  • 11. Data: 2017-08-24 10:41:45
    Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I jak ten tani akumulator pomieści tyle prądu

    Świetnie napisane. Tak tylko tytułem uzupełnienia: Paliwo to ok.
    46MJ/kg, najlepsze współczesne akumulatory to ok. 2,5MJ/kg.
    Taki swój felietonik w zasadzie wyczerpujący temat mogę polecić.
    Ostatnia strona:
    https://issuu.com/politykalesznowola/docs/stacja_pol
    udnie_006_sierpien_2017

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2017-08-24 11:00:22
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa.
    Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z
    recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z
    siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo
    ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie
    maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te
    elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak
    zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie
    mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom
    rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody
    spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko
    uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie
    zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

    Podobne zastrzeżenia mieli ludzie ok. 120 lat temu, jak kasowano konie i
    wprowadzano samochody. Biadolenia było niemało. A jeszcze wcześniej
    zastanawiano sie, że jeśli stopa życiowa ludzi wzrośnie i każdy w Paryżu
    będzie miał konia, to to miasto utonie w końskim łajnie. :-)
    T.

  • 13. Data: 2017-08-24 11:11:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    Powitanko,

    >Świetnie napisane. Tak tylko tytułem uzupełnienia: Paliwo to ok.
    >46MJ/kg, najlepsze współczesne akumulatory to ok. 2,5MJ/kg.

    Tylko sprawnosc silnika spalinowego to ok 30%, a w drogowych i
    miejskich warunkach jeszcze mniej.
    Wiec nie 46, ale powiedzmy 12MJ/kg.
    Dochodzi jednak problem grzania w zimie :-)

    Godzilem sie z tankowaniem co ~300km na LPG, pogodzilbym sie i z
    elektrykiem, gazu mialem cos 20kg, 100kg akumulatorow nie problem.

    ... byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut, ladowarki byly gesto,
    a rezerwa starczala na 100km :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-08-24 11:23:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >zautomatyzowana.
    >Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych,

    Za to moga miec przekladnie, potrzebuja falownikow, ladowarek ...

    >Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow
    >zostana bez pracy.

    Ale te elektryczne silniki ktos musi robic.
    Wiec o producentow rozrusznikow i alternatorow sie nie martw.

    A reszta ... no coz, bedzie sie musiala przekwalifikowac, moze nie az
    tak bardzo, bo silnik elektryczny wymaga obudowy - byc moze odlewanej,
    blachy wymagaja prasy,

    >Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach,
    >tankowce bedzie mozna zatopic,

    Spokojnie, ropa jeszcze dlugo bedzie potrzebna.
    A jesli bedzie tansza, to nowe zastosowania sie otworza.

    >panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom
    >rozdadza kapsulki z cyjankiem.

    Wroca do wypasu koz i owiec :-)

> [...]
    >Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie
    >zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

    Nadal beda pracowac.
    Elektryczny samochod ciagle wymaga karoserii, szyb, foteli, wiazek
    przewodow, hamulcow itp.
    I wymaga dodatkowych materialow - miedzi, litu, litu w bateriach
    mniejszosc,

    Martwic sie trzeba, jak sie okaze, ze Chinczycy nadal robia to taniej
    ... no coz, moj ulubiony przyklad z karta pamieci i kiblem ciagle
    obowiazuje ...

    J.

  • 15. Data: 2017-08-24 11:40:12
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut

    To teraz policz, jaki prąd musi popłynąć, żeby to naładować w 20min.
    i... czym gasić pożar;-)
    Zimą to jeszcze ciepłem z silnika i jego sterownika oraz z chłodzenia
    akumulatorów można coś tam ogrzać, ale klima to ok. 1,5kW. Ja przy swoim
    dieslu 2,5l nie odczuwam włączenia klimy, ale w elektryku 1,5kW to kawał
    strat. Ja na 1 baku przejeżdżam ponad 1000km, tesla z prędkością
    autostradową ok. 200. No i jak się wykażę zmianą płci i koloru włosów;-)
    i zabraknie mi paliwa, to wezmę kanisterek i potuptam na stację, a w
    elektryku to co, powerbankiem będę się ratował?;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2017-08-24 11:46:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    Powitanko,

    >To teraz policz, jaki prąd musi popłynąć, żeby to naładować w 20min.
    >i... czym gasić pożar;-)

    Ale co mam liczyc - 20 min z niechecia zaakceptuje, ot, na kawe z
    hotdogiem pojde.

    Wiecej ... moze jednak hybryda ?

