząłbym od tego, aby przekonać się samemu co do
    tego że zostałeś oszukany... A można to stosunkowo łatwo
    sprawdzić: kupujesz kanister, najlepiej przeźroczysty:
    http://www.betkowskiservice.pl/Kanister-dwukomorowy-
    bialy-przezroczysty(3,45,1045).aspx
    Oznaczasz jego pojemność nalewając do niego w domu
    znaną ilość wody i oznaczając na ściankach kanistra kreskę
    na wysokości np. 6 litrów. Ale odmierzasz tą wodę w domu
    starannie, używając naczynia ze skalą z boku a nie na oko.
    Potem jedziesz z tym kanistrem na podejrzaną stację i nalewasz
    te 6 litrów. Patrzysz czy paliwo jest przy kresce gdzie była woda.

    > Nienawidzę takiego kryjo-dupnego pozorowania działania!
    > Ale cóż, przyzwycailiśmy sie...

    No ale zrozum - to Ty jesteś na 99.99% w błędzie.
    Zawsze mieściło się 80 litrów bo wcześniej tankowałeś...
    Wtedy akurat wyjeździłeś trochę więcej paliwa, trochę
    dłużej pojeździłeś na rezerwie - zrobiło się ciut więcej
    miejsca w baku. Albo stacja benzynowa była nieco pod
    skosem, nie na równej powierzchni, i auto też było nieco
    pochylone - wlało się więcej niż zwykle...

    Te wytłumaczenia uznałbym za bardziej prawdopodobne
    niż to, że ktoś oszukuje przez okłamywanie 10% objętości
    dystrybutora.

  • 294. Data: 2014-08-02 23:54:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > 2c) pogodzic sie ze strata paru zl, ale uprzec sie ze sie sklada
    > doniesienie o przestepstwie, policja musi wszczac sprawe, a potem
    > protestowac przeciw umorzeniom,

    Jesteś pewny że musi? Musi Cię wysłuchać, ale jeśli to co powiesz
    nie przekona policjanta to musieć go nic nie zmusisz...
    Przekonaj się sam - opowiedz mu historię o tym, jak leżało Ci na
    biurku 100 tysięcy dolarów po czym w ułamku sekundy przyleciało
    UFO i ukradło Ci z biurka te pieniądze... Sądzisz że zrobią sprawę? :-))

  • 295. Data: 2014-08-02 23:55:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czyn spoleczny - ta stacja wiecej nikogo juz nie oszuka :-)

    Po co tak drastycznie panowie... nie wygłupiajmy się!
    Można też poszukać w internecie (np. tu na grupie) czy ktoś tam tankował
    i czy również doświadczył podobnej sytuacji - może też ktoś zatankował
    więcej niż zwykle... Jeśli okaże się, że jest Was 200 oszukanych to może się
    już kogoś uda przekonać i zrobi się sprawę jak zrobili mBankowi z kredytami
    ;-)

  • 296. Data: 2014-08-03 18:59:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

> [...]
    > Potem jedziesz z tym kanistrem na podejrzaną stację i nalewasz
    > te 6 litrów. Patrzysz czy paliwo jest przy kresce gdzie była woda.

    Bardzo wiarygodne badanie zakładając, ze przekłamanie wynosi np. kilka
    procent...

    > No ale zrozum - to Ty jesteś na 99.99% w błędzie.
    > Zawsze mieściło się 80 litrów bo wcześniej tankowałeś...

    Zbyt czesto tankuje zebym nie wiedział ile, po ile km itp.

> [...]
    > skosem, nie na równej powierzchni, i auto też było nieco
    > pochylone - wlało się więcej niż zwykle...

    Stacja jest prosta jak to stacja :)
    Wymyslasz możliwe wytłumaczenia a ja wiem ze tak nie było.

    > Te wytłumaczenia uznałbym za bardziej prawdopodobne
    > niż to, że ktoś oszukuje przez okłamywanie 10% objętości
    > dystrybutora.

    Ja też uwazam ze oszustwo jest mało prawdopodobne.
    Ale juz awarii urządzenia bym nie przekreslał.

  • 297. Data: 2014-08-03 18:59:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

> [...]
    > Nie mówię o tym że rezerwa się paliła czy że Ci auto zgasło
    > tylko czy lałeś kiedyś do nowego, pustego zbiornika paliwo?

