  • 11. Data: 2017-06-24 20:09:57
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 24 Jun 2017 17:00:38 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Ale my wiemy dlaczego silnik sie nie uruchamia.
    > Problemem jest brak paliwa w pompie wysokiego cisnienia.
    > Nie wiadomo tylko dlaczego :) bo paliwo do pompy dochodzi, regulator na
    > wejsciu do pompy został wymieniony, pompa sprawdzona a mimo to nie chodzi.

    To dalej trzeba sprawdzić co i w jaki sposób steruje tą pompą.
    Najczęściej to są jakieś proste elektryczne sygnały których długość określa
    czas napełniania wtryskiwaczy.
    Jeśli sterowanie jest cyfrowe, to warto chociaż sprawdzić komputerem czy
    deklarowany czas otwarcia wtryskiwaczy jest niezerowy.

    Jeśli pompa jest poprawnie sterowana, a nie daje paliwa - to problem jest w
    pompie, one tak potrafią jakoś dość nagle paść.
    Jak nie jest sterowana to trzeba szukać dalej.

    Czy ECU podczas kręcenia rozrusznikiem wie, że silnik się kręci? Parametr
    obrotów silnika się zmienia? Może czujnik położenia wału?

    > :)

    No ja tam już takich agentów widziałem, że się nie śmieję z takich rzeczy
    ;)

  • 12. Data: 2017-06-24 20:32:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 24 Jun 2017 10:00:38 +0000 (UTC), w
    <X...@1...0.0.1>, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Pompa wymieniona przez mechaniora, auto od tego czasu nie odpala.
    > Mechanik szuka, szuka, sprawdza, nie znajduje, coś wymienia zgodnie z tym
    > co pokazuje komputer ale to nei pomaga i poddaje się.
    >
    > Koszt wymienonej dodatkowo czesci: 500zł
    > Mechanik wyliczył sobie swoja prace na kolejne 500zł.

    Miałem coś podobnego, z tym że samochód losowo nie odpalał (jak odpalił nie
    było problemu).
    Wymiana pompy i problem nadal.
    Pomogła kolejna wymiana pompy (ale już w innym serwisie).
    (Przy okazji cuda-wianki, wymiana przewodów i świec itp.)

    PS. Dawny serwis Daewoo na Kochanowskiego we Wrocławiu -- teraz to chyba
    Hyundaia robią.

  • 13. Data: 2017-06-24 20:33:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ty chciales zeby pompe wymienic czy on? Jesli Ty to placisz za calosc.
    > Jesli on to jego problem.

    A jakies uzasadnienie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 14. Data: 2017-06-24 21:08:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-24 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Na razie jestem przed rozmowa i sam się zastanawiam jak podejsc do tematu
    > ale uzalezniam tez to od tego, co finalnie okaze sie przyczyna.

    Jeśli mechanik jest porządny (nie w sensie tego co robi tzn
    jak wykonuje roboty serwisowe, tylko w sensie cechy charakteru),
    to zaproponuje rozwiązanie, które Cię zadowoli i wtedy zdecydujesz :-)

    > Ja tez nie. Do tego momentu.
    > A tu nagle 1 mowi ze nie wie, drugi walczy 2 dni i mowi ze ecu ale ze
    > jeszcze z taka sytuacja sie nie spotkał.

    Mój przydomowy mechanik też kiedyś się spotkał z czymś takim,
    nawet w miarę prawidłowo zdiagnozował (chyba może nawet jakieś fora
    poczytał)
    ale samej wymiany ECU się nie podjął. Oddał auto, nic nie kasował.
    Za późniejsze wykręcanie i wkręcanie tego ECU (naprawiałem gdzie
    indziej) i postój na jego parkingu przez czas wysyłki tego ECU do
    naprawy i potem też do poprawki wziął ode mnie jakieś 20 czy 30zł, więc
    uważam, że był w miarę porządny. Ale jak ukręcili mi gwint od korka
    spustu oleju w misce aluminiowej, to powiedziałem, że
    przy następnej wymianie wymienią mi miskę gratis,
    kwestia finansowania samej miski (ok 150zł chyba)
    nie była nawet poruszona, bo widziałem opór.
    Powiedzieli, że nic nie będa mi wymieniać, bo będzie
    ciekło a olej będziemy wysysać.
    Uznałem, że to nie jest w porządku i się
    kilka lat pogniewałem i nie przyjeżdżałem.

