  • 1. Data: 2014-04-22 22:34:31
    Temat: Nowy silnik, nowe problemy
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik na inny używany i teraz:
    - zużywa mi płyn chłodniczy w tempie 1litr na jakieś 30km, zostawia jakiś
    niewielki ślad po sobie, ale poprzedni też taki zostawiał a płynu aż tak nie
    ubywało
    - silnik zwykle w ogóle nie kopci (inaczej niż w poprzednim silniku) ale
    - jak się przydepnie mocno to niekiedy za mną chmura białego jak ze starej
    lokomotywy i silnik nie potrafi pozbierać się a po jakimś czasie wszystko
    przechodzi i można grzać, nieważne czy zimny czy ciepły
    - ponoć sprężanie dobre jest
    - nie widzę pęcherzyków w zbiorniczku
    - nie ma jednak ciśnienia przy odkręcaniu
    - ale też nie podwyższa się poziom płynu przy odkręcaniu

    Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelność w układzie, którą ponoć już
    usunął. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicą lub sama
    głowica.

    Macie jakieś refleksje ?

  • 2. Data: 2014-04-22 22:49:58
    Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 22.04.2014 22:34, John Kołalsky pisze:
    > Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik
    jaki?!

  • 3. Data: 2014-04-22 22:52:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

    > jaki?!

    Po zerwaniu paska rozrządu

  • 4. Data: 2014-04-22 23:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

> [...]
    >
    > Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelność w układzie, którą
    > ponoć już usunął. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicą

    Wrócić do mechanika, skoro ucieka płyn w takim tempie...

  • 5. Data: 2014-04-22 23:31:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Wrócić do mechanika, skoro ucieka płyn w takim tempie...

    Ale on jest u mechanika :-) który stwierdził jak powyżej co według mnie nie
    dowodzi szczelności głowicy bo nieszczelności zewnątrznego układu chłodzenia
    nie powodują utraty mocy silnika ani nie bardzo mogą produkować białej (ew
    niebieskawej) chmury za samochodem akurat w momencie dużego otwarcia
    przepustnicy tylko właśnie nieszczelność głowicy takie skutki ma. Oczywiście
    mogę się mylić, ale liczyłem na jakieś za albo przeciw.

  • 6. Data: 2014-04-22 23:38:48
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Biały dym z rury może być pozostałością po płynie w układzie wydechowym, o ile
    wydmuchana uszczelka była przyczyną awarii. A uciekający płyn może być skutkiem
    innej, dodatkowej awarii, np nagrzewnicy, nieszczelnego korka zbiorniczka
    wyrównawczego itp

  • 7. Data: 2014-04-23 00:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Po zerwaniu paska rozrządu

    A po jakiej awarii?

  • 8. Data: 2014-04-23 01:07:27
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    John Kołalsky wydumał(a) w news:lj6kn2$5iv$1@mx1.internetia.pl :

    > Macie jakieś refleksje ?

    Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik i
    jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 9. Data: 2014-04-23 01:37:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com>

    > Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik

    Ecotec

    > i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]

    Na ...j

  • 10. Data: 2014-04-23 02:08:28
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    John Kołalsky wydumał(a) w news:lj6vei$824$1@mx1.internetia.pl :
    > Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com>
    > Ecotec
    > Na ...j

    Bo jak Omega to "standard" ale jak Sintra to "półstandard" :) Oba gubiły
    wodę spod oringu na pompie wody. Oczywiscie nie wyklucza to uszczelki nadal.

    --
    Michael________(TM)