  • 21. Data: 2017-09-16 15:28:10
    Temat: Re: Nissan lepszy od Tesli
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-09-16 o 14:08, J.F. pisze:

    > A to zalezy. Turysci moga przystanac, pozwiedzac, przespac sie.
    >
    > Miejscowi sa 8h w pracy. Im zreszta wystaczy godzinka aby wrocic do
    > domowej ladowarki.
    >
    > J.

    Już sobie wyobrażam, jak ktoś podjeżdża pod ładowarkę - tę jedyną w
    mieście, z 4 miejscami do ładowania, zostawia podłączony samochód i leci
    do pracy taksówką :-)
    Oczywiście za godzinę wraca, żeby miejsce następnemu udostępnić...
    T.

    Ps. Mimo, że gaz tankuje się bardzo szybko, to jakoś CNG poza taksówkami
    i autobusami się nie upowszechniło... Z prądem będzie tak samo, doki:
    1. będzie zasięg 700-800 km na jednym ładowaniu albo
    2. będzie to autko typowo miejskie z małym zasięgiem, ale za to tanie -
    takie typowe toczydełko do dojazdów do pracy i powrotu z możliwością
    ładowania pod domem. Najpierw zdecydują się osoby mające własne domki, w
    blokach jeszcze długo nie... Chyba że ładować się będzie podczas pobytu
    w pracy, ale do tego wymagana będzie tam infrastruktura na miejscu.
    T.

  • 22. Data: 2017-09-16 16:31:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Sep 2017 15:28:10 +0200, T. napisał(a):

    > Już sobie wyobrażam, jak ktoś podjeżdża pod ładowarkę - tę jedyną w
    > mieście, z 4 miejscami do ładowania, zostawia podłączony samochód i leci
    > do pracy taksówką :-)

    Czas sie przyzwyczaic.
    Powod prozaiczny - pod praca nie ma parkingu :-)

    > Oczywiście za godzinę wraca, żeby miejsce następnemu udostępnić...

    Oczywiscie nie. Ale ... jak to zwykle gniazdko malej mocy, to nie
    trzeba wracac po godzinie :-)

    Mozna i tak
    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,21780639,
    nowa-darmowa-stacja-ladowania-aut-elektrycznych-we-w
    roclawiu.html

    Prad darmowy ... ale ile kosztuje parking :-)

    > Ps. Mimo, że gaz tankuje się bardzo szybko, to jakoś CNG poza taksówkami
    > i autobusami się nie upowszechniło...

    A LPG sie upowszechnilo.
    A czemu CNG nie ? IMO, u nas - nie ma gdzie ladowac. A nie ma, bo nie
    ma chetnych. A jak bylby chetny, to sobie zainstaluje LPG :-)
    Jakby CNG bylo znacznie tansze i lepsze od LPG ... a chyba nie jest,
    uwzledniajac instalacje.

    > Z prądem będzie tak samo, doki:
    > 1. będzie zasięg 700-800 km na jednym ładowaniu albo

    Na LPG akceptowalem 350km. Ale:
    -tankowanie bylo szybkie,
    -mialem rezerwe benzynowa.

    J.

  • 23. Data: 2017-09-16 17:52:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-09-16 o 16:31, J.F. pisze:

> [...]
    > ma chetnych. A jak bylby chetny, to sobie zainstaluje LPG :-)
    > Jakby CNG bylo znacznie tansze i lepsze od LPG ... a chyba nie jest,

    CNG się upowszechniło i nie upowszechni z prostej przyczyny - jest już
    LPG i stacje na każdym kroku. Więc po co robić sobie kłopot z CNG, jak
    można LPG? Dokładnie tak samo działa wybór między elektrykiem i
    spalinowym - po co narobić sobie kłopotu, skoro patent na
    przemieszczanie już jest i działa od 100 lat. Musi zaistnieć jakaś
    przewaga - awaryjność, koszt eksploatacji, wygoda... Póki tego nie
    będzie nikt rozsądny elektryków nie kupi. Zwłaszcza że jak jedzie się
    gdzieś dalej w przypadku spalinowego i kolejki do dystrybutora -
    postoisz 10 czy 15 minut i dolejesz. A w przypadku elektryka? Zajęte
    stacje ładowania i czekanie 4 godziny? No chyba że ktoś ustali, że
    postój może trwać góra np. pół godziny. Co ciekawe infrastrukturę do
    ładowania można zrobić szybciej i taniej niż stacje paliw. Więc pewnie
    za jakiś czas to chwyci, bo używanie tańsze. Ale to jeszcze z 5-10 lat.
    T.

