  • 1. Data: 2006-05-22 23:05:59
    Temat: Netia wykupuje pro-futuro
    Od: wer <a...@o...pl>

    www.tinyurl.com/rbnho

    wer

  • 2. Data: 2006-05-23 00:30:22
    Temat: Re: Netia wykupuje pro-futuro
    Od: "Marcin Gontarz" <N...@n...pl>

    1.
    Spólka realizuje swoje uslugi w oparciu o wlasna,
    szerokopasmowa siec telekomunikacyjna Infostrade
    Futuro powstala na bazie nowoczesnej technologii LMDS.

    mamy rok 2006 ... no coment ;-) ..

    2.
    Spólka swiadczy uslugi na bazie Infostrady w najwiekszych
    miastach Polski - Warszawie, Lodzi, Katowicach, Krakowie,
    Kielcach, Gdansku, Gdyni, Szczecinie, Wroclawiu, Poznaniu,
    Bielsku-Bialej oraz Lublinie.

    Juz myslalem ze nie wymienia Lublina ;-)
    w sumie bym sie nie zdziwil .... ale jednak udalo sie
    jestesmy zaraz po "oraz" i to jeszcze przed "." ;-)

    3.
    Niewiem czy sie hihac czy plakac z powodu
    takiej zapowiedzi ... rynek sie zmienia i moze NETIa
    poczyni pewne kroki do przodu ... niestety Image
    firmy to nie wszystko .. w koncu poklepywanie po plecach
    klientów nie wystarcza ... szczególnie jesli lacza
    Cir=Eir w warstwie IP nie chodza tak jak liczy 99%
    kalkulatorów na swiecie ;-).

    Pozdrawiam.
    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl | web : www.nowanet.pl
    gsm : 609 33 11 20 | gad : 3864459 | skp : mrgoliat

  • 3. Data: 2006-05-23 08:05:36
    Od: "Gotfryd" <g...@p...fm>

    Uzytkownik "Marcin Gontarz" <N...@n...pl> napisal w wiadomosci
    >1.
    >
    >mamy rok 2006 ... no coment ;-) ..

    Spytaj sie Netii, czy korzysta z LMDS-a i jak to sie ma do reklam w TV o
    technologii jutra, czy jakos tak. Mozesz sie troche zdziwic. A poza tym te
    teksty pisza redaktorzy zwiazani bardziej z ekonomia niz technika

    > 2.
    >
    > Juz myslalem ze nie wymienia Lublina ;-)
    > w sumie bym sie nie zdziwil .... ale jednak udalo sie
    > jestesmy zaraz po "oraz" i to jeszcze przed "." ;-)

    Idac Twoim sladem, to dziwie sie ze wymienili np Lódz przed Krakowem, albo
    Kielce przed Wroclawiem. Ale jakie to ma znaczenie??? A takie, ze mozna sie
    czepic czegos, co nie ma najmniejszego znaczenia, po to tylko - by sie
    wogóle czegos czepic.

    > 3.

    Kurde, ja chyba nie trafilem na ten 1% kalkulatorów, na który Ty widac
    trafiles. No, ale podstawa to dobry admin z kawalkiem wiedzy. Choc jak
    piszesz na swojej stronie: "...a jednoczesnie wsparte naszym doswiadczeniem
    zaplecze techniczne..." (i wiele innych pieknych slów), to chyba nie
    powinienes miec z tym problemów. Ze swojej strony moge Ci powiedziec, ze
    korzystam w sieci z ich lacza i pomiar admina pokazuje, ze jest tyle ile byc
    powinno.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2006-05-23 08:19:37
    Od: "Sied@r" <n...@s...pl>

    Marcin Gontarz napisał(a):
> [...]
    > szerokopasmowa siec telekomunikacyjna Infostrade
    > Futuro powstala na bazie nowoczesnej technologii LMDS.

    UUU, kolego kupe firm to stosuje - moze nie jest to juz najnowsza
    technologia ale poki co sie sprawdza. Choc powstala w czasach gdzie
    lacza 8 Mb/s to bylo marzenie.

    ale przynajmniej jest to legalne rozwiazanie, wielu operatorow (nie wiem
    czy ich mozna tak nazwac) dziala na sprzecie za kilkaset zlotych, do
    tego nielegalnym na rynku polskim. Ciezko nazwac to konkurencja, to tak
    jakby prownywac recznie szyty garnitur z masowka z Chin.