    Chyba, ze jednak trzeba dokupic drugie miejsce parkingowe i miec dwa
    samochody.

    J.

  • 17. Data: 2017-08-24 12:27:22
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 11:00:41 UTC+2 użytkownik T. napisał:
> [...]
    > zastanawiano sie, że jeśli stopa życiowa ludzi wzrośnie i każdy w Paryżu
    > będzie miał konia, to to miasto utonie w końskim łajnie. :-)

    Chłopaki, ja nie wiem na jakich źródłach sie opieracie ale w praktyce rewolucja
    przemysłowa nie podnosiła bezrobocia a poprawiała warunki pracy.
    Jakims cudem i w brytolandzie i na sląsku i w chinach i indiach ludzie prą do tych
    industrialnych miast bo tam sie lepiej żyje.

    Dziś też jakos mimo że mase rzeczy sie automatyzuje i komputeryzuje to ludzie jednak
    sobie zajęcie znajduja i nadal bezrobocie nawet w najbardziej rozwinietych krajach
    jest na poziomie 5-7-10% a to co u nas uskuteczniono obalając w latach 90-tych
    kopalnie, huty, przędzalnie mocno przeczy waszym sugestiom.

    Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia które są spowodowane postępem technicznym
    a nie krachami finansowymi?

  • 18. Data: 2017-08-24 12:56:07
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 11:40:20 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
> [...]
    > i zabraknie mi paliwa, to wezmę kanisterek i potuptam na stację, a w
    > elektryku to co, powerbankiem będę się ratował?;-)

    Ja podsumuje to tak ze po prostu samochody przyszłosci beda sporo inne niż
    dzisiejsze.
    Pomontuje sie karoserie z plastiku, szyby tez, doda sie jakies ocieplenie i tyle .
    Nie trzeba bedzie az takiego grzania.
    A do grzania zrobi sie webasto na spiryt z makuchów rzepakowych. Sprawnosc 100%.
    Ekologisty sie nie beda czepiać...

    No i mniej wytrzymała karoseria wystarczy bo auta beda miec obowiazkowe rad/lid/ary,
    badana codziennie AI na okolicznośc odchyłów osobowsiowych i mysli samobójczych i
    tyle.

    Do codziennych dojazdów starczy. Tirom sie natografy zamontuje, kowalski bedzie do
    roboty takimi meleksami jezdzil, Sportowcy motorowi beda jezdzic spalinowcami od
    święta i dla nich ropy starczy.
    Infrastrukture sie zrobi. Kable pociagnie. Aluminium w ziemi jest jeszcze za dość...

    Bardziej bym sie martwil o kontenerowce bo one na prąd to nie popłyną, inny
    dalekobiezny transport tez bedzie miał pewne problemy...

    Tak czy siak ja tam blokerów nie widzę. Ale po prostu nadal to nie oplacalne jest jak
    ropa z ziemi leci a reszta OZE bez dopłat nie jest rentowna...

  • 19. Data: 2017-08-24 15:55:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 11:00:41 UTC+2 użytkownik T.
    napisał:
    [...]
> [...]
    >Jakims cudem i w brytolandzie i na sląsku i w chinach i indiach
    >ludzie prą do tych industrialnych miast bo tam sie lepiej żyje.

    Bo nie od dzis wiadomo, ze lepszy maly handelek niz duza produkcja :-)

> [...]
    >nas uskuteczniono obalając w latach 90-tych kopalnie, huty,
    >przędzalnie mocno przeczy waszym sugestiom.

    Ponoc dawne fabryki w Lodzi zatrudniaja teraz wiecej osob, gdy je
    przerobiono na galerie handlowe ... ale nie moga wszyscy tylko
    handlowac.

    >Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia które są spowodowane
    >postępem technicznym a nie krachami finansowymi?

    No ale Nokia juz telefonow komorkowych nie produkuje, ani Ericsson,
    ani Siemens ... Chinczycy robia to lepiej, a europejscy pracownicy na
    bruk ?

    J.

  • 20. Data: 2017-08-24 16:46:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-23 o 20:54, Adam pisze:
    >Jak wyprodukowanie akumulatora będzie równie tanie jak dziś zbiornika
    >na paliwo.

    Ale to nie jest jedyny skladnik samochodu ... takze spalinowego.

    >I jak ten tani akumulator pomieści tyle prądu żeby starczyło
    >na tyle kilometrów na ile dzisiaj starcza zbiornik paliwa.

    A to zdaje sie nie miec wplywu na cene, a jesli, to odwrotny -
    elektryk musi byc tanszy, zeby go kupili :-)

    J.