  • 41. Data: 2017-06-20 18:12:44
    Temat: Re: Następny wieżowiec się spalił
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 21 czerwca 2017 00:20:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >Ja wymyśliłem zabawę z moimi dziećmi, coś w rodzaju amerykańskiego I
    >Spy.
    >Pokazywałem palcem jakiś przedmiot (stół, talerz, dywan, kaloryfer) i
    >pytałem z czego to jest zrobione.
    >Jak zrobiło się nudne, to skąd się ten materiał bierze. I tak dalej.
    >Stawiam skrzynkę soju że moje dzieci potrafiłyby wykryć zagrożenie w
    >tym bloku.

    A ile razy w to graliscie ?

    I to chodzi. Ma byc lekcja, powtorka w domu, zadanie domowe,
    odpytanie, klasowka, i za pare lat to samo.

    Jedna pogadanka wywietrzeje :-)

    J.

  • 42. Data: 2017-06-20 18:16:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No więc zastanów się chociaż chwilę co to znaczy jak taki urzędnik z
    >gminy mówi "wszystko zgodne".
    >Jego przetarg zgodny? Oferty zgodne?

    Urzednik projekt zamowil, co ma byc zgodny z obowiazujacymi
    przepisami, potem wykonanie czy materialy zgodne z projektem,
    oferent ma sie zapoznac z SIWZ, gdzie zalacznikiem bedzie projekt, i
    takowe zaoferowac.

    A jak sie potem spali, to juz zgodnie z przepisami :-)

    >Kwity na materiały zgodne? Certyfikaty wytwórców zgodne? A w ogóle z
    >czym zgodne? A może to nic nie znaczy?

    No i to mnie troche dziwi, ze wszyscy wiedza, ze te materialy sie
    pala, a przepisow nikt nie poprawia.
    A moze jednak w przepisach stoi, ze niepalne maja byc ?

    J.

  • 43. Data: 2017-06-20 22:21:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-20 o 18:16, J.F. pisze:

> [...]
    > a przepisow nikt nie poprawia.
    > A moze jednak w przepisach stoi, ze niepalne maja byc ?

    Meble, firanki, książki i pościel są palne i nie da się tego zmienić.

    Pożary w Polsce były groźne w dawnych czasach, kiedy płonęły całe miasta.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%BCary_w_Polsce

    Poza Polską też się zdarzały pożary całych miast.
    http://www.wiz.pl/8,1309.html

    WM

  • 44. Data: 2017-06-21 13:30:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup

    >Meble, firanki, książki i pościel są palne i nie da się tego zmienić.

    Akurat meble w UK to maja byc niepalnych pianek.
    I tu przyznaje, ze krajowi wytworcy te kwity olewaja/falszuja.

    >Pożary w Polsce były groźne w dawnych czasach, kiedy płonęły całe
    >miasta.
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%BCary_w_Polsce

    Ale te miasta byly wtedy z drewna.

    J.

  • 45. Data: 2017-06-21 21:52:13
    Od: 4...@g...com

    Jak z niepalnych pianek to chyba ze szkla piankowego albo w piany jaka sie robi w
    wannie z plynu do kapieli. Nie ma niepalnych pianek.

  • 46. Data: 2017-06-21 22:27:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
    >Jak z niepalnych pianek to chyba ze szkla piankowego albo w piany
    >jaka sie robi w wannie z plynu do kapieli. Nie ma niepalnych pianek.

    No i sam widzisz - skoro Brytole takich wymagaja, to glupi sa, i Polak
    dobrze robi, ze im wysyla zwykle, ale pisze "niepalne".

    Jak sie chcesz doszukac czego naprawde wymagaja
    http://www.firesafe.org.uk/furniture-and-furnishings
    -fire-safety-regulations-19881989-and-1993/

    J.

  • 47. Data: 2017-06-22 01:42:35
    Od: 4...@g...com

    Co kraj to obyczaj. Maja swoje pierdolce typu brak gniazdka w lazience. Jak w starym
    domu chcialem wziac prysznic i mi dali osprzet to sie smialem z pol godziny. Teraz
    tez mi wesolo jak sobie to przypomnialem.

  • 48. Data: 2017-06-23 14:55:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >Co kraj to obyczaj. Maja swoje pierdolce typu brak gniazdka w
    >lazience.

    No ale widac jak wyglada, to moze nie takie glupie wymagania, aby
    meble byly niepalne.
    A moze wystarczy tylko nie obkladac budynku wielkopalnym plastikiem.

    >Jak w starym domu chcialem wziac prysznic i mi dali osprzet to sie
    >smialem z pol godziny. Teraz tez mi wesolo jak sobie to
    >przypomnialem.

    A to prawda, w kwestii hydrauliki mieli pierdolca :-)
    I nie wiem, czy im przeszlo ... nawet, jak ktos mial europejska
    armature, to moze teraz zmieni :-)

    J.

  • 49. Data: 2017-06-23 15:42:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >http://www.bbc.com/news/uk-england-london-40272168

    Ponoc znalezli przyczyne i byla to "uszkodzona lodowka".

    Ciekawe, czy sprawe elewacji na tym zakonczyli, czy beda drazyc temat
    :-)

    J.

  • 50. Data: 2017-06-23 18:34:20
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-23 o 15:42, J.F. pisze:

    > Ponoc znalezli przyczyne i byla to "uszkodzona lodowka".

    Przyczyną powstania ognia była wadliwe działająca chłodziarko-zamrażarka
    Hotpoint FF175BP.
    Model ten nie będzie wycofywany a producent przeprowadza kolejne testy.

    W innym miejscu znalazłem informację, że ktoś narzekał na drzwiczki,
    które nie chciały się domknąć i żaróweczka cały czas świeciła.

    Z ciekawości zajrzałem do instrukcji i znalazłem informację, że
    żaróweczka tam ma 10W.

    > Ciekawe, czy sprawe elewacji na tym zakonczyli, czy beda drazyc temat :-)

    Od chłodziarki zapaliła się izolacja z pianki, która wypełniała panele
    na fasadzie budynku wieżowca.

    WM