  • 31. Data: 2017-06-19 23:36:07
    Temat: Re: Następny wieżowiec się spalił
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-19 o 22:14, J.F. pisze:

    > Pozar po wierzchu byl intensywny, szyby chyba popekaly ... wejdzie taki
    > ogien do srodka, czy cos palnego musi byc przy oknie ?

    Tekstylne markizy i rolety, firanki.

    > Samo okno moze byc palne ...

    W Chorwacji widziałem drewniane żaluzje w formie zewnętrznych okiennic.
    Właściwie to wszystko co się w teorii łączy z tlenem może się zapalić.
    Tylko wysoka temperatura zapłonu ratuje metale przed zapaleniem się.
    Chyba nawet na jakimś okręcie w czasie działań wojennych zapaliły się
    aluminiowe nadbudówki?

    > Czy tam przy okazji jeszcze pare cm styropianu dowalili i dlatego tak
    > elewacja plonela ?

    Czasem wieszają siatkę z reklamą, zasłaniając rusztowanie w czasie remontu.

    Widziałem zdjęcie wysokiego domu z egzotycznego kraju.
    Z prawie każdego okna wystawała rama z linkami, na których wisiało pranie.

    WM

  • 32. Data: 2017-06-19 23:45:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Jun 2017 23:36:07 +0200, WM napisał(a):

    > Tekstylne markizy i rolety, firanki.

    > W Chorwacji widziałem drewniane żaluzje w formie zewnętrznych okiennic.

    Dawno temu byly popularne i u nas

    > Właściwie to wszystko co się w teorii łączy z tlenem może się zapalić.

    Ale beton sie nie laczy :-)

    > Czasem wieszają siatkę z reklamą, zasłaniając rusztowanie w czasie remontu.

    Remont byl dawno temu.

    J.

  • 33. Data: 2017-06-20 01:03:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > W Chorwacji widziałem drewniane żaluzje w formie zewnętrznych okiennic.

    Nic nadzwyczajnego, rzecz normalna w budownictwie śródziemnomorskim.
    Wszędzie tam tak jest od wieków. Ale akurat w Chorwacji konserwator
    zabytków bez problemu przybija pieczątke jeśli mu kto przedstawi
    zahtjev na plastikowe okiennice w remontowanym XVI-wiecznym domu.
    Udają stare drewniane, ale to mi się akurat średnio podoba. Za to
    jako lokalną ciekawostke można podać, że okienne ościeżnice w tych
    domach wykonane są często z wapienia. A do nich świetnie spasowane
    drewniane skrzydła okien na stalowych zawiasach obstalowanych w
    kamieniu. Po prostu lokalny kamień (marmur, trawertyn or compatible)
    był tańszy i łatwiej dostępny od deficytowego drewna przywożonego
    skądeś (w tej chwili mam na myśli Dalmację). Obróbka też idzie równie
    lekko jak w stolarni.

    > Widziałem zdjęcie wysokiego domu z egzotycznego kraju. Z prawie
    > każdego okna wystawała rama z linkami, na których wisiało pranie.

    W niektórych włoskich gminach magistrat specjalnie dopłaca mieszkańcom,
    by dla świętego spokoju wieszali te swoje gacie na sznurku. Bo inaczej
    turyści marudzą. Ale co to za egzotyka, jakaś tam panie Italia...

    Jarek

    PS
    Ktoś tu ostatnio dopominał się, by było więcej mteriałoznawstwa.
    W programie gimnazjum bodajże.

    --
    Pralka kocha pranie
    Kocha też Rafałka

  • 34. Data: 2017-06-20 01:08:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Dawno temu byly popularne i u nas

    Ale nie takie, nie z ukośnych listewek, tylko z litych desek. Obowiązkowo
    z wyciętym serduszkiem. I raczej po to, by chronić przed zimnem i złym
    człowiekiem, a nie przed upałem.

    Jarek

    PS
    Ludzie jeżdzący latem na wakacje zwylke widzą te okiennice zawsze
    pozamykane. Ale nie zawsze tak jest.

    --
    Ów sery tworzy, ten ściska twarogi,
    Ten kapelusze plecie na śreżogi,

  • 35. Data: 2017-06-20 03:20:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Jun 2017 01:08:37 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ale nie takie, nie z ukośnych listewek, tylko z litych desek. Obowiązkowo
    > z wyciętym serduszkiem. I raczej po to, by chronić przed zimnem i złym
    > człowiekiem, a nie przed upałem.

    Kojarze tez takie z ukosnych listewek.
    Ale moze mi sie cos pop* z innym krajem ..

    J.

