  • 141. Data: 2014-10-28 12:00:12
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:544ea1af$0$12634$65785112@news.neostrada.pl...

    > To jest wzor uzytkowy - inny rodzaj ochrony, w zasadzie nie wynalazki,

    Ta krzywizna to tak, ale te kondensatory, czy szpulki to chyba patenty.

    P.G.

  • 142. Data: 2014-10-28 12:26:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-28 o 09:28, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie dorobiłem się jeszcze komputera z nowszym systemem jak XP :).
    > P.G.

    Ja uległem pogróżkom ze od lutego nie będzie opieki nad XP i przesiadłem
    się na W8 w wersji 64. Dodatkowym argumentem była możliwość
    wykorzystania większej pamięci, RAM bo na 32 bitowym XP miałem dostępne
    tylko 3GB. NO i w efekcie jak chcę coś zrobić z FPGA to uruchamiam ISE
    pod linuksem be pod windą się sypie. Z innymi programami też są pod W8.1
    problemy. A najwięcej miałem problemów ze sterownikami do różnych
    interfejsów. Porażka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 143. Data: 2014-10-28 12:36:05
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak w takim razie nazwać świadome używanie nielegalnego
    > oprogramowania, mów sobie nawet na to "nadużycie zaufania" jak wolisz.

    Nie jestem specjalistą od języka, ale chyba termin piractwo jest do tego
    stosowany. Bo jak ktoś komuś coś ukradł to tamten tego nie ma.
    Ale jeszcze raz podkreślę, że nie jestem pewien. Gdzieś kiedyś czytałem
    uwagę, że firmy ścigające pirackie kopie płyt CD celowo i świadomie
    nadużywają terminu kradzież aby wbić do głowy całemu społeczeństwu, że to
    jest to samo, a nie jest całkiem to samo.

    > Ja usiłuję przekazać, że jest to nielegalne i pomimo tego, że końcowy
    > użytkownik jest w 100% niewinny zaistniałej sytuacji to nie ma on prawa
    > mieć żalu do FTDI tylko powinien się zwrócić do sprzedawcy i producenta
    > podróbek.

    Jedno ale.
    Nie mam zastrzeżeń do tego, że z nowym driverem nie działa, ale mam
    zastrzeżenia do tego, że wyłącza działanie ze starym driverem zmieniając VID
    czy PID.
    Gość miał, kupił nieświadomie podróbkę, działało. Teraz nagle przestaje
    działać. Dawno po terminie gwarancji.
    Jest to moim zdaniem karanie niewinnego, a ja osobiście jestem jak najdalszy
    od założenia, że gdzie drwa rąbią tam wióry lecą i jak przy okazji się paru
    niewinnych powiesi to nie ma sprawy - cel uświęca środki.

    Problemem następnym jest to, że producent urządzenia które ten gość nabył
    najczęściej też nie jest całej sytuacji winny (skoro armia USA ma problemy z
    podróbkami to jak jakiś mały producent ma się obronić). Nie wierzę, że w
    tzw. oficjalnych kanałach dystrybucyjnych nie ma podróbek, bo gdyby one
    trafiały tylko do nieoficjalnych kanałów to byłoby ich niewiele i problem
    byłby marginalny.
    Niewielkich ilości nie mogę kupić bezpośrednio od producenta czyli muszę
    kupować od pośredników - to jak mam się w 100% zabezpieczyć od podróbek?

    Nie mam nic przeciwko ściganiu producentów podróbek i zamykaniu wszystkich
    furtek przez które podróbki przenikają do oficjalnych kanałów
    dystrybucyjnych, ale jestem przeciwko karaniu producentów którzy w dobrej
    wierze użyli tych podróbek i ich klientów którzy nabyli ich produkt.

    > Nie ma tak samo prawa wymagać by ktokolwiek udostępniał mu swoje
    > komercyjne oprogramowanie dlatego tylko, że jest mu ono potrzebne do
    > działania jego sprzętu.

    Ale to, co działało do tej pory w czasie gdy mógł w drodze reklamacji
    dochodzić swoich praw od sprzedawcy moim zdaniem powinno nadal działać i
    blokowanie tego jest właśnie karaniem niewinnego.
    Takie jest przynajmniej moje zdanie.
    P.G.