> [...]
    > klientów nie wystarcza ... szczególnie jesli lacza
    > Cir=Eir w warstwie IP nie chodza tak jak liczy 99%

    Mowisz chyba tylko o LMDS gdzie wezly sa po ATMie i rzeczywiscie tak
    jest ze 100% sie nie wyciagnie.
    Ma radiolach ethernetowych takich problemow byc nie powinno.
    Jest na to sposob powinni ustawiac duzo wieksze paramerty tak aby
    uzyskac wartosc z przeliczenia kalkulatorowego.
    Tez uwazam ze ograniczenia wynikajace z protokolu nie powinny przekladac
    sie na uzytkownika koncowego.

    Darek

  • 5. Data: 2006-05-23 18:27:31
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

> [...]
    > szerokopasmowa siec telekomunikacyjna Infostrade
    > Futuro powstala na bazie nowoczesnej technologii LMDS.

    Rok 2006 i:
    - kulejacy UMTS, który daje w najlepszym razie 384kbit/s o jakosci
    niezadowalajacej dla biznesu
    - WiMax, który wchodzi duzo pózniej i oporniej, niz zapowiadano - ciekawe,
    dlaczego?

    Na ta chwile trudno o logiczna alternatywe dla LMDS-a. Zobaczymy, jak sie
    potoczy sprawa z WiMaxem...

    Znakomity powód, zeby sie czepiac...

    pozdr
    Zasiu

  • 6. Data: 2006-05-23 20:13:53
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "zasiu" <z...@w...gower.peel> napisał w wiadomości

> [...]
    > dlaczego?
    >
    > Na ta chwile trudno o logiczna alternatywe dla LMDS-a. Zobaczymy, jak sie

    Mając w perspektywie obecnie testowane technologie
    802.11(jakaśdziwnaliterka) pozwalające w paśmie nielicencjonowanym uzyskać
    500Mbps marnie to widzę.

    > Znakomity powód, zeby sie czepiac...

    Tam mają komputery w Lublinie? I internet też? No to KUL.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2006-05-23 21:12:18
    Od: "Sied@r" <n...@s...pl>

> [...]
    > dlaczego?
    >
    > Na ta chwile trudno o logiczna alternatywe dla LMDS-a. Zobaczymy, jak sie

    nie trudno sie domyslec ze Netia majac licencje na Wimax potrzebowala
    infrastruktury (budowa wlasnej to podejrzewam ze koszty wieksze niz
    zakup istniejacej juz firmy, poza tym czas - pozwolenia, budowa itp),
    futuro ma taka infrastrukture w najwiekszych miastach, bazowki itp.
    podpiac pod to urzadzenia to juz nie problem.

    Podejrzewam ze jeszcze rok dwa i na rynku zostanie kilka duzych
    podmiotow z ktorymi da sie tylko rozmawiac.
    Co wg. mnie nie jest dobrym rozwiazaniem dla rozwoju rynku. Brak
    konkurencji grozi monopolem.

  • 8. Data: 2006-05-24 09:43:14
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

    > Mając w perspektywie obecnie testowane technologie
    > 802.11(jakaśdziwnaliterka) pozwalające w paśmie nielicencjonowanym uzyskać
    > 500Mbps marnie to widzę.

    Ta. Podobnie jak WiMax działa to technologia dająca 70Mbit/s przy 50 km ;]
    No i jak Tsunami zgodne w końcu z 802.11a daje 54Mbit/s. Proponuję
    krytyczniej oglądać reklamy :-)

    pozdr
    zasiu

  • 9. Data: 2006-05-24 11:23:54
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Sied@r wrote:

> [...]
    > taka infrastrukture w najwiekszych miastach, bazowki itp. podpiac pod to

    ZTCW, Futuro nie ma własnej infrastruktury typu maszty, wieże itp dla swoich
    stacji bazowych. Dzierżawią miejsce na wysokościowcach oraz - gdzieniegdzie -
    wieszają się na infrastrukturze Emitela. Jesli komuś sie wydaje, że
    dowieszenie czegokolwiek na dzierżawionej infrastrukturze jest trywiane -
    grubo sie myli - tak czy owak potrzebne są nowe uzgodnienia, projekty,
    zezwolenia itp upierdliwa papierkologia.

    --
    TOM
    AS33868 MAN

  • 10. Data: 2006-05-24 11:24:23
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    zasiu napisał(a):

    > Ta. Podobnie jak WiMax działa to technologia dająca 70Mbit/s przy 50 km ;]

    i to bez widocznosc optycznej ... ;)

    --
    Mateo