    Rozumiem. Czyli sugerujesz zbie okolicznosci pod tytułem:
    - kontrolka rezerwy wyjątkowo zapaliła się w innym momencie
    - auto akurat TYLKO tym razem spaliło wiecej na 100km niz zwykle
    To oczywiscie jest mozliwe ale czy prawdopodobne?

    Ale tego tez nie zrobiono...
    Czyli nie mają prawa się zepsuć?

  • 298. Data: 2014-08-03 19:11:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    bialy-przezroczysty

    > Bardzo wiarygodne badanie zakładając, ze przekłamanie wynosi np. kilka
    > procent...

    Pisałeś o 87 na 80 baku, więc to prawie 10%.
    Chyba odróżnisz że nalałeś 6,5 litra do kreski
    gdzie nalałeś w domu 6 litrów wody?
    Jak nie, to zrób pomiar kilka razy - zwiększysz dokładność.

    > Zbyt czesto tankuje zebym nie wiedział ile, po ile km itp.

    Jasne. :-)) Ale sprawdzić nie chcesz...

    > Stacja jest prosta jak to stacja :)
    > Wymyslasz możliwe wytłumaczenia a ja wiem ze tak nie było.

    Żadna stacja nie stoi w 100% prosto - uwierz mi na słowo :-)
    Poza tym, Ty mogłeś wjechać jednym kołem w zagłębienie
    lub jakiś wybrzuszenie i przechylić auto...
    Albo - mieć w ten dzień pasażera obciążającego Ci auto
    na resorach i wychylającego go od poziomu.

    > Ja też uwazam ze oszustwo jest mało prawdopodobne.
    > Ale juz awarii urządzenia bym nie przekreslał.

    Dlatego idź i sprawdź to kanistrem. Zobacz w domu, z wodą,
    jaką różnicę na kresce daje pół litra wody na 6 litrach kanister.
    Idź na stację i przekonaj się, że błęd będzie dużo, dużo mniejszy
    niż te Twoje podejrzenia o 87 litrach mieszczących się w 80 baku.

  • 299. Data: 2014-08-03 19:13:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
> [...]
    > - auto akurat TYLKO tym razem spaliło wiecej na 100km niz zwykle
    > To oczywiscie jest mozliwe ale czy prawdopodobne?

    Bardzo prawdopodobne.

    Dużo, dużo bardziej niż to że setki ludzi tankujących oprócz Ciebie
    na tej stacji nie zauważyło błędu ~10% który insynuujesz (87/80).

    > Ale tego tez nie zrobiono...
    > Czyli nie mają prawa się zepsuć?

    To się robi okresowo na każdej stacji, każdy dystrybutor się testuje.

  • 300. Data: 2014-08-03 22:59:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Pisałeś o 87 na 80 baku, więc to prawie 10%.

    A jednak poniżej 10. Wiec kilka.

    > Chyba odróżnisz że nalałeś 6,5 litra do kreski
    > gdzie nalałeś w domu 6 litrów wody?
    > Jak nie, to zrób pomiar kilka razy - zwiększysz dokładność.

    A jak bład wystapił tylko jeden raz?
    Albo w jakis konkretnych okolicznosciach ktorych nie bede w stanie
    powtorzyc?

    > Jasne. :-)) Ale sprawdzić nie chcesz...

    Alez chciałem. Ale nie zalezało na tym nikomu innemu.
    A teraz... To bylo kilka lat temu... Teraz to sobie wiesz co możesz...

    > Żadna stacja nie stoi w 100% prosto - uwierz mi na słowo :-)
    > Poza tym, Ty mogłeś wjechać jednym kołem w zagłębienie
    > lub jakiś wybrzuszenie i przechylić auto...

    Jasne. Stanąłem na kepie trawy...

    > Albo - mieć w ten dzień pasażera obciążającego Ci auto
    > na resorach i wychylającego go od poziomu.

    Znowu wymyslasz.
    Tankowałem na tej stacji regularnie, pasazera nie miałem.

> [...]
    > Idź na stację i przekonaj się, że błęd będzie dużo, dużo mniejszy
    > niż te Twoje podejrzenia o 87 litrach mieszczących się w 80 baku.

    To był tylko przykład.
    Prawdziwego przekłamania dokładnie juz nie pamietam.
    Ale jest gdzies w archiwum news.