  • 36. Data: 2017-06-20 10:00:00
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > W niektórych włoskich gminach magistrat specjalnie dopłaca mieszkańcom,
    > by dla świętego spokoju wieszali te swoje gacie na sznurku. Bo inaczej
    > turyści marudzą. Ale co to za egzotyka, jakaś tam panie Italia...

    To akurat jest zdjęcie z miasta Hong Kong.
    Suszące się pranie na wieżowcu.
    http://mordkiwaustralii.pl/content/images/2017/05/P1
    200469.JPG

    > PS
    > Ktoś tu ostatnio dopominał się, by było więcej mteriałoznawstwa.
    > W programie gimnazjum bodajże.

    Ciągle ktoś się czegoś dopomina w programie szkolnym.
    Ostatnio komisarz unijny zaproponował naukę języka arabskiego.

    Program szkolny powinien uczyć wiedzy praktycznie przydatnej dla dzieci.
    Zamiast tego jest efektem uprawiania polityki przez różne wpływowe siły.

    WM

    ==============
    ''Byłem w Ryjo, byłem w Bajo, miałem bilet na Hawajo
    Byłem na wsi, byłem w mieście, byłem nawet w Budapeszcie
    Wszystko ch.., o ja wam mówię wszystko ch..
    O może czasem trochę mniejszy, ale potem jeszcze większy''

  • 37. Data: 2017-06-20 16:49:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 08:03:16 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > PS
    > Ktoś tu ostatnio dopominał się, by było więcej mteriałoznawstwa.
    > W programie gimnazjum bodajże.

    Ktoś się dopomina jednego, kto inny zrozumie z tego co innego.
    Nie ma potrzeby dyskutować jak ważne jest żeby nauczyć ludzi odróżniać dobro od zła,
    mądrość od głupoty itd, ale dobrze byłoby ich też nauczyć odróżniać materiał palny od
    niepalnego. I wcale nie dlatego że to ostatnie jest najłatwiejsze do nauczenia i nie
    trzeba nikomu tego wałkować przez całe gimnazjum, bo wystarczy jedna pogadanka ze
    strażakiem, nie. Ale dlatego że decyzje z konsekwencjami ważącymi o życiu i śmierci
    wielu ludzi są podejmowane przez kogoś kogo nikt potem nie będzie już tego uczył. Na
    przykład referenta w gminie, który wybiera najtańszą ofertę i nie wie że być może
    trzeba by było spytać kogoś bardziej uczonego o zdanie. No bo skąd ma wiedzieć, z
    gimnazjum?

  • 38. Data: 2017-06-20 17:20:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sokołowski napisał:

> [...]
    >nie trzeba nikomu tego wałkować przez całe gimnazjum,
    >bo wystarczy jedna pogadanka ze strażakiem, nie.

    Nie wystarczy - jedna to zapomna.

> [...]
    >Na przykład referenta w gminie, który wybiera najtańszą ofertę i nie
    >wie że być może trzeba by było spytać kogoś bardziej uczonego o

    No jak to skad ? SIWZ zgodny z projektem, a projekt zgodny z
    przepisami.
    Urzednik tego nawet czytac nie musi, bo i po co, skoro wszystko zgodne
    :-)

    A gdzies tam jeszcze po drodze moga byc zapytania do przetargu, i tam
    sie oferent moze upewnic, czy zamawiajacy aby na pewno nie stawia
    wymogu niepalnosci.

    J.

  • 39. Data: 2017-06-20 17:31:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 00:20:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Urzednik tego nawet czytac nie musi, bo i po co, skoro wszystko zgodne
    > :-)

    No więc zastanów się chociaż chwilę co to znaczy jak taki urzędnik z gminy mówi
    "wszystko zgodne". Jego przetarg zgodny? Oferty zgodne? Kwity na materiały zgodne?
    Certyfikaty wytwórców zgodne? A w ogóle z czym zgodne? A może to nic nie znaczy? A
    może tak jak Feynman, trzeba przynieść szklankę zimnej wody i młotek i nagle się
    okazuje że cała NASA to banda idiotów? A może tam nawet takiego Feynmana już nie ma?

  • 40. Data: 2017-06-20 17:54:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 00:20:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie wystarczy - jedna to zapomna.

    Ja wymyśliłem zabawę z moimi dziećmi, coś w rodzaju amerykańskiego I Spy. Pokazywałem
    palcem jakiś przedmiot (stół, talerz, dywan, kaloryfer) i pytałem z czego to jest
    zrobione. Jak zrobiło się nudne, to skąd się ten materiał bierze. I tak dalej.
    Stawiam skrzynkę soju że moje dzieci potrafiłyby wykryć zagrożenie w tym bloku.