  • 111. Data: 2017-01-17 10:52:39
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nawet mocno wplywa. To sie nazywa GDO (Grid Dip).

    Ale to dotyczy strojonych obwodów rezonansowych o sporej dobroci,
    a nie anten. Legenda miejska głosi, że w ten sposób ubecja (jej
    nikt o żadną dobroć nie posądzał) szukała słuchaczy Wolnej Europy.
    Nawet tych, co mieli wyłączone radio.

    Jarek

    --
    Tyle w nich Dobra, ile w tramwaju, który dlatego nie może cię
    przejechać, gdy stoisz na chodniku, bo z szyn nie wyskoczy.

  • 112. Data: 2017-01-17 10:52:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >W przypadku mnożenia wystarczy, że jeden czynnik przechodzi
    >przez zero. Transformator głośnikowy te radia miały.

    nawet te z takim glosnikiem ?

    Ale mnie ciekawi, co by bylo, gdyby nie mialy - taki glosnik
    "szeregowy" wpinamy bezposrednio w obwod anody ...

    >Kijowo.

    Sama lampa ma troche takiej skladowej ... i ponoc dzieki temu dobrze
    brzmi :-)

    >Ja jako anteny do moich radyj detektorowych używałem rynny. Do głowy

    O zasade chodzi.

    >by mi nie przyszło, by stawiać osobna konstrukcję. Rynna z radiem,
    >bez radia, czy z pozyskiwaczem energii -- zawsze jest taką samą
    >rynną.

    Oj, z radiem jest dipolem krotkim obciazonym, a bez radia
    nieobciazonym.

    Jak dzialaja dipole nieobciazone mozna zobaczyc chocby w antenie typu
    Yagi.

    J.

  • 113. Data: 2017-01-17 11:01:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > nawet te z takim glosnikiem ?

    Nawet z takim.

    > Ale mnie ciekawi, co by bylo, gdyby nie mialy - taki glosnik
    > "szeregowy" wpinamy bezposrednio w obwod anody ...

    Nic by nie było. Wysokoomowe słuchawki tak były wpinane.

    > Sama lampa ma troche takiej skladowej ... i ponoc dzieki temu
    > dobrze brzmi :-)

    Trochę ostrej papryki w gulaszu węgierskim też dobrze brzmi.
    Ale wymnożenie całego sygnału przez samego siebie nie jest
    dobrym pomysłem.

    > O zasade chodzi.

    Więc zasada jest taka, że nie trzeba stawiać anten, dowolny złom
    wystarczy.

    --
    Jarek

  • 114. Data: 2017-01-17 11:02:37
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 stycznia 2017 08:12:49 UTC+1 użytkownik Roman Rogóż napisał:

    > Nawiązywałem do starego dowcipu o amerykańskim długopisie do użytku w
    > kosmosie który pisał w stanie nieważkości, na mrozie, w próżni, na szkle
    > metalach itd. na który NASA wydała miliony dolarów, tymczasem Rosjanie
    > do tego samego używali ołówków.
    >
    > Jedni prześcigają się w zastosowaniu zaawansowanych modulacji,
    > streamingu, kompresji danych itd, a inni po prostu modulują AM albo walą
    > megawaty w antenę :)

    To tylko dowcip.
    oni nawet ołówków nie używali bo grafit im tam nie bardzo pasował jako przewodzący
    prąd kurz w nieważkości....

    I to nie nasa ten długopis opracowała tylko jakaś firma prywatna i za darmo dawała do
    użycia nasa. Jak widać prowy trik nie bardzo zadziałał bo o firmie mało kto pamięta.
    :)

  • 115. Data: 2017-01-17 11:40:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Nic by nie było. Wysokoomowe słuchawki tak były wpinane.

    Ale one mialy magnes staly.

    >Trochę ostrej papryki w gulaszu węgierskim też dobrze brzmi.
    >Ale wymnożenie całego sygnału przez samego siebie nie jest
    >dobrym pomysłem.

    Ale my tu mamy sygnal, z dodana skladowa stala, i to przemnozone przez
    siebie.

    >Więc zasada jest taka, że nie trzeba stawiać anten, dowolny złom
    >wystarczy.

    ... i odbiera energie z sygnalu, i zmusza do pompowania wiecej kW do
    anteny ?

    J.

  • 116. Data: 2017-01-17 11:42:54
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.01.2017 um 18:03 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > P.S. Polska juz w zasiegu.

    1Usługa Hotspota Wi-Fi jest niedostępna w chwili publikacji niniejszej
    informacji.

  • 117. Data: 2017-01-17 11:48:15
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2017 um 11:02 schrieb s...@g...com:

> [...]
    do użycia nasa. Jak widać prowy trik nie bardzo zadziałał bo o firmie mało kto

    https://www.scientificamerican.com/article/fact-or-f
    iction-nasa-spen/

    Waldek

  • 118. Data: 2017-01-17 11:51:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2017 um 11:48 schrieb Waldemar:
> [...]

    Przede wszystkim łatwopalny, a Amerykanie mieli atmosferę 100% tlenu.

    > https://www.scientificamerican.com/article/fact-or-f
    iction-nasa-spen/

    > Waldek

    I aż tyle nie kosztują. 4 lata temu kupiłem koledze parę długopisów, bo
    chciał dla reklamy. Zapłaciłem chyba 20$ za sztukę w sklepie
    pracowniczym NASA. Wkłady po parę dolarów były.

    Waldek

  • 119. Data: 2017-01-17 11:52:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale one mialy magnes staly.

    Miały. Bo nadawały się również do wpinania w inny sposób.
    W tym układzie nawet bez magnesu by grały dobrze.

    > Ale my tu mamy sygnal, z dodana skladowa stala, i to przemnozone
    > przez siebie.

    Składowa stała w niczym nie przeszkadza. Zniekształcenia powstałe z
    mnożenia nie są w stanie zagłuszyć silniejszego sygnału podstawowego.

    Odbiera, ale nie zmusza. W praktyce.

    --
    Jarek

  • 120. Data: 2017-01-17 11:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Składowa stała w niczym nie przeszkadza. Zniekształcenia powstałe z
    >mnożenia nie są w stanie zagłuszyć silniejszego sygnału podstawowego.

    Oj ... (s+c)^2 = s^2 +2cs +c^2.

    Jesli sygnal s bedzie maly, a stala c duza ?

    >Odbiera, ale nie zmusza. W praktyce.

    No coz - ta antena byla wysoka, a rynny niskie i daleko.

    J.