  • 24. Data: 2017-09-16 18:20:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A na chuj zasieg na ladowaniu 800 kilometrow jak tyle dziennie robi kilka procent
    samochodow osobowych a wiekszosc robi tysiac kilometrow na miesiac. Na razie sa
    poczatki samochodow elektrycznych. Bedzie samochod miejski z zasiegiem 100km i cztery
    razy drozszy z zasiegiem 700 km. Pojawia sie modele z zasiegiem posrednim. Ale to
    dopiero za minimum 50 lat a moze nigdy.

  • 25. Data: 2017-09-16 18:34:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze lini wysokiego napiecia jest przy drogach wiecej niz miejsc na postawienie
    stacji benzynowej? Taniej na pewno nie bedzie i szybciej tez nie bo dziure na
    zbiornik przez dzien da sie wykopac. Jest jeszcze jeden myk. Jak zaczyna brakowac
    paliwa to dzwonia i niedlugo maja cysterne. Prad zeby byl w gniazdku trzeba najpierw
    zamowic z pewnym minimum jednodniowym wyprzedzeniem. A jak zamowiony i sie nie
    sprzeda to i tak trzeba za niego zaplacic.

  • 26. Data: 2017-09-16 18:53:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Sep 2017 09:34:13 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > miejsc na postawienie stacji benzynowej? Taniej na pewno nie bedzie
    > i szybciej tez nie bo dziure na zbiornik przez dzien da sie

    Stacja paliwowa pradu wymaga, wiec kabel tam jest.
    Moze nie taki gruby jakby sie chciallo, ale jest.

> [...]
    > najpierw zamowic z pewnym minimum jednodniowym wyprzedzeniem. A jak
    > zamowiony i sie nie sprzeda to i tak trzeba za niego zaplacic.

    Cos w tym jest, ale ja nie zamawiam, ty tez nie.

    Poza tym ... jak sie jutro wybieram w trase, to moge zamowic :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-09-16 19:01:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Sep 2017 17:52:30 +0200, T. napisał(a):
    > W dniu 2017-09-16 o 16:31, J.F. pisze:
    [...]

> [...]
    > spalinowym - po co narobić sobie kłopotu, skoro patent na
    > przemieszczanie już jest i działa od 100 lat.

    A po co sobie robic klopot z LPG, skoro benzyna dobrze dziala ?

    > Musi zaistnieć jakaś
    > przewaga - awaryjność, koszt eksploatacji, wygoda...

    Otoz to.

    > Póki tego nie będzie nikt rozsądny elektryków nie kupi.

    Tylko ludzie maja rozne potrzeby.
    Jedni rozsadnie nie kupia, a inni rozsadnie kupia.

    A ropa sie przeciez kiedys skonczy, trzeba sie bedzie przeprosic z
    innymi paliwami :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-09-16 19:05:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-16 o 12:45, T. pisze:

    > A ile z tych ładowarek to Superchargery Tesli? Bo chyba nikt w mieście
    > nie przystanie na 8 godzin żeby sobie auto podładować... :-)
    Auto autonomiczne to samo podjedzie i się naładuje. :-)

    Robert

  • 29. Data: 2017-09-16 20:42:54
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Auto autonomiczne to samo podjedzie i się naładuje. :-)
    >
    > Robert

    A wracając po drodze kupi kawę i odbierze dzieci z przedszkola. Ale to
    jeszcze za jakiś czas... :-)
    T.

  • 30. Data: 2017-09-16 20:44:56
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    najpierw zamowic z pewnym minimum jednodniowym wyprzedzeniem. A jak zamowiony i sie
    nie sprzeda to i tak trzeba za niego zaplacic.

    Sądzę, że rozwój nie nastąpi skokowo, zatem jakoś się to ułoży... W
    miarę przybywania aut elektrycznych będzie rosła infrastruktura.
    T.