  • 81. Data: 2019-04-16 17:00:27
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5cb5ed79$0$501$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2019-04-16 o 01:40, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 15 Apr 2019 15:42:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    >Policzyłem wyżej. Około 100 zł rocznie średnio na samochód.
    >Jesteś winny stówę Zenkowi.

    Obliczyc to se sam potrafie - platnosc bedzie za eksperyment :-P

    J.

  • 82. Data: 2019-04-16 17:15:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-16 o 17:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Obliczyc to se sam potrafie - platnosc bedzie za eksperyment :-P

    To naprawdę nic trudnego wyłapać eksperymentalnie dodatkowe stałe
    obciążenie rzędu 100W.

    --
    MN

  • 83. Data: 2019-04-16 17:20:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2019-04-16 o 17:00, J.F. pisze:

    >To naprawdę nic trudnego wyłapać eksperymentalnie dodatkowe stałe
    >obciążenie rzędu 100W.

    Zaprezentuj ten eksperyment :-)

    J.

  • 84. Data: 2019-04-16 17:33:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >8 tys km rocznie podawali dopiero co w radio. To były jakieś
    >oficjalne dane. Ufam im, ale oczywiście jestem otwarty na argumenty.

    Patrzac na GUS ... 4.3 mln ton benzyny i 16.3 mln ton ON zuzylismy w
    kraju w 2018.

    Ile tych samochodow mamy zarejestrowanych ? Cos 30 mln.
    Wychodzi 0.7t/samochod, jakies 850 litrow ... mnie by na jakies 11
    kkm starczylo, ale przeciez trzeba troche odjac, bo tir moze wiecej
    :-)

    Wiec jakby tak liczyc, to te 8kkm calkiem realne ... tylko te martwe
    rejestracje ..

    Dane z przegladow dalyby chyba lepszy wynik.

    J.

  • 85. Data: 2019-04-16 17:52:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prosisz i masz skoro sam eksperymentu nie wymyslisz. Wez dwa takie same silniki i
    ustaw na hamowni. Pusc je ze zmienna predkoscia obrotowa i zmiennym obciazeniem. Tak
    zeby udawac jazde w roznych warunkach. Obydwa musza miec oczywiscie takie same
    predkosci obrotowe i obciazenia. Jeden niech bedzie dodatkowo obciazony 120 watami
    udajacymi zarowki. Po tysiacu godzinach napisz ile paliwa kazdy z silnikow zuzyl.
    Nastepnie jak sugerowano wplac na moje konto stowe.

  • 86. Data: 2019-04-16 17:59:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mam zadnych argumentow. Popatrzylem na kilku stronach w necie i tam pisali ze ok
    16 tysiecy. Ty tez nie masz argumentow bo radio moze byc tak samo wiarygodne jak net.
    Nawet dane z gusu moga nie byc wiarygodne bo oni tam mnoza i dziela dane ktore maja.
    A maja ze w Polsce jest o 30% wiecej samochodow bo licza te co od dawna sa
    zezlomowane ale nie sa wyrejestrowane. Inna sprawa ze jak nie maja danych ile jest
    zezlomowane to skad maja wiedziec ile jezdzi? Policzyc maja czy co? Ale jak policzyc?

  • 87. Data: 2019-04-16 18:21:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-16 o 17:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zaprezentuj ten eksperyment :-)

    Służę.
    Współczesne samochody podają chwilowe zużycie paliwa mierząc ilość
    wtryśnięć paliwa do cylindrów. Wiedzą bardzo dokładnie, ile tego paliwa
    zużyły. Na potrzeby "komputerów pokładowych" zaokrąglają ten pomiar, ale
    nic nie stoi na przeszkodzie, żeby odczytywać niezwykle dokładnie, ile
    paliwa zużyto. Różnicę rzędu szklanki na tysiąc kilometrów wykryją z
    łatwością.

    Ktoś podał wcześniej, że zużycie paliwa można oszacować na 1 litr na 1
    kWh. W zaokrągleniu to 10 godzin pracy samochodu z włączonymi światłami.
    Powinno wyjść około 100 ml na godzinę na same światła.

    Trzeba by się podłączyć z jakimś sprzętem diagnostycznym, który potrafi
    odczytać, ile wtryśnięć paliwa dokonuje samochód - i gotowe.

    A potem: hamownia przez godzinę ze światłami, drugą godzinę bez świateł.

    --
    MN

  • 88. Data: 2019-04-16 18:22:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    zezlomowane to skad maja wiedziec ile jezdzi? Policzyc maja czy co? Ale jak policzyc?

    Do dyskusji jednak jakąś wartość dobrze jest przyjąć. Czemu nie przyjąć
    mojej?

    --
    MN

  • 89. Data: 2019-04-16 18:48:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >pomiar, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby odczytywać niezwykle
    >dokładnie, ile paliwa zużyto. Różnicę rzędu szklanki na tysiąc

    Mam taki komputer.
    Nic z tego nie wynika, bo skacza te pomiary.

    Spalanie srednie za kazdym tankowaniem inne, rozbieznosc zuzycia w/g
    komputera i dystrybutora tak +/- litr, czasem dwa,
    na wolnych obrotach chwilowe tez skacze.

    >Ktoś podał wcześniej, że zużycie paliwa można oszacować na 1 litr na
    >1 kWh. W zaokrągleniu to 10 godzin pracy samochodu z włączonymi
    >światłami. Powinno wyjść około 100 ml na godzinę na same światła.

    Ja bym oszacowal na 0.05l/h i juz mamy problem.

    >Trzeba by się podłączyć z jakimś sprzętem diagnostycznym, który
    >potrafi odczytać, ile wtryśnięć paliwa dokonuje samochód - i gotowe.

    Do roboty - stowa czeka :-P

    >A potem: hamownia przez godzinę ze światłami, drugą godzinę bez
    >świateł.

    Moze byc na wolnych obrotach.
    Niby powinno byc latwiej, bo spalanie silnika male.

    J.

  • 90. Data: 2019-04-16 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > zezlomowane ale nie sa wyrejestrowane. Inna sprawa ze jak nie maja
    > danych ile jest zezlomowane to skad maja wiedziec ile jezdzi?

    Z opłacanych OC? Z przeglądów?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę