  • 151. Data: 2014-10-29 21:51:16
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-27 20:19, Andrzej W. pisze:

    > Jeśli już wiesz, że masz podróbkę i żądasz nadal dostępu do
    > oprogramowania to okradasz producenta oprogramowania.
    Nie przesadzaj, 99.99% użytkowników nie będzie wiedziało dlaczego pen
    czy aparat przestanie działać na usb, trudno tu mówic o świadomości,
    poza tym nabyło sprzęt w dobrej wierze i g...o ich obchodzi wojna
    producentów. To nie torebka gdy świadomie kupujesz znaną markę za ułamek
    ceny.

    > To oprogramowanie nie jest darmowe, ono jest płatne a jego cena wliczona
    > jest w cenę układu scalonego, taki wygodny dla użytkownika i producenta
    > system dystrybucji oprogramowania.
    > Jeśli nie zapłaciłeś za oprogramowanie i w pełni świadomie chcesz go
    > używać "bo Ci się należy" to jesteś złodziejem.
    Nie przeginaj, bo sam tym złodziejem możesz zostać nawet nie wiedząc o tym.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 152. Data: 2014-10-29 21:54:39
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-28 12:26, Mario pisze:

    > Ja uległem pogróżkom ze od lutego nie będzie opieki nad XP i przesiadłem
    > się na W8 w wersji 64. Dodatkowym argumentem była możliwość
    > wykorzystania większej pamięci, RAM bo na 32 bitowym XP miałem dostępne
    > tylko 3GB. NO i w efekcie jak chcę coś zrobić z FPGA to uruchamiam ISE
    > pod linuksem be pod windą się sypie. Z innymi programami też są pod W8.1
    > problemy. A najwięcej miałem problemów ze sterownikami do różnych
    > interfejsów. Porażka.

    Czyli nie ma jak stary dobry XP-ek, a żeby mieć aktualizacje to w
    rejestrze ustawia mu się flagę że jest kasą postnet :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 153. Data: 2014-10-29 22:29:24
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-29 o 21:38, janusz_k pisze:
    > W dniu 2014-10-27 23:04, Mario pisze:
    > dzisz że to nonsens?

    > Jakiego przestępstwa?

    Przedmiot pochodzi z przestępstwa bo zastosowano sfałszowane elementy.

    > użytkownik kupuje pena usb czy aparat z usb, który
    > po aktualizacji sterownika przestaje czytać po usb dane z niego, gdzie
    > tu wina użytkownika?

    Ale kto tu mówi o winie. Urządzenie ma wadę. Wadę prawną.

    > Jest normalną procedurą. Karanie to jest grzywna albo

    > Nie przesadzaj z przykładami, kradzież auta czy oprogramowania jest
    > działaniem świadomym,

    Kupno auto skradzionego często nie jest działaniem świadomym. Kupujesz
    auto z papierami, a potem się okazuje, że przebite numery. Dlaczego
    miałbyś być "karany" utratą auta skoro wina była nieuczciwego handlarza?

    > w przypadku chipu który wstawił producent o
    > świadomej kradzieży użytkownika nie można mówić.
    > A biedny użytkownik jest karany za winy producenta lub dystrybutora, bo
    > nie wiadomo czy producent świadomie czy nie kupował podróbki.

    Utrata funkcjonalności w urządzeniu, które nie miało prawa mieć tej
    funkcjonalności nie jest karą.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 154. Data: 2014-10-30 09:10:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Utrata funkcjonalności w urządzeniu, które nie miało prawa mieć tej
    > funkcjonalności nie jest karą.

    Prawdopodobnie zgodnie z prawem. Ale pytanie jest czy to prawo jest
    faktycznie sprawiedliwe.
    Nie wspominając że sprzeczne z obecnie bardzo wysoko stawianymi celami
    ochrony środowiska.
    Nie mam za bardzo pojęcia o prawie i kieruję się tzw. chłopskim rozumem. Po
    mojemu ukradziony samochód musi wrócić do właściciela i nieświadomy jego
    nabywca musi go stracić, ale nieświadomy nabywca kopii takiego samochodu już
    nie musi go tracić, aby prawowity właściciel miał swój oryginał. Jeśli
    robienie kopii jest zakazane to należy ścigać robiącego te kopie i tyle.
    P.G.

  • 155. Data: 2014-10-30 11:19:29
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-30 o 09:10, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie zgodnie z prawem. Ale pytanie jest czy to prawo jest
    > faktycznie sprawiedliwe.

    W tej sytuacje jest miejsce na działanie firmy dostarczającej urządzenie
    z wadliwym prawnie urządzeniem. Powinni przyjmować je od klienta i
    wymieniać układ na poprawny. Gorzej jeśli minął okres rękojmi.
    Ale tu też się pojawia problem czy postępowanie zgodne z prawem
    (uwzględnianie reklamacji tylko w okresie rękojmi) byłoby postępowaniem
    właściwym.

    > Nie wspominając że sprzeczne z obecnie bardzo wysoko stawianymi celami
    > ochrony środowiska.

    Torebki i kurtki też się niszczy. Nielegalne papierosy też idą do
    przetwórni paliwa alternatywnego.

> [...]
    > samochodu już nie musi go tracić, aby prawowity właściciel miał swój
    > oryginał. Jeśli robienie kopii jest zakazane to należy ścigać robiącego

    Nie chcę wyjść na jakiegoś zwolennika bezwzględnej