  • 281. Data: 2014-01-16 22:36:58
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > Widziałeś kiedyś patrol sprawdzający trzeźwość wieczorem czy w nocy? Bo
    > ja widzę tylko rano łapiący tych co są wczorajsi a niekoniecznie nawaleni
    > jak stodoła. ...

    Różnie bywa. Tu stoją regularnie. Dzisiaj np. ...ja widać, zatrzymują i coś
    pierd.. o dmuchaniu. Nie widzę gościa, podejrzewam tylko, że policjant. Nie
    przedstawia się. Co to k... jest ?!

  • 282. Data: 2014-01-16 22:42:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 07.01.2014 masti <g...@t...hell> napisał/a:

    > Widziałeś kiedyś patrol sprawdzający trzeźwość wieczorem czy w nocy? Bo
    > ja widzę tylko rano łapiący tych co są wczorajsi a niekoniecznie nawaleni
    > jak stodoła. Bo jak ktoś ma 2%% o 7 rano to już faktycznie ma problem.

    Tez mnie to zawsze zastanawialo dlaczego nie lapie sie wieczorem jak jada
    nawaleni jak stodola tylko jak wyjezdzaja rano prawie trzezwi...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 283. Data: 2014-01-16 22:49:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ja wiem co to jest leasing.
    > Pytam, w czym widzisz problem?

    W tym, że Ty go nie widzisz.

    > co do zubażania rodziny - mandat czy inna kara finansowa nałożona przez
    > sąd
    > równiez zubaża.

    Nie, mandat jest od osoby. Rodziny nie zubaża. I z założenia ma być wydawany
    na poprawę bezpieczeństwa.

    > Oj, bardzo przepraszam, usenet pomylił ci się z niedzielnym obiadem, że
    > się
    > tym tonem wypowiadasz?

    To przy niedzielnym też tak pierdolisz ?

    > Tak, chodzi o zabezpieczenie niewinnych poprzez kare finansową mającą
    > aspekt zarówno wychowawczy, prewencyjny

    Gdzie tak jest ?

    > jak i być może uniemożliwiający
    > korzystanie z samochodu.

    Do niszczarki tę kasę włożysz ?

    > Skoro byłoby go tylko na taki stać to niech takim jeździ.

    Czyli nie miało sensu odbierać mu takiego za 200 tys.

    > Ale tak jak powtarzam - mamy sąd.
    > Jeżeli gość jedzie i ma 2.x%%, płaci wysoka karę po czym wsiada i ponownei
    > jedzie nawalony jak bela to własnie dla takich są wiezienia (lub inne
    > środki dozoru).
    > Widocznie trzeba odizolować od normalnego spoleczenstwa.

    Pisałeś o konfiskacie to ja nie widzę związku. Odizolowanemu nie trzeba już
    zabierać rodzinnego samochodu.

    > Uwazasz, ze taka kara nie ma aspektu wychowawczo-prewencyjnego?

    MZ żadna kara nie ma. To jest zorientowane na podporządkowanie się. Tu
    gadasz z jakimś obibokiem że biedny jesteś a jak pojedziesz mówisz pies. Jak
    pracownicy z szefami.

    > Ja nie wiem czy ci pasuje.

    Mnie nie musi pasować

    > Znowu natomiast mam wrażenie że zszedłeś na poziom rozmowy z kimś innym.

    Pozory mylą

  • 284. Data: 2014-01-16 22:51:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jan 2014, Budzik wrote:

    > Otóż to. Ale chyba o to chodzi prawda? O poznanie i zwalczanie realnych
    > problemów a nie działanie pod publiczkę.
    >
    > Tam, wiem, naiwny jestem...

    Doskonale podsumowałeś sedno problemu.

    Ale poczytaj posty Cavallino - władzy pasują właśnie szukający czarownic,
    a jak widać są tacy.
    Dzięki temu NIE TRZEBA szukać winnych, sporo kasy się oszczędza :>

    pzdr, Gotfryd

  • 285. Data: 2014-01-16 22:55:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Juz opisywałem algorytm.
    > Jeżeli jedziesz nie swoim, płacisz równowartośc w postaci kary.

    Tramwaju ? Jebnij że się w głowę. To by nikt tego tramwaju nie podjął się
    prowadzić.

    > Nie proponuje zabierania czyjegoś samochodu, bo co ma szef zrobic, jak
    > kierowca mu sie nachlał bez jego wiedzy.

    Obciążyć pracownika. Takie prawo ma.

