  • 231. Data: 2014-01-16 15:14:49
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > i znowu ktoś kto jeździ pozyczonym żukiem za 100zł może jeździć nawalony
    > bezkarnie

    Widocznie nie przyczytałes mojej propozycji dokładnie.

    Jedziesz pozyczonym, masz min 1.X%% płacisz równowartośc pojazu ale nie
    mniej niż np. 20.000

    Takie kary zapewne wielu ostudziłoby temperament, zwłaszczajak jezdza czyms
    drozszym.

    Ale według policji ilośc jezdzacych po pijaku przez ostatnich kilka lat
    zmneijszyła się czterokrotnie.
    Albowiem ilośc kotroli zwiekszyła sie 4x a łapią cały czas mniej wiecej
    tyle samo.

    Dodatkowo gdzies tam do statystyk dochodzili rowerzysci ktorzy teraz
    odpadną.
    Ciekawe jakie będa wyniki w 2013.

    Niestety po dzisiejszej konferencji nadal nie wiem czy wypadki powodują ci
    co mają 0,5%% czy ci co mają 1,X%%
    Tyle statystyk a o tym nikt się nie zająknął.
    Co kaze mi podejrzewać, ze raczej ci bardziej pijani powodują sporo wiecej.

  • 232. Data: 2014-01-16 15:14:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > No ale czemu jeden ma mieć skonfiskowane auto a drugi nie bo np lizing
    > ma ?

    Możesz wyjaśnic?

    > Jeśli to ma być zemsta to wystarczy zażądać pieniędzy. Będzie
    > przynajmniej wiadomo o co chodzi :-)

    ale przecież chodzi o pieniądze.
    Konkretnie chodzi o to zeby jezdzenie mając 1.x%% bylo totalnie
    nieopłacalne nawet dla majętnych osób.
    Przykładowo ten co się teraz wbił w autobus (pomijając, ze to jest kandydat
    do tego zeby siedziec) zapłaciłby za poprzednie występki np. min 200.000.
    Sądzisz że nadal by jezdził? I ze byłoby go na to stac?

    > Jeśliby nie chodziło o tego
    > rodzaju przymus państwowy a o zwykłe zabezpieczenie niewinnych to by
    > wystarczyło winnego osadzić w więzieniu.

    W niektorych przypadkach na pewno.
    Ale jak jedzie taki mając 1,5%% to:
    - mozemy go wsadzic i za niego płacic
    - mozemy pozbawić go min 20.000 i sprawdzic, czy zrozumie.

    > Pierdoły wymyślacie i tyle

    Trudno o bardziej merytoryczną krytykę :)

  • 233. Data: 2014-01-16 15:18:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > W dziwnym towarzystwie się obracasz...
    > O szufladkowaniu nie wspominając.

    Szuflandia ?

  • 234. Data: 2014-01-16 15:19:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 16 Jan 2014 14:14:49 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

> [...]
    > Tyle statystyk a o tym nikt się nie zająknął. Co kaze mi podejrzewać, ze
    > raczej ci bardziej pijani powodują sporo wiecej.

    bo policja nie robi takiej statystyki bo nikt ich od nich nie wymaga.
    mają liczyć "pijanych" to liczą.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 235. Data: 2014-01-16 15:23:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Co do bezalkoholowych - alkohol w piwie nie bierze sie z dodawania do
    > trunku
    > spirytusu tylko powstaje w normalnym procesie fermentacji wiec trudno
    > zeby
    > dobre piwo go nie posiadalo.

    W jakich trunkach jest inaczej ? :-)

  • 236. Data: 2014-01-16 15:23:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

> [...]
    > Tyle statystyk a o tym nikt się nie zająknął.
    > Co kaze mi podejrzewać, ze raczej ci bardziej pijani powodują sporo wiecej.

    <http://zagloba.salon24.pl/559960,4-7-pijani-kierowc
    y-statystyka-a-przekazy-medialne-na-przykl>

    Co prawda nie ma podzialu na zawartosc ale dobrze przeczytac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 237. Data: 2014-01-16 15:35:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Możesz wyjaśnic?

    Lizing to cudze auto używane jak swoje. Jest dwóch ludzików. Oboje używają
    auta jak swojego, ale jednemu zabiorą a drugiemu nie. I to auto nie jest
    złem jak np trefny towar tylko normalna użytkowa rzecz, która notabene z
    reguły jest dobytkiem całej rodziny czyli ewentualny zabór zubaża
    drastycznie rodzinę.

    > ale przecież chodzi o pieniądze.

    Popierdoliło ? Chodzi o zabezpieczenie niewinnych.

> [...]
    > do tego zeby siedziec) zapłaciłby za poprzednie występki np. min 200.000.
    > Sądzisz że nadal by jezdził? I ze byłoby go na to stac?

    Tak, jeździłby samochodem za 3 tysiące złotych.

    > W niektorych przypadkach na pewno.
    > Ale jak jedzie taki mając 1,5%% to:
    > - mozemy go wsadzic i za niego płacic
    > - mozemy pozbawić go min 20.000 i sprawdzic, czy zrozumie.

    Już pisałem. Żeby można było kogoś ukarać majątkowo to absolutnym minimum
    jest by ten majątek działał na rzecz poprawy a Ty postulujesz jakieś kary
    dla samego karania czyli zasadniczo zemstę.

    > Trudno o bardziej merytoryczną krytykę :)

    Wlazł głupek na słupek i ...

    Pasuje ?

  • 239. Data: 2014-01-16 16:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AZ a...@g...com ...

    > <http://zagloba.salon24.pl/559960,4-7-pijani-kierowc
    y-statystyka-a-prze
    > kazy-medialne-na-przykl>
    >
    > Co prawda nie ma podzialu na zawartosc ale dobrze przeczytac.

    Ze statystyk wynika równiez, że na drodze mamy około 2% pijanych kierowców
    ponieważ złapano 180.000 na 8.000.000 badań (w przyblizeniu).
    Wiec 4,7% powodowanych wypadkow pokazuje, że pijany kierowca jest 2x
    groźniejszy.
    Dlatego warto sprawdzić, ktorzy są faktycznie groźni, bo mozna
    przypuszczac, ze bedzie tak iż ci co maja .5%% beda praktycznie
    porównywalnie groźni do trzeźwych a ci co maja <1 będa juz znacząco
    bardziej wypadkogenni.

  • 238. Data: 2014-01-16 16:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > bo policja nie robi takiej statystyki bo nikt ich od nich nie wymaga.
    > mają liczyć "pijanych" to liczą.

    Po pierwsze - skąd wiesz.
    Po drugie - warto byłoby to wiedzieć, jeżeli faktycznie dbamy o
    bezpieczenstwo a nie o statystyki.

  • 240. Data: 2014-01-16 16:22:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > auto nie jest złem jak np trefny towar tylko normalna użytkowa rzecz,
    > która notabene z reguły jest dobytkiem całej rodziny czyli ewentualny

    Ja wiem co to jest leasing.
    Pytam, w czym widzisz problem?

    co do zubażania rodziny - mandat czy inna kara finansowa nałożona przez sąd
    równiez zubaża.

    > Popierdoliło ?

    Oj, bardzo przepraszam, usenet pomylił ci się z niedzielnym obiadem, że się
    tym tonem wypowiadasz?

    > Chodzi o zabezpieczenie niewinnych.

    Tak, chodzi o zabezpieczenie niewinnych poprzez kare finansową mającą
    aspekt zarówno wychowawczy, prewencyjny jak i być może uniemożliwiający
    korzystanie z samochodu.

    > Tak, jeździłby samochodem za 3 tysiące złotych.

    Skoro byłoby go tylko na taki stać to niech takim jeździ.
    Ale tak jak powtarzam - mamy sąd.
    Jeżeli gość jedzie i ma 2.x%%, płaci wysoka karę po czym wsiada i ponownei
    jedzie nawalony jak bela to własnie dla takich są wiezienia (lub inne
    środki dozoru).
    Widocznie trzeba odizolować od normalnego spoleczenstwa.

    > Już pisałem. Żeby można było kogoś ukarać majątkowo to absolutnym
    > minimum jest by ten majątek działał na rzecz poprawy a Ty postulujesz
    > jakieś kary dla samego karania czyli zasadniczo zemstę.

    Uwazasz, ze taka kara nie ma aspektu wychowawczo-prewencyjnego?

    > Wlazł głupek na słupek i ...
    >
    > Pasuje ?

    Ja nie wiem czy ci pasuje.
    Znowu natomiast mam wrażenie że zszedłeś na poziom rozmowy z kimś innym.