  • 11. Data: 2019-02-18 18:02:26
    Temat: Re: Napięcie ładowania stałego dla aku NiH?
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    A może dać jakiegoś goldcapa, skoro i tak ma być zasilanie cały czas.
    EdiM

  • 12. Data: 2019-02-18 18:32:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-02-18 o 15:37, Pszemol pisze:
    > "cezar" <c...@t...pl.nospam> wrote in message
    > [..]
    >
    > Czyli nie czytałeś zbyt uważnie co napisałem :-)
    > No trudno, nic nie szkodzi.

    A ja mam jakiś telefon DECT Philipsa - w środku dwa eneloopy włożone po
    ładnych paru latach od poprzednich, a poprzednio trochę krócej działały
    NiMH firmowane przez Philipsa. Jakie parametry ładowania to ma to nie
    wiem, ale jakieś symboliczne na pewno. W sumie to parę modeli tak samo -
    działają i działają. Chyba pora już przestać z nich korzystać (dawno
    temu minęła). Sprawdź jakie napięcie mają Twoje baterie jak już zaczyna
    się sygnalizacja.

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2019-02-18 18:32:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > wysokiego napięcia galwanicznie połączonego z gniazdkiem sieciowym.
    ok. w takim razie inny pomysł. zastąp aa największymi ogniwami
    dostępnymi w handlu, np r20. Mnie się nie podoba pomysł z zasilaczem, bo
    99% przetwarzanej energii pójdzie w straty. pytanie ile tego będzie na
    rok, 1zł czy 10zł czy jeszcze więcej

    ToMasz

  • 14. Data: 2019-02-18 23:09:51
    Od: "Krzy K" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    dostępnymi w handlu, np r20. Mnie się nie podoba pomysł z zasilaczem, bo
    99% przetwarzanej energii pójdzie w straty. pytanie ile tego będzie na

    ---

    Dokładnie to samo miałem napisać. Skoro chcesz pociągnąć kabelek z domu do
    czujnika to po prostu przylutuj końce
    kabelka do styków w czujniku a w domu drugi koniec kabelka przylutuj do
    baterii alkalicznych r20. To powinno działać
    parę lat więc pewnie nawet nie ma się co bawić w kupowanie koszyka na
    baterie.

    Pozdro
    Krzy K

  • 15. Data: 2019-02-19 03:58:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzy K" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > baterii alkalicznych r20. To powinno działać
    > parę lat więc pewnie nawet nie ma się co bawić w kupowanie koszyka na

    Może faktycznie tak zrobię.

  • 16. Data: 2019-02-19 13:03:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-02-18 16:44, Pszemol wrote:

    > Zwykle te baterie padają raz w lecie, w czasie upałów a drugi raz w zimie
    > w czasie mrozów. Czyli sprowadza się do tego, że dwa razy w roku mam
    > upierdliwą synchronizację radia i ustawianie zegarów, co się robi śmieszne,
    > bo zegary atomowe kupiłem głównie w tym celu aby się same przestawiały
    > z czasu letniego na zimowy i spowrotem, bez mojego udziału...
    > Tymczasem zrobiło się śmiesznie, bo mam więcej roboty teraz niż wcześniej.

    A moze wyprobuj narazie baterie litowe? Np. Energizery Lithum, sa AA i
    AAA. Sa bardzo odporne na skrajne temperatury, producent podaje zakres
    od -40 do +60 stopni. W kazdym razie istotna cecha baterii litowych jest
    to ze skutecznie zasilaja w ujemnych temperaturach.
    Jesli to zaokienne gizmo zasilanie podjada dosc oszczednie, to jest tez
    szansa ze na tego typu bateriach popracuje to zauwazalnie dluzej.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2019-02-20 06:00:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "elmer radi radisson" <r...@s...spam.wireland.or
    g>
    wrote in message news:q4grat$3jt0s$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    > Jesli to zaokienne gizmo zasilanie podjada dosc oszczednie, to jest tez
    > szansa ze na tego typu bateriach popracuje to zauwazalnie dluzej.

    Tu mnie zagiąłeś, bo przyznaję, że nie słyszałem o takich bateriach.
    Dzięki! http://data.energizer.com/pdfs/l91.pdf

  • 18. Data: 2019-02-20 16:12:30
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 18.02.2019 o 13:52, Pszemol pisze:
> [...]
    > zużywają i ich wymiana powoduje że trzeba ponownie
    > parować oba zegary czujnikiem - parowanie wymaga
    > wyjęcie z nich baterii, reset i ponowne ustawianie
    > strefy czasu itp, itd - chciałbym tego uniknąć...
    >
    > Wymyśliłem że zamiast paluszków alkalicznych AA
    > dam do czujnika dwa aku NiH i podłączę do nich
    > na stałe zasilacz regulowany na napięcie 3V...
    > Osiągnę w ten sposób ciągłe zasilanie czujnika
    > plus aku da zabezpieczenie na wypadek przerwy
    > w dostawie pądu.
    >
    > Jakie napięcie ustawić precyzyjnie na wyjściu regulatora
    > aby aku NiH poddane ciągle temu napięciu nie czuły

    a czy przypadkiem nie ma innego sposobu na 'parownie'? W mojej pogodynce
    przytrzymanie przycisku zmiany kanału powoduje 'wyszukiwanie' czujników.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 19. Data: 2019-02-21 01:00:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Jakie napięcie ustawić precyzyjnie na wyjściu regulatora
    >aby aku NiH poddane ciągle temu napięciu nie czuły

    Ja bym ustawil 2.6V, tzn 1.3/ogniwo.
    I nawet mniej - w koncu chcemy tylko rezerwe na awarie pradu.

    A moze ... zobacz jaki tam prad plynie, pewnie w okolicach 1mA, to dac
    rezystor zeby poplynal 2x wiekszy - tyle pewnie akumulatorki zniosa.

    J.

  • 20. Data: 2019-02-27 11:26:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-18 o 13:52, Pszemol pisze:
> [...]
    > w dostawie pądu.
    >
    > Jakie napięcie ustawić precyzyjnie na wyjściu regulatora
    > aby aku NiH poddane ciągle temu napięciu nie czuły

    Hmm, ale skoro już chcesz prowadzić tam przewód to po jaką cholerę
    montować w termometrze akumulatorki Ni-MH? Nie lepiej zagospodarować
    zasilacz starym akumulatorkiem...od telefonu Li-ion? Nie dość że będzie
    miał stałą temperaturę w domu a nie za oknem to i łatwość w montażu itd.
    Napięcie nawet prawie się zgadza 3,6 vs 3V(potrzebne). 2 akumulatorki
    mają 2,4v i jeszcze problem ze stykami, śniedzeniem...
    Od kilku dobrych lat mam instalację LED w piwnicy, gdzie mam podłączone
    takie 3 akumulatorki wspierane przez stare panele słoneczne z demobilu.
    Wieczna ekstaza, znaczy ciągle się to świeci :) Jak się jakiś
    akumulatorek kończy, to podmieniam na lepszy (też z demobilu).

    --
    LordBluzg(R)