  • 21. Data: 2018-07-17 22:49:48
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Moim zdaniem (nie musisz się z nim zgadzać) kolega ściemniał.

    Nie ściemniał. Jeździłem wtedy z nim moim autem po urzędach aby załatwić
    tą sprawę.

    Z resztą ja miałem podobną sytuację. Tyle, że ZUS zablokował mi wypłatę
    u pracodawcy i konto firmowe. Konta prywatnego nie zdążyli zablokować,
    bo nie podawałem jego numeru ani do ZUS-u, ani do US. W moim przypadku
    ZUS próbował ode mnie wyłudzić nienależne pieniądze łamiąc przy tym
    kilka punktów prawa i powołując się na ustawę wstecz, czyli powoływali
    się na zapisy ustawy, która weszła później niż obejmował okres rzekomych
    zaległości.

    Kolega niestety popełnił wtedy błąd, bo mając zwrot nadpłaconego podatku
    z US, podał numer konta do przelewu. Stąd US znał numer jego konta
    bankowego i łatwo było im je zablokować. Wtedy jeszcze nie było tak
    łatwo jak teraz urzędom dotrzeć do kont bankowych.

    > Z taki tematem powinien iść do Jaworowicz. :-)

    Może i powinien, ale nie poszedł.

  • 22. Data: 2018-07-17 22:51:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 lipca 2018 21:42:38 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > go upierdolić. W końcu US wysłał mu pismo i wskazał nr konta, na jaki
    > mają być wpłacone pieniądze. Oczywiście konto nie zostało odblokowane i
    > nie mógł on nawet pobrać pieniędzy żeby zapłacić ten mandat. Przez chyba
    > 3 miesiące nie miał dostępu do własnych pieniędzy, a zapłacić musiał.
    > Było to w 2008 lub 2009 r.
    >
    > Sprawę znam bardzo dobrze, bo z kolegą pracowaliśmy w jednym pokoju,
    > biurko w biurko i to ja mu pożyczałem pieniądze na przeżycie i zapłatę
    > tego mandatu.
    >
    > Tak więc kogutek nie pierdol więcej jak nie znasz sprawy.

    Proszę Ciebie nie pisz bzdur
    Za 50 zł mandatu to do pracdawcy przyszło by pismo gdzie ma te 50zł+kilka zł odsetek
    przelać i kolega pewnie by nawet nie zauważył że wypłata o pięć dych mniejsza.
    Tak samo jeśli komornik/us wybrałby opcje egzekucji z rachunku- bank dostaje pismo
    ile i na jakie konto ma przelać i jesli sa środki na rachunku to przelać musi i
    przelewa. I tyle
    Przy 50zł te bzdury co wyzej opisywałes to albo bzdury albo kolega z nudów ci przy
    tym biurku naściemniał
    Ps
    Kilka lat temu własnie zapomniałem zapłacić mandatu 50zl(za niemanie DR bodajże)
    Fakt faktem że czekali cierpliwie prawie 2 lata(bo po dwóch latach wtedy mandaty sie
    przedawniały) ale zapłaciłem ok 6zł więcej
    Znaczy kadrowa przez grzeczność zadzwoniła ze pismo dostała i że musi mi ok 56zł
    potrącić
    Z 10 lat temu podobna sytuacja to mi potrącili pięćdziesiąt kilka złotych z nadwyżki
    podatku przy rozliczeniu rocznym= o tyle mniej mi US zwrócił
    Więc historia którą opisałes to albo z brudnego palca wyssana albo ktoś Tobie bzdur
    naopowiadał

  • 23. Data: 2018-07-17 22:51:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 21:43, Irek.N. pisze:

    > Lepiej. Robię przelew na ich oczach z komórki, trwa to 3 minuty, co
    > wtedy, puszczą?
    >
    > Irek.N.

    Nie puszczą, bo muszą dostać pismo z urzędu, że mogą już puścić.

  • 24. Data: 2018-07-17 22:54:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 22:49, Uzytkownik pisze:
    > Wtedy jeszcze nie było tak łatwo jak teraz urzędom dotrzeć do kont
    > bankowych.
    Chyba było łatwo. Ognivo już istniało.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ognivo

    Robert

  • 25. Data: 2018-07-17 22:55:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 lipca 2018 20:57:37 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,areszt-
    zamiast-wakacji-w-singapurze-brza-zalegly-mandat-na-
    100-zlotych,248607.html

    Kluczowy fragment:
    "Straż graniczna precyzuje, że samo otrzymanie mandatu nie skutkuje zatrzymaniem na
    lotnisku. W tym przypadku Anna Gliszczyńska była poszukiwana, ponieważ sąd
    prawdopodobnie zamienił niezapłacony mandat na karę aresztu"

    Olewała zapłatę 100zł to nie powinan się później ośmieszć upubliczniając własną
    glupote

