  • 21. Data: 2017-04-24 14:41:14
    Temat: Re: Nowe samochody elektryczne Volkswagena w cenie spalinowych?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Apr 2017 13:48:41 +0200, ToMasz

    > Napisz coś więcej. normalnym autem nieda się jechać bez oczyszczenia
    > szyby, zagrzania go. ile potrzebujemy na ogrzewanie? Kilka, moze
    > kilkanaście kilowatów. to tyle samo energii, ile potrzeba na "kulanie
    > się" ze stałą prędkością 50km/h
    > Czyli zasięg i ekonomiczność tego pojazdu spada do 35%? Zgaduje.
    > Pewnym rozwiązaniem byłoby ogrzewanie przedniej szyby i foteli. ale
    > bezruch w niskiej temperaturze bardzo źle wpływa na zdrowie...

    Mnie chodzio o zużycie (żywotność) baterii, bo że energii potrzeba na coś
    więcej niż tylko jazda, to jasna sprawa. Przy czym w lato potrzeba z kolei
    energii na chłodzenie i to nie wykluczone, że nawet więcej. Podejrzewam
    jednak, że zasięg jest podawany dla normalnego ludzkiego trybu a nie dla
    bieda trybu: odmroź palce, zapoć rowa.

    Jeśli zaś chodzi o grzanie, to, ZTCW, taka Tesla nie wykorzystuje ciepła
    wytwarzanego z akumulatorów do grzania kabiny, co jest dosyć dziwne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2017-04-24 14:50:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 14:09:58 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Jak elektryki w miastach mają się upowszechnić to powinny te 30
    > kosztować a nie więcej. Być może razem z dotacjami.
    > Inaczej to jeszcze długo długo NIE

    osobowówki na allegro
    przedział cenowy > ilość ofert
    1 do 10 kzł > 50 tys
    10 do 20 kzł > 61 tys
    20 do 30 kzł > 36 tys
    30 do 40 kzł > 21 tys
    40 do 50 kzł > 14 tys
    50 do 60 kzł > 9,5 tys

  • 23. Data: 2017-04-24 15:09:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Reprezentujesz stanowisko charakterystyczne dla szczuploglowych. Samochod elektryczny
    w dzisiejszym wydaniu jest dla mieszkancow duzych miasta a nie przedstawicieli
    handlowych robiacych piecset kilometrow dziennie. W USA musza miec elektryki wieksze
    przebiegi bo oni statystycznie dalej do roboty maja. W Europie samochod z dziennym
    przebiegiem 50km zaspokoi potrzeby wszystkich uzytkownikow ktorzy maja do pracy do
    czterdziestu kilometrow.

  • 24. Data: 2017-04-24 15:10:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdecydowanej wiekszosci wystarczy zasieg 50 kilometrow.

  • 25. Data: 2017-04-24 16:04:08
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 15:09:29 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    samochod z dziennym przebiegiem 50km zaspokoi potrzeby wszystkich uzytkownikow ktorzy
    maja do pracy do czterdziestu kilometrow.

    Jak święta przychodzą to u mnie tirem wjedziesz na parking
    i jeszcze miejsce zostanie.
    A zwykły dzień to już na trawniku jest problem.
    To co piszesz bedzie prawda za jakieś 30-40 lat ale teraz
    sorry my młodzi wykształceni ze wsi jestesmy.
    A tam jest więcej niż 40 km.
    A dwa bardzo mnie interesuje realny zasięg takiego auta w zimie w Krakowie.
    Przy dojazdach do 5 km.
    Bo mój 1,4 w lecie na autostradzie przy 120 km/h robi 650 km+
    Ale w zimie był rekord coś koło 420km.
    Tak ja wiem że tesla ma zasięg 600 km.
    Tylko jak na tą tesle mnie bedzie stać to jej akumlatory będą miały 10lat.
    Dołóż do tego zime grzanie robienie 7km w 40 minut itd.
    I jaki wtedy będzie miała zasięg?

  • 26. Data: 2017-04-24 17:04:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-04-2017 o 12:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    gena-w-cenie-spalinowych-6114448234563201a

    > Konstrukcyjnie kto wie czy nie prostsze.
    >
    > Prius jakis bardzo drogi nie jest, a przeciez zawiera i elektryczny i
    > spalinowy - to czysto elektryczny moglby byc sporo tanszy.
    >
    > Tylko te baterie drogie.

    > Ale my o VW.
    > Za 30 tys to nie wiem czy polo dostaniesz ...

    Dacię Sandero i to w wersji "4 koła+kierownica".

  • 27. Data: 2017-04-24 17:16:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    >Jak elektryki w miastach mają się upowszechnić to powinny te 30
    >kosztować a nie więcej. Być może razem z dotacjami.
    >Inaczej to jeszcze długo długo NIE

    Polo sie sprzedaje, golf i pasat sie sprzedaja, ba - mercedesy sie
    sprzedaja,
    to i elektryczny za 50 tys sie sprzeda.

    J.

  • 28. Data: 2017-04-24 18:49:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 14:41, Myjk pisze:
    > Jeśli zaś chodzi o grzanie, to, ZTCW, taka Tesla nie wykorzystuje ciepła
    > wytwarzanego z akumulatorów do grzania kabiny, co jest dosyć dziwne.

    W lecie chcesz grzać kabinę?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 29. Data: 2017-04-24 18:56:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 12:19, J.F. pisze:

    > Konstrukcyjnie kto wie czy nie prostsze.
    Pewnie że prostsze, elektroniki więcej niż mechaniki.

    > Prius jakis bardzo drogi nie jest, a przeciez zawiera i elektryczny i
    > spalinowy - to czysto elektryczny moglby byc sporo tanszy.
    Pirus jest tani bo ma śladowe ilości akumulatorów i nie jest żadną
    hybrydą w pełnym słowa tego znaczeniu, moment z silnika spalinowego jest
    przez specjalną przekładnię przenoszony na koła, silnik elektryczny w
    nim to popierdółka na ruszenie z miejsca czy jazdę w korku. Więc jest to
    nadal zwykłe auto spalinowe z dodatkiem elektrycznym na jazdę po mieście.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 30. Data: 2017-04-24 18:57:22
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 24.04.2017 o 14:39, Michał Jankowski pisze:

    > Wg oficjalnych tabelek zasięg Tesli S przy -18C i włączonym grzaniu
    > spada o 1/3 (z ok. 300 mil na 200 mil).

    kaman. tu są kumaci ludzie. ile tego ogrzewania jest? Ja dzieciom
    zamotnowałem grzałkę 2kw w xsarze picasso. średniej wielkości auto. raz
    że grzałka niema szans zagrzać auta zimą, dwa że normalny akumulator,
    wtyrzymał to przez 15 minut. zdechł. auto zapalałem na kablach. no więc
    ile mają mocy grzałki w tesli S?

    ToMasz