  • 15. Data: 2017-06-24 22:33:59
    Od: "Jarek" <...@...pl>

    > A jakies uzasadnienie?

    Czyli Ty...

  • 16. Data: 2017-06-24 22:49:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 24 Jun 2017 21:08:35 +0200, cef napisał(a):

    > Ale jak ukręcili mi gwint od korka
    > spustu oleju w misce aluminiowej, to powiedziałem, że
    > przy następnej wymianie wymienią mi miskę gratis,

    Tak z moich wykopalisk wynika, że winny urwania gwintu jest nie ten któremu
    się to rozleciało, a ten który poprzednio go dokręcał.

    Jak dokręcając w którymś momencie poczuł że stracił opór i jak to tak
    zostawił, to do następnej wymiany to się trzymało, a rozsypie dopiero przy
    następnym odkręcaniu.

    No chyba że zawsze wymieniałeś olej w tym samym warsztacie.

  • 17. Data: 2017-06-24 23:18:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-24 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Jak dokręcając w którymś momencie poczuł że stracił opór i jak to tak
    > zostawił, to do następnej wymiany to się trzymało, a rozsypie dopiero przy

    Racja.

    > No chyba że zawsze wymieniałeś olej w tym samym warsztacie.

    Właśnie tak było, więc cała obsługa była od pewnego przebiegu w ich rękach
    i niesłusznie się migali.

  • 18. Data: 2017-06-25 00:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    >
    > Czy ECU podczas kręcenia rozrusznikiem wie, że silnik się kręci?
    > Parametr obrotów silnika się zmienia? Może czujnik położenia wału?

    Pompa została wyciągnieta i sprawdzona.
    Tak, na komputerze widac ze silnik sie kreci.
    Ponoc do sterownika na pompie dochodzi złe napiecie.

    > No ja tam już takich agentów widziałem, że się nie śmieję z takich
    > rzeczy ;)

    Na problem z immo wskazałby pewnie komputer.
    A on wskazuje jednoznacznie - cisnienie na wejsciu do pompy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 20. Data: 2017-06-25 00:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > ja podchodze tak jak sie umowie - jezeli zdiagnozowalem sam i zlecilem
    > wymiane konkretnej czesci i zostalo to zrobione to place ile sie nalezy
    > niezaleznie od efektu

    Gdyby tu była taka sytuacja ze zlecone przeze mnie robota nie dała efektu i
    auto wraca do mnie w stanie jak przed naprawa to słowa bym nie powiedział.
    Ale tu jest inaczej - auto normalnie jezdzace wjechało a wyjechało na
    lawecie...

    > jak oddaje auto z opisanym problemem i sugestia co BYC MOZE sie dzieje a
    > dogadujemy sie na naprawe wspomnianego problemu to niezbyt mnie
    > interesuje jakimi krokami mechanik dojdzie do efektu koncowego - tu
    > dodatkowe zastrzezenie, najczesciej prosze o wstepna wycene +-25% i
    > informacje jezeli ma sie cos znaczaco zmienic

    Jasne.

    > co do znajomych mechnanikow - gdyby ktorys oddal mi zepsute (ze swojej
    > winy) auto i sie na mnie wypial to moze sobie fakt 'znajomosci' wsadzic
    > w ...

    No i tu własnie jest kwestia tej winy - czy jest czy to tylko zbieg
    okolicznosci i nakładających się przyczyn.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 19. Data: 2017-06-25 00:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarek ...@...pl ...

    > Czyli Ty...

    Bosko...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"