    From: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: No i padły mi dwie karty microsd w Raspberry
    Date: Sun, 16 Dec 2018 21:19:02 +0100

    Karty z max 300-500 GB zapisów(tak szacuję), ten sam producent, czas i
    miejsce kupna(Samsung Evo plus 16 GiB).
    Jedna z Windows 10 IoT, druga Raspbian.
    Jedna(win10 IoT) przestała się bootować z rok temu, ale została
    odłożona na lepsze czasy celem ewentualnej naprawy(myślałem, że update
    załatwiło Windows).
    Ta z Raspbianem pracowała sporadycznie używana, aż po jakiejś
    aktualizacji(dwa tygodnie temu) i restarcie pojawiły się znowu te same
    aktualizacje w kolejce...
    Raspbian pracował niby ok, ale ,przykładowo, nie łączył się z automatu
    z siecią WiFi(trza było ręcznie).
    Obie karty przelazły w tryb read-only.
    Trochę mnie zmyliło to, że pod Raspbianem można było edytować/zmieniać
    i tworzyć pliki konfiguracyjne(zmiany w plikach widoczne były do
    restartu).
    Mało tego, chciałem zapisać nowy obraz Raspbiana, a Win32DiskImager po
    "zapisie" obrazu nie sygnalizował błędów, lecz po tej operacji
    startował sobie jak nigdy nic stary Raspbian ze wszystkim, co na nim
    było.
    Oddałem do reklamacji, ciekawe jak to rozpatrzą(zapisanych danych nie
    było jakoś szokująco dużo).
    Reklamował już ktoś karty, które przeszły w read-only?