  • 26. Data: 2018-07-17 22:57:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ukrywalem ze pracuje w instytucji samorzadowej. Ale nie jestem urzednikiem.
    Pracuje na umowe smieciowa i robie od jakiego czasu dokumentacje fotograficzna tego
    co mi zleca. W zakresie obowiazkow mam bywanie na roznego rodzaju pogadankach i
    szkoleniach. Jakis czas temu byl szkolenie na temat nie odebranych domow. Zajeli sie
    jednym z osiedli z szeregowcami i blizniakami. Pozwolenia na budowe byly wydane
    trzydziesci lat temu i pomimo tego ze wiekszosc wlascicieli mieszka od minimum
    dwudziestu pieciu lat domy nie sa odebrane. Bys sie zdziwil ile urzad wie o
    czlowieku. Wiedza ze ktos mieszka bo wyslali zapytania do wodociagow, gazowni,
    elektrowni zeby po zuzyciu mediow okreslili czy ludzie jeszcze buduja czy juz
    mieszkaja. Dostali o ludziach informacje z biur meldunkowych, us, policji.
    Oczywiscie dostali odpowiedzi ze wszystko wskazuje ze od dawna mieszkaja. Sprawdzili
    tych ludzi na okolicznosc nabycia przez nich po jakis preferencyjnych cenach mieszkan
    z zasobow miasta. Sporo bylo takich co wykorzystali fakt nie odebrania do taniego
    kupienia od miasta i drogiego sprzedania mieszkan. Gdyby mieli odebrane domy to taki
    numer by nie przeszedl. Poszly ciche kontrole i sie okazalo ze ludzie w nieodebranych
    domach mieszkaja, telewizory graja, trawniki skoszone, firanki w oknach. To poszli
    urzednicy w teren. Wytypowali kilku takich co najwiecej zyskali na przekrecie. Nie
    wmowisz mi ze ci biedni ludzie co wyludzili mieszkania zeby je sprzedach w czasie
    kiedy juz mieszkali we wlasnych domach zapomnieli o odebraniu. Tak samo jest z
    mandatami. Nie zaplaca bo us nie odbierze ze zwrotu z podatku bo takiego nie ma.
    Najgorsze w tym jest ze tacy cwaniacy szczyca sie tym jak wychujali panstwo a ich
    znajomi maja ich za ludzi przedsiebiorczych a nie zlodziei. W chuja ciecie tez
    zajecie tylko trzeba zdawac sobie sprawe z kim sie w chuja tnie. Temat jest
    pouczajacy bo wskazuje ze wlasnego panstwa oszukiwac nie wolno bo sie szkodzi
    ludziom. Nie trzeba wszystkich drutowac. Drutowanie to dodatkowy koszt, potrzebne
    cele itp. Ale jak ktos sam w lapy wpadnie to wyjscia panstwo nie ma. Na osiedlu
    dorwali dwa domy a wlasciciele reszty nastepnego od dnia zaczeli zglaszac do odbioru.
    Z mandatami wystarczy zdrutowac co tysiacznego i 999 pobiegnie zaplacic zalegle
    mandaty. O paru takich sytuacjach ze zdrutowali slyszalem. Wcale nie trzeba wyjezdzac
    za granice. Wystarczy kontrola na drodze. Policjant wstukuje dane i dostaje
    informacje zwrotna ze ma zatrzymac. On nawet nie wie za co. Ten na lotnisku tez nie
    wiedzial za co. Cala informacja jaka dostal to ze zatrzymac i adnotacja ze moze byc
    niebezpieczny albo ze jest niebezpieczny. Jak ktos dostaje mandat to jest pouczony co
    dalej. Moze nastepnego dnia isc i poprosic o rozlozenie na raty. Nie odmowia. Jak sam
    zacznie splacac w ratach to tez mu to uznaja i nie trafi na liste do zatrzymania.
    Prowadzisz firme, jak Cie ktos w chuja robi to masz litosc dla niego? Oczywiscie ze
    nie. Ale zapewne jak dluznik nie gra z Toba w chuja i stac Cie na odroczenie
    platnosci albo splate w ratach to idziesz mu na reke.

  • 27. Data: 2018-07-17 22:57:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 22:51, Uzytkownik pisze:

    > Nie puszczą, bo muszą dostać pismo z urzędu, że mogą już puścić.

    Nie muszą dostać pisma. Tylko nie wiem czy wydruk przelewu wystarczy czy
    musi być druk z poczty/banku z pieczęcią.

    Robert

  • 28. Data: 2018-07-17 22:59:21
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 17.07.2018 o 20:30, Irek.N. pisze:
    > Wyobraź sobie, że nie wiesz że masz coś do zapłacenia, wykupujesz wczasy
    > i nie lecisz. Zadowolony? Ukarany słusznie?

    Z tego co ja wyczytałem na ten temat to nie chodzi o niewinny
    "niezapłacony mandat" tylko o mandat "nieopłacona do tego stopnia" :) ,
    że sąd zamienił go na karę wiezienia.
    Innymi słowy osoba z wyrokiem do odbycia próbowała opuścić kraj i
    została zatrzymana na granicy.
    I nikogo nie powinno interesować czy to było dożywocie czy 4 dni, wyrok
    to wyrok i trzeba go odsiedzieć.

    --
    AWa.

  • 29. Data: 2018-07-17 23:01:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Efekt tego taki ze Ty i ci wszyscy co znaja historie i oczywiscie ten nieszczesnik
    juz nigdy nie spoznicie sie z zaplaceniem za mandat. I o to chodzi bo inaczej byscie
    grali w chuja z wlasnym panstwem.

  • 30. Data: 2018-07-17 23:02:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 22:41, ToMasz pisze:
    > Napisz nam kto jest Twoim pracodawcom i do jakiej kwoty przelewa. SErio
    > piszę. bo ja przynajmniej 2 razy w tygodniu dostaję do zapłacenia
    > fakture od dhl albo od orange. ostatnio od jakiejś firmy ocieplenia coś
    > tam na 900zł. wszystko ląduje w spamie. jeśli przyjdzie taki sam "nakaz"
    > w formie papierowej - też poleci do kosza.
    > jaką ma pewność że "urząd" to urząd? Bo jest pieczątka i podpis?

    On pisał o piśmie od komornika. Ale też bywały przekręty na komornika.
    No właśnie... jak być pewnym, że to pismo to nie jest podróbka?
    Jak zadzwonisz to pewnie nic się nie dowiesz. Pisać pismo?
    Zapytać pracownika?

    Robert