  • 144. Data: 2014-10-28 12:43:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
> [...]
    >świadomie nadużywają terminu kradzież aby wbić do głowy całemu
    >społeczeństwu, że to jest to samo, a nie jest całkiem to samo.

    Plyta nie program za 10 tys $ - jak kto sciagnie plyte, to jej wydawca
    nie ma tych 40 zl :-)

    Ale owszem - formalnie co innego.

    J.

  • 145. Data: 2014-10-28 12:56:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Plyta nie program za 10 tys $ - jak kto sciagnie plyte, to jej wydawca nie
    > ma tych 40 zl :-)

    Pytanie, czy jakby ten kto nie ściągnął to czy wydawca by miał te 40zł czy
    ten kto słuchałby po prostu czegoś innego?
    P.G.

  • 146. Data: 2014-10-28 13:45:50
    Od: s...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Plyta nie program za 10 tys $ - jak kto sciagnie plyte, to jej wydawca
    > nie ma tych 40 zl :-)
    >
    > Ale owszem - formalnie co innego.

    Firma corel czasem robila akcje promocyjne,
    za przyniesionego pirata dawala rabat na zakup swojego
    pakietu.

    Moze ftdi tez powinno:)

  • 147. Data: 2014-10-28 14:15:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szklanynocnik,

    Tuesday, October 28, 2014, 1:45:50 PM, you wrote:

    > Firma corel czasem robila akcje promocyjne,
    > za przyniesionego pirata dawala rabat na zakup swojego
    > pakietu.

    Corel Draw 4 dostałem kiedyś z atramentem do HP DJ 550C, za darmo praktycznie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 148. Data: 2014-10-28 15:26:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-10-27 o 20:49, J.F. pisze:
    >Tylko że o tym, że naruszyłeś patent dowiesz się z pozwu. Ty wtedy
    >składasz o unieważnienie patentu, a w tym czasie sąd zabezpiecza
    >powództwo, zabraniając ci sprzedaży produktu. Jak sprawa potrwa
    >dłużej to się wykrwawisz. No chyba, że wartość twojej firmy jest
    >porównywalna do wartości firmy zgłaszającej powództwo, albo masz
    >podobną liczbę patentów aby móc przyłożyć nóż do gardła
    >przeciwnikowi. Dla małych firm taka sytuacja jest zabójcza.

    Tak to tlumacza ... ale co - jak Samsung jest skarzony, to sad patrzy
    na stan konta i odmawia zabezpieczenia powodztwa, czy jak Apple pozywa
    Samsunga, to nie sklada takiego wniosku, bo ** wie co samo naruszylo i
    czy Samsung nie zablokuje im produkcji ?

    Bo sady zasadniczo sprawiedliwe powinny byc i wniosek przeciw malej i
    duzej firmie tak samo rozpatrywac.

    J.

  • 149. Data: 2014-10-29 09:29:43
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale w drugim przypadku intencje trudniej wykazac.
    > My programujemy nasze uklady tak jak uwazamy za stosowne/zgodnie z
    > zasadami, a ze podrobki zle realizuja polecenia to nie nasza wina :-)

    "Ja podłączyłem prąd do kierownicy, bo tak uznałem za stosowne, zgodnie
    z zasadami, a to że denat wybił szybę, złapał kierownicę i zatańczył,
    to nie moja wina"... takie sprawy rozstrzyga sąd...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 150. Data: 2014-10-29 21:38:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-27 23:04, Mario pisze:
    dzisz że to nonsens?

    > Pozbawienie użytkownika przedmiotu pochodzącego z przestępstwem nie jest
    > karaniem.
    Jakiego przestępstwa? użytkownik kupuje pena usb czy aparat z usb, który
    po aktualizacji sterownika przestaje czytać po usb dane z niego, gdzie
    tu wina użytkownika?

    Jest normalną procedurą. Karanie to jest grzywna albo
    > więzienie za to np, że miał świadomość wady prawnej.
    >
    > Swego czasu było masa przypadków kradzieży aut.
    Nie przesadzaj z przykładami, kradzież auta czy oprogramowania jest
    działaniem świadomym, w przypadku chipu który wstawił producent o
    świadomej kradzieży użytkownika nie można mówić.
    A biedny użytkownik jest karany za winy producenta lub dystrybutora, bo
    nie wiadomo czy producent świadomie czy nie kupował podróbki.

    --
    Pozdr

    Janusz_K