  • 21. Data: 2017-06-18 04:12:31
    Temat: Re: Następny wieżowiec się spalił
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 czerwca 2017 01:05:48 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > Są chłodziarki absorbcyjne grzane gazem z butli i pewnie taka się zapaliła.

    Mylisz się.

  • 22. Data: 2017-06-18 07:47:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-17 o 21:53, J.F. pisze:

    > IMO - troche malo prawdopodobne. Chcialoby ci sie taka kupic ?
    > I gdzie bys to zrobil.

    A skąd on ją zdobył?
    https://youtu.be/rNAe2PxM_tE
    Kiedyś były powszechnie używane na jachtach i kempingach.
    Teraz są mniej popularne, ale można je bardzo tanio kupić na wyprzedaży.

    > Ale ... elektryczna chlodziarka tez pianka/styropianem izolowana :-)

    Są izolowane pianką poliuretanową.

    Tu piszą o pożarze powstałym prawdopodobnie od żaróweczki wewnątrz
    chłodziarki.
    http://www.se.pl/wiadomosci/polska/lodowka-spalia-mi
    -mieszkanie_511155.html

    WM

  • 23. Data: 2017-06-19 09:19:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A skąd on ją zdobył?
    >https://youtu.be/rNAe2PxM_tE

    W Niemczech albo Austrii.
    Choc made in Germany - ale tabliczka po niemiecki :-)

    >Kiedyś były powszechnie używane na jachtach i kempingach.
    >Teraz są mniej popularne, ale można je bardzo tanio kupić na
    >wyprzedaży.

    Nadal sa popularne, ale kupic w Polsce ... trzeba sie wysilic.
    W Londynie pewnie latwiej sie znajdzie jakis sklep, ale IMO tez trzeba
    sie wysilic.

    >Są izolowane pianką poliuretanową.
    >Tu piszą o pożarze powstałym prawdopodobnie od żaróweczki wewnątrz
> [...]

    Unia zarowek zabronila, ale nie w lodowkach :-)

    J.

  • 24. Data: 2017-06-19 13:04:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >W Niemczech albo Austrii.
    >Choc made in Germany - ale tabliczka po niemiecki :-)

    tfu - made in Hungary. Ale najwyrazniej na niemieckojezyczny rynek.

    J.

  • 25. Data: 2017-06-19 14:56:09
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-19 o 13:04, J.F. pisze:

    > tfu - made in Hungary. Ale najwyrazniej na niemieckojezyczny rynek.

    Akcesoria campingowe są trudne do upilnowania, więc mogą tanio trafiać
    na wtórny rynek gdziekolwiek. ;)

    WM

  • 26. Data: 2017-06-19 15:32:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Akcesoria campingowe są trudne do upilnowania, więc mogą tanio
    >trafiać na wtórny rynek gdziekolwiek. ;)

    No i tak pewnie z Niemiec trafila do Polski razem z
    przyczepa/camperem.

    Tym niemniej ... ktos mialby to wymontowac, w mieszkaniu sobie
    postawic i jeszcze butle co pewien czas donosic ?

    J.

  • 27. Data: 2017-06-19 18:39:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-19 o 15:32, J.F. pisze:

    > No i tak pewnie z Niemiec trafila do Polski razem z przyczepa/camperem.
    >
    > Tym niemniej ... ktos mialby to wymontowac, w mieszkaniu sobie postawic
    > i jeszcze butle co pewien czas donosic ?

    Wiadomo, że jak kogoś stać to wybierze normalną chłodziarkę.
    To był chyba jednak budynek dla biednych lokatorów?
    Tacy ludzie jak nie pokombinują to nic nie będą mieli.

    WM

  • 28. Data: 2017-06-19 19:28:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wiadomo, że jak kogoś stać to wybierze normalną chłodziarkę.
    >To był chyba jednak budynek dla biednych lokatorów?

    Z remontem za 10 mln funtow i aluminiowym oblozenie, aby bylo ladniej
    ?

    >Tacy ludzie jak nie pokombinują to nic nie będą mieli.

    I zamiast pokombinowac lodowe na prad, ktora pewnie za darmo mozna
    zabrac, wykombinowali na butle ?

    J.

  • 29. Data: 2017-06-19 20:48:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-19 o 19:28, J.F. pisze:

    > Z remontem za 10 mln funtow i aluminiowym oblozenie, aby bylo ladniej ?

    Dla oszczędności wybrali tańsze płyty mniej bezpieczne.

    > I zamiast pokombinowac lodowe na prad, ktora pewnie za darmo mozna
    > zabrac, wykombinowali na butle ?

    Jeżeli miał czas szukać, dużo szczęścia oraz nie miał kłopotu z
    transportem to czemu nie.

    Mnie trudno było domyślić się powodu pożaru zwykłej chłodziarki,
    dlatego pomyślałem o tej z otwartym ogniem.
    Projektowałem w pracy zawodowej dużo różnych układów chłodniczych i
    nigdy nie było najmniejszego przypadku ich samozapalenia.
    Dopiero wczoraj znalazłem informację o przypadku zapalenia od żaróweczki.

    P.S.
    Są specjalne rozwijane linki do ewakuacji.
    https://youtu.be/sainfH_f5H8
    Dobry pomysł, ale jak zjechać jeżeli płomienie z niższych okien buchają?

    WM

  • 30. Data: 2017-06-19 22:14:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Dla oszczędności wybrali tańsze płyty mniej bezpieczne.

    Bo wygrywa najtanszy dostawca :-)

> [...]
    >Projektowałem w pracy zawodowej dużo różnych układów chłodniczych i
    >nigdy nie było najmniejszego przypadku ich samozapalenia.

    Jest jeszcze jedno czule miejsce - uzwojenie rozruchowe agregatu.
    Ponoc z duzym pradem i z drutu oporowego, jak sie wylacznik zatnie, to
    sie silnik spali.
    Ale ze w hermetycznej obudowie - to pozaru raczej nie bedzie.

    >Są specjalne rozwijane linki do ewakuacji.
    >https://youtu.be/sainfH_f5H8
    >Dobry pomysł, ale jak zjechać jeżeli płomienie z niższych okien
    >buchają?

    Wiesz jak to dziala - wystarczy jeden WTC i mozna tego sprzedac pare
    mln.
    I milionerem zostac, a odpowiedzialnosc znkoma, bo klient uzywal nie
    bedzie :-)

    Ale tu by sie przydalo
    https://youtu.be/UULdMYCphSE?t=90

    Albo i nie - bo jesli pozar po wierzchu, to chyba jeszcze mozna
    normalnie zejsc po schodach.

    Swoja droga - ile tam bylo tego plastiku na elewacji ?
    Producent podaje jakies pojedyncze mm grubosci, a budynek wypalilo
    caly kompletnie.
    Pozar po wierzchu byl intensywny, szyby chyba popekaly ... wejdzie
    taki ogien do srodka, czy cos palnego musi byc przy oknie ?
    Samo okno moze byc palne ...

    Czy tam przy okazji jeszcze pare cm styropianu dowalili i dlatego tak
    elewacja plonela ?

    J.