    > Zastanowiłbym się, co zrobić jeżeli nachlali sie razem albo razem jechali
    > pijani etc.
    > Jeżeli wartośc jest bardzo mała (poniżej np. 10.000 czy 20.000) - kara
    > musi
    > wynosić minimum tę wartość. Wiec jak jedziesz swoim to tracisz i
    > doplacasz,
    > jak jedziesz czyims to placisz wtedy minimum a nie wartośc auta.
    > Jeżeli jedziesz czymś bardzo drogim - mozna dyskutować o maksymalnych
    > widełkach cenowych. Np. 100.000.
    > Kwoty oczywiście sa do przedyskutowania. To tylko pomysł.

    Dobrze, że to tylko niusy

    > Przypominam, ze miałoby to dotyczyć tylko tych najniebezpieczniejszych,
    > najbardziej nachlanych czyli tylko np. powyzej 1,5%%.

    Po cholerę w ogóle komukolwiek cokolwiek zabierać ?

    > I rozumiem argument - co ma począć gość który jechał tramwajem.
    > Ale to już nie problem tych przechodniów co akurat byli na pasach, tylko
    > tego tramwajarza.
    > Albowiem wsiadając w coś tak duzego i przez to potencjalnie bardziej
    > niebezpiecznego - trzeba tym bardziej być "czystym" a nie nachlanym.
    > To samo tyczy sie autobusów, tirów itp.

    No i promów kosmicznych.

  • 286. Data: 2014-01-16 22:56:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Bo?
    > O jakim przewinieniu i *realnym* niebezpieczenstwie mówimy?

    Że ktoś przeczyta te twoje pomysły i zrealizuje

  • 287. Data: 2014-01-16 22:56:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jan 2014, sqlwiel wrote:

    > Bo to nie trzeba "aż" statystyki z udziałem tysiąca zabitych, ale porządnych
    > badań na symulatorach.

    Nie.
    A to dlatego, że symulacja jest doskonałym miejscem dla manipulacji.
    Odwołując się do (przeszłych już) flejmów, można np. zasymulować w paczce
    1000 wypadków dwa sprowokowane przez pijanego rowerzystę, którego omija
    TIR trafiający w przystanek pełen ludzi, aby uświadomić sobie, w czym
    problem: taki wypadek jest możliwy, tylko statystycznie częstość
    występowania raz na 50 lat skutkuje pomijalną "skutecznością".

    *Tylko* *realna* *statystyka* może odpowiedzieć na podstawowe
    pytanie: czy przyjęty model symulacji jest dobry!

    > Nikt nie będzie
    > miał cienia złudzeń co do ich rzetelności...

    O, i tu się zgadzamy.

    pzdr, Gotfryd

  • 288. Data: 2014-01-16 23:15:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Tez mnie to zawsze zastanawialo dlaczego nie lapie sie wieczorem jak jada
    > nawaleni jak stodola tylko jak wyjezdzaja rano prawie trzezwi...

    A nie zastanawiało Cię czasem czemu złodzieje nocą kradną ? :-)

  • 289. Data: 2014-01-16 23:35:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jan 2014, masti wrote:

    > Widziałeś kiedyś patrol sprawdzający trzeźwość wieczorem czy w nocy?

    Ja tak.
    Krótko przed 22, ładnych kilka lat temu, ale w tym tysiącleciu.
    Coś tak między grudniem a lutym, poniżej -15, główne drogi suche,
    boczna z której wyjeżdżałem pokryta koleinami, spód lód, górki
    kolein zbity śnieg.
    Niewywracającego się w tych warunkach rowerzystę (mnie znaczy)
    też sprawdzali :P mimo opadu szczęki spowodowanego rozpoznaniem
    oświetlonego pojazdu dopiero z bliska (jechałem za samochodem,
    więc zasłaniał moją lampę).

    pzdr, Gotfryd

  • 290. Data: 2014-01-16 23:41:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jan 2014, Artur Maśląg wrote:

    > Od dawna o tym piszę, a tu takie odkrycie.

    Jakie tam odkrycie.
    Stwierdzenie pokrywające się z Twoim punktem widzenia.
    Niestety zbyt mało popularnym.

    > To nie jest na oko, ale
    > taka jest nieubłagana statystyka.

    No to różnica taka, że Ty możesz być przekonany, ale dopóki
    nie możesz przedstawić "podstaw", jesteś równie niewiarygodny,
    jak KAŻDY który uważa tak samo, ale RÓWNIEŻ nie może tych
    "papierów" przedstawić.
    Mimo że jest przekonany.
    Sorry sir.
    :D

    > Pisałem tez wcześniej, że jeżeli
    > państwo (w tym oczywiście policja) zacznie się zajmować jednak
    > całą resztą (czyli przyczynami ponad 90% wypadków)

    Ba.
    Ale to jest niepopularne, pozbawia istotną większość kierowców
    możliwości wskazywania "czarownic" albo innych chłopców do bicia.

    pzdr, Gotfryd