  • 31. Data: 2018-11-04 16:41:24
    Temat: Re: Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 13:34:33 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Żartujesz?
    > Mam premium z BMW, nigdy nie miałem tak awaryjnego samochodu. Na dodatek
    > ASO zupełnie nie ogarnia napraw i trzeba samemu dochodzić.

    Ale to sie wszystko zgadza. Premium jest drogie i wyznacza status. No i ma gadzety.
    Jak ty sie znidzisz popychasz biedniejszemu. On jeszcze rok-dwa-trzy poszpanuje a
    potem szybko sie zutylizuje bo to szmelc jest i nie bedzie ci psul humoru na
    swiatlach jak sie zatrzymasz w swojej funkiel nówce za 150kPLN obok sebixa w 7-8
    letnim modelu swietnie wygladajacym z dorobionymi okienkami zeby bylo widac paski na
    dresie.

  • 32. Data: 2018-11-04 16:46:28
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Przyjezdz do Polski.
    > Regeneracja plus wymiana = jakies 300zł. Z faktura.

    Upewnij się, że wycenę zrobili dla wersji silnika V6 2,8litra z automatem,
    alternator 120A i trzeba pół przodu rozebrać aby się do niego dostać. Być
    może w typowym polskim 1.9 TDI jest łatwiej się dostać bo mniejszy silnik
    mniej miejsca pod maską wypełnia.

    > Ale pamietam jak chwaliłes tu amerykanskie ceny wymiany oleju i
    > rozrzadu...
    > No to na czyms musza zarabiac :)

    VW to mniej niż 3% amerykańskiego rynku.
    Cena duża bo po prostu roboty dużo przy wymianie.

    > A to ze auta sa tak projektowane to niestwty prawda - coraz wiecej gówien
    > pod maska, coraz mniej miejsca.
    >
    > Z mojej branzy:
    > - ducato 2.0 2012 - nie ma gdzie reki włozyc pod maska
    > - ducato 2.3 2012 - bez szału ale duzo lepiej
    > - master 2.5 zarówno II jak i III - mozna sie gonic wokół silnika. :)
    >
    > Ja zawsze mowiłem, ze kazdy kto kupuje nowe auto, powinien sprzedawcy
    > kazac na miejscu wymienic zarówke. Najlepiej w garniturze.
    > Jak sie nie da to do widzenia.

    Kupuj takie co mają projektory HID lub LED i nie masz problemu.
    W Acurze 2007 mam fabryczne HIDy i działają od nowości już 170 tyś mil
    przebiegu.

  • 33. Data: 2018-11-04 16:46:29
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote:

    > A ile wiecej mozna dostac za auto w ktorym wiadomo ze sie naprawia tanio
    > i szybko kontra to ktore naprawy sa masakryczne?

    Naprawia się łatwo i RZADKO!

    > Ujawnie: Zerknij sobie powornanie na tojoty kontra jakis dodge czy
    > chryslery w usa. Tojoty trzymaja cene jak PO koryta. Chryslera to nie
    > chce nikt kto ma rozum.
    >
    > Wiec to nie tylko jest kwestia ceny przy odsprzedazy ale i tego ilu ludzi
    > wogole tego grata bedzie chcialo.
    >
    > A odpowiedz na swoje pytanie znajdziesz na kazdej stronie dealerów wyzej
    > wymienionych samochodow.
    >
    > Porownaj, tojote, forda, chryslera, dodge czy fiata. Mysle jednak ze
    > odpowiedz sam dobrze znasz tylko pytasz aby podtrzymac konwersacje :)

    Swiete słowa.

  • 34. Data: 2018-11-04 16:48:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > funkiel nówce za 150kPLN obok sebixa w 7-8 letnim modelu swietnie
    > wygladajacym z dorobionymi okienkami zeby bylo widac paski na dresie.

    Jakie okienka???? :))

  • 35. Data: 2018-11-04 17:11:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 15:41:22 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    > Mysle ze era niemieckiej dominacji na rynku samochodowym dobiega konca.
    > Japońce dadza im w dupe. A Tesla wbije ostatni gwóźdź do trumny.
    >
    > Rozważamy właśnie wymianę obu leciwych aut i bierzemy pod uwagę właściwie
    > tylko dwie opcje: Honda/Acura lub Toyota/Lexus.
    > Właśnie ze względu na wciąż dużą awaryjność podobną do aut niemieckich
    > również Tesla się nie kwalifikuje.

    To co z tym gwozdziem od Tesli ?

    A co z kuponem na zakup Tesli - tak sie podniecales i przeszlo ?
    :-)

    J.

  • 36. Data: 2018-11-04 17:13:23
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-11-04 16:41, Pszemol wrote:
    [...]
> [...]
    > tylko dwie opcje: Honda/Acura lub Toyota/Lexus.
    > Właśnie ze względu na wciąż dużą awaryjność podobną do aut niemieckich
    Ale z drugiej strony, obecnie jakość Toyoty, po jakichś tam wpadkach,
    jest już legendarna w dosłownym tego słowa znaczeniu w porównaniu do
    tego, co było jakieś ćwierć wieku temu. Z trzeciej strony, może
    japończyki są zapóźnione i być może jeśli spojrzałbyś do jakiegoś
    współczesnego japończyka (powiedzmy 5- lat), to też nie znalazłbyś
    alternatora. :-)

  • 37. Data: 2018-11-04 17:20:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-03 o 19:43, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Oglądam na youtube co tam ludziki wyrabiają i za głowę się łapię:
    > cały przedni pas ściągają do "pozycji serwisowej" - wygląda na pół
    > dnia roboty aby się w ogóle do tego alternatora dostać...
    >
    > No i się poddałem - psia jego mać German Engineering - mechanik
    > lokalny wycenił robotę na 4 i pół godziny, z częściami $880 - no jaja.
    > Kto to widział aby wymiana alternatora wymagała połowę dniówki??
    > Odrazam to auto - kupujcie Japończyki: proste i łatwe w naprawie
    > - jeśli się w ogóle psują, bo z moim nie miałem dużo problemów.

    Kiedyś zgodziłem się wziąć japońca do roboty alternatora OIDP corolla
    verso coś okolice 2007-08 1.9dyzel. I skomentuje to tak: niech go kurwa
    chuj...

    Lewis

  • 38. Data: 2018-11-04 17:21:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 17:20, Lewis pisze:

    > Kiedyś zgodziłem się wziąć japońca do roboty alternatora OIDP corolla
    > verso coś okolice 2007-08 1.9dyzel. I skomentuje to tak: niech go kurwa
    > chuj...
    Czy tam 2.0

    Lewis

  • 39. Data: 2018-11-04 17:23:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-11-04 16:41, s...@g...com wrote:
    [...]
    > Premium jest drogie i wyznacza status.
    Szczególnie status wyznacza takie z kratką, najlepiej jeszcze
    zagazowane. :-D Tak, jakieś 15 lat temu widziałem w Wawie Cayenne z
    kratką. :-) Chociaż muszę przyznać, że mój ówczesny boss miał Cayenne i
    Carrerę 4 bez kratek. :-)

  • 40. Data: 2018-11-04 17:30:55
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Volvo się mści, zazdrosne jest;-)

    Nooo..
    Volviczka zaliczyła bardzo poważną awarię ostatnio, rozszczelnił się
    króciec od zbiornika płynu chłodzącego. No normalnie tragedia. Jak oni
    (w sensie producent) mogli nie przewidzieć, że zbiorniczek padnie tuż
    przed 500tys.km? No jak! :)

    A tak na serio, bardzo wygodne auto.

    Miłego.
    Irek.N.