  • 21. Data: 2017-08-24 16:57:19
    Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-08-2017 o 07:05, cef pisze:
    panstwa zyjace z ropy beda mogly sie
    > zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.

    To akurat nie byłoby takie niepożądane, biorąc pod uwagę kto ma ropę.....

  • 22. Data: 2017-08-24 17:00:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-08-2017 o 11:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisał w wiadomości grup
    > Powitanko,

    > Ale co mam liczyc - 20 min z niechecia zaakceptuje, ot, na kawe z
    > hotdogiem pojde.
    >
    > Wiecej ... moze jednak hybryda ?

    Albo elektrownia na pokładzie...

    Ciekawe o co chodzi z tym oporem przeciwko wodorowi - przecież
    infrastrukturę która jest najłatwiej byłoby przestawić właśnie na to
    paliwo, ludzi przekonać do takich aut również, bo nie trzeba zmieniać
    przyzwyczajeń.....

  • 23. Data: 2017-08-24 18:19:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Adam"

    Może Tesla to będzie taki współczesny Ford T?

    Tyle, że Ford T z założenia (jak i VW Garbus, jak i Mini, jak i Citroen
    2CV) miał być tani i "dla ludu".
    ---
    T...wizy

  • 24. Data: 2017-08-24 18:19:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "cef"

    > jakiej energii?
    > bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic więcej niż
    > to co jest już zamontowane

    OK, zapomnialem, że to układ elektryczny - ale na peryferiach
    elektryczności powiązanej z samochodami znajdzie się mnóstwo
    działek do zagospodarowania. Przybędzie tyle akumulatorów, że
    coś z tym trzeba będzie robić - tzn utylizować- poza tym jak się okaże,
    że potrzebujemy ileś tam megawatów, żeby obsłużyć zapotrezbowanie, to
    trzeba będzie
    produkować więcej energii itd itp
    ---
    Przyjdzie pedałować

  • 25. Data: 2017-08-24 18:51:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "T."

> [...]
    > alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji
    > spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy
    > zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa
    > zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki
    > z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody
    > spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko
    > uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego
    > nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow

    Podobne zastrzeżenia mieli ludzie ok. 120 lat temu, jak kasowano konie i
    wprowadzano samochody. Biadolenia było niemało. A jeszcze wcześniej
    zastanawiano sie, że jeśli stopa życiowa ludzi wzrośnie i każdy w Paryżu
    będzie miał konia, to to miasto utonie w końskim łajnie. :-)
    ---
    Raczej jak maszyny w fabrykach montowano na parę albo i nie parę

  • 26. Data: 2017-08-24 18:52:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik zzz

    Dziś też jakos mimo że mase rzeczy sie automatyzuje i komputeryzuje to
    ludzie jednak sobie zajęcie znajduja i nadal bezrobocie nawet w najbardziej
    rozwinietych krajach jest na poziomie 5-7-10% a to co u nas uskuteczniono
    obalając w latach 90-tych kopalnie, huty, przędzalnie mocno przeczy waszym
    sugestiom.
    ---
    Podatki wzrosły, trzeba pracować bez pożytku

  • 27. Data: 2017-08-24 19:28:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaklady Marchlewskiego zatrudnialy w szczytowym okresie ok 18 tysiecy pracownikow.
    Teraz jest tam jedno z wiekszych w Europie centrow handlowo rozrywkowych. Jak jest
    tam zatrudnionych 2000 ludzi to maks. Wiele osob w Polsce mieszka w miejscowosciach w
    ktorych jest mniej ludzi niz zatrudniala kazda z wielkich lodzkich fabryk
    wlokienniczych. Pracowalem w malej jak na komune fabryce, wtedy tylko ~300 osob. W
    Lodzi za komuny w duzych fabrykach byly ulice ktore mialy nazwy i numery budynkow. Z
    tym podobno to bzdura, po chuj piszesz cos bez sprawdzenia?

  • 28. Data: 2017-08-24 21:35:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli proces elektryfikacji transportu osobowego bedzie trwal 150 lat to odbedzie sie
    bez szkod spolecznych. Odwolywanie sie do rewolucji technicznej jest bledem. W
    osiemnastym wieku w Europie zylo cirka jebalt 200 milionow ludzi. W calej Europie. W
    krajach w ktorych nastapi szybki wzrost produkcji wskutek mechanizacji zylo ok 100
    milionow ludzi. W przemysle pracowalo nie wiecej niz 25 milionow. Produkowali
    paciorki i perkal dla koloni czyli dla jakis szesciuset milionow ludzi. Teraz cztery
    miliardy ludzi w Azji produkuje paciorki i perkal dla 3/4 miliarda ludzi w Europie i
    z miliarda w reszcie Swiata. Na dodatek perkal i paciorki z Azji sa coraz lepsze. Sa
    tak dobre ze chcemy wydac 250 miliardow zlotych zeby nam zbudowali elektrownie
    atomowe i w ramach offsetu najwieksza w Europie fabryke samochodow elektrycznych.
    Najwieka w Europie fabryka akumulatorow do tych samochodow ponoc juz sie w Polsce
    buduje. Nas ze wzgledow oczywistych problemy spoleczne zwiazane z zaprzestaniem
    produkcji silnikow spalinowych nie dotkna. Robimy troche samochodow osobowych, ale to
    obce montownie sa. U nas ludzi ktorzy by stracili prace przy spalinowcach da sie
    upchnac przy produkcji podzespolow i wyposazenia do elektrykow, i jeszcze troche
    zabraknie zeby obsadzic wolne etaty. Problem w tym ze nie zyjemy w prozni. Polskie
    elektryki trzeba bedzie gdzies sprzedac. Jak sprzedac jak potencjalny klient na
    zachodzie Europy bedzie mial za malo pieniedzy bo pracowal przy produkcji silnikow
    spalinowych i go zwolnili z pracy.

  • 29. Data: 2017-08-24 22:55:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-24 o 17:00, Cavallino pisze:

> [...]
    > infrastrukturę która jest najłatwiej byłoby przestawić właśnie na to
    > paliwo, ludzi przekonać do takich aut również, bo nie trzeba zmieniać

    Dotychczas były problemy ze zbiornikami ciśnieniowymi na wodór.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2017-08-24 22:58:12
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 23 Aug 2017 13:41:00 -0700 (PDT) Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał:

    >Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie
    >w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic,

    Pod warunkiem że samoloty też będą elektryczne, no i że ktoś wymyśli
    jak z prądu elektrycznego produkować tworzywa sztuczne i całą masę
    innych potrzebnych chemikaliów. :-)