  • 11. Data: 2019-03-25 15:03:08
    Temat: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 14:24, J.F. pisze:

    > A pamietasz watek, jak to kolega Orange podgrzewal ?

    Pamiętam, ale tu nie ma takiej wieloletniej plątaniny. Budowane coś 20
    lat temu. Jedyny błąd w instalacji jaki do tej pory zauważyłem, to, że
    na żółto-zielonym do żyrandola mam cały czas fazę, ale nie wiem gdzie
    jest puszka w której to tak jest podłączone.
    P.G.

  • 12. Data: 2019-03-25 15:12:29
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 25.03.2019 o 14:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
    t...

    > Prywatne mieszkanie ?
    > Bo juz niektore szpitale narzekaly, ze mialo nie byc, ale stara umowa
    > sie skonczyla, wiec przeszli na bezumowny pobor, a tam w cenniku 3x
    > wiecej ...

    > 1) spojrzec na licznik. moze "teraz to Panie mamy komputer, on sie na
    > pewno pomyli" :-)
    > 2) nie masz jakiegos inteligentnego systemu, z podgladem przez www ?

    > Czyli powylaczac odbiorniki a nie korki.
    >
    > A pamietasz watek, jak to kolega Orange podgrzewal ?

    > Ja tam stawiam na "teraz panie mamy komputer" :-)

    też od razu o tym pomyślałem
    https://www.youtube.com/watch?v=RZjymoPeuns&feature=
    youtu.be&t=23

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 13. Data: 2019-03-25 15:52:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >to, że na żółto-zielonym do żyrandola mam cały czas fazę, ale nie
    >wiem gdzie jest puszka w której to tak jest podłączone.

    To niekoniecznie blad.

    Do zyrandola powinno dochodzic zero, dwa przewody fazowe od
    wylacznikow, no i PE.

    A tu jak na zlosc przemysl krajowy nie produkuje odpowiednich kabli,
    wiec nawet rezygnujac z PE elektryk ma zagwozdke - co ktorym drutem
    doprowadzic do zyrandola, skoro ma do dyspozycji kabel z niebieskim,
    brazowym i zolto-zielonym.

    J.

  • 14. Data: 2019-03-25 16:27:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 14:37, alberciq pisze:

    > Że poprzednią prognozę miałeś z kapelusza i przyszło wyrównanie.
    > Zobacz stan licznika czy się zgadza z fakturą.
    > Przypomnij sobie czy rok temu był ktoś odczytywać licznik?

    Nie wiem kiedy czytają bo liczniki na klatce.

    Ale Twój mail skłonił mnie do przejrzenia faktur od 2016 (jakoś sam na
    to nie wpadłem - wystarczyło mi, że kwoty 1300 za prąd to nigdy w życiu
    nie widziałem, aby przyjąć, że coś na pewno musi być bardzo poważnie nie
    tak).

    W przejrzanych fakturach najwyższa była na 590zł. Średnia to około 450zł.
    Ale ostatnie 3 były wyraźnie niższe.

    Rzeczywiście mogło się nazbierać na wyrównanie.

    Tylko jakim cudem błędna prognoza. Rozumiem na początku (20 lat temu),
    ale teraz, gdy sytuacja jest już ustabilizowana.
    Musiał być błędny odczyt i w następstwie błędna prognoza. Tylko jak
    błędny odczyt. Myślałem, że już to wszystko mają odczytywane
    automatycznie. Liczniki wody czytają radiowo. Te za prąd powinno być
    łatwiej bo jest i zasilanie i kable.

    Dzięki grupo - uspokoiliście mnie :)

    Stan licznika pewnie sprawdzę, ale nie jest to już przerwanie na
    najwyższym priorytecie :)
    P.G.

  • 15. Data: 2019-03-25 16:32:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 15:52, J.F. pisze:

    > To niekoniecznie blad.

    Błąd.

    > Do zyrandola powinno dochodzic zero, dwa przewody fazowe od wylacznikow,
    > no i PE.

    Przewodów dość. Brązowy, niebieski, czarny i żółto-zielony. Na tym
    ostatnim faza na stałe.
    P.G.

  • 16. Data: 2019-03-25 16:39:14
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Na co stawiacie?
    > Co się z czymś takim robi?

    Zerknij na mój wątek o upływie prądu w ścianie.

    Zrobiłym / zrobiłem tak:

    1. Zaopatrz się w detektor pola magnetycznego (nie elektrycznego) --
    prosty wzmacniacz nawet na LM386 + dowolna cewka (ja użyłem czujnika
    położenia wału ze skutera)

    2. Odłącz wszystko z gniazdek w domu, pogaś światła. Nie wyłączaj
    bezpieczników

    3. Sprawdź, czy licznik wtedy nalicza, czy nie, i ile mocy jest pobieranej
    (+ czy jest to stały pobór, może być konieczność pomiarów o różnych
    porach)

    4. Jeśli nalicza, to przejdź się z czujnikiem od rozdzielnicy i namierzysz
    na słuch, gdzie płynie prąd

    > Jak zgłoszę do zakładu energetycznego to podejrzewam, że ani przypadku 2
    > ani 4 nie stwierdzą, ale może się mylę.

    Ich interesuje tylko licznik. Byli u mnie, mówiłem co jest ale mieli
    zgłoszenie na sprawdzenie licznika (który liczy dobrze, bo jak wyłączałem
    bezpieczniki to się zatrzymywał), więc sprawdzili licznik (odkręcając od
    niego przewody i stwierdzając, że wtedy nie nalicza) i tyle.

    > Jakbym sam znalazł, że się jakoś pode mnie podłączyli to mogę akurat tę
    > nitkę odciąć (będę musiał zrezygnować z elektryki na jednej ścianie
    > tylko wtedy nie mam żadnej szansy odzyskać tego co za nich zapłaciłem.

    Generalnie jeśli stwierdzisz celowe "lewe podłączenie", to zgłosiłbym to
    na policję. U mnie sytuacja była inna, bo kretyn, który robił remont,
    podłączył linię telefoniczną do gniazdka i w międzyczasie gdzieś się ta
    linia uziemiła i ciągnęła 300 W. Nie jestem w stanie stwierdzić od kiedy.
    Odpuściłem na razie, będę się o to ewentualnie boksował z właścicielką
    mieszkania przy wyprowadzce (jeśli będzie faktycznie widać, że w tym
    okresie był dużo większy pobór, bo może trwało to np. dwa dni?).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 17. Data: 2019-03-25 16:45:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 16:39, Queequeg pisze:

    > Zerknij na mój wątek o upływie prądu w ścianie.

    Pamiętam ten wątek.

> [...]
    > bezpieczniki to się zatrzymywał), więc sprawdzili licznik (odkręcając od
    > niego przewody i stwierdzając, że wtedy nie nalicza) i tyle.

    Właśnie pamiętając to napisałem to co wyżej.

    > Generalnie jeśli stwierdzisz celowe "lewe podłączenie",

    Chyba jednak za szybko wpadłem w panikę :)
    P.G.

  • 18. Data: 2019-03-25 16:58:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 11:48:25 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Ogólnie mam urwanie głowy a tu kolejny problem.

    Zaloguj się jeśli masz taką możliwość do eboku Energa i zerknij na historyczne
    faktury
    Sprawdź ile kWh zużywałeś rocznie/miesięcznie w ubiegłych latach i czy to się mniej
    więcej zgadza z obecnym zużyciem
    Ilość kWh raczej będzie niezmienna od lat- u mnie od 10 lat jest to ok 350-370kWh
    miesięcznie
    A tak poza tym proponuję żebyś przeszedł na "rozliczenia rzeczywiste" i płacisz wtedy
    za faktyczne zużycie w danym okresie
    Jedyna niedogodność top taka że sam musisz stan licznika spisać i wpisać w ebok
    Energa. Ale faktury wtedy generuje się od razu praktycznie
    A z tymi wyższymi fakturami to teraz tak Energa robi- 3 moich sąsiadów co nie mają
    rozliczeń rzeczywistych tylko prognozy tez ostatnio(grudzień/styczeń) się skarżyło że
    po ok 1000zł dopłat dostali.
    Zanizane prognozy były po prostu

  • 19. Data: 2019-03-25 17:11:49
    Od: d...@w...pl

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 16:58:10 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    rozliczeń rzeczywistych tylko prognozy tez ostatnio(grudzień/styczeń) się skarżyło że

    Dobra, niech im prognozy zaniżą - ale właściwie to jakie te prognozy płacą - tylko
    pytanie, co oni z tym prądem robią, że mają takie dopłaty?
    Ja płacę ok. 125zł/mc, wliczając płytę ceramiczną (gazu na szczęście nie mam).
    Chyba że wodę grzeją, albo i w ogóle ogrzewanie mają na prąd.

  • 20. Data: 2019-03-25 18:06:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 25, 2019, 3:52:59 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > wiec nawet rezygnujac z PE elektryk ma zagwozdke - co ktorym drutem
    > doprowadzic do zyrandola, skoro ma do dyspozycji kabel z niebieskim,

    Jarek, nie ściemniaj - są w sprzedaży normalne przewody 4x1.5 -
    właśnie do żyrandoli.

    --
    Best regards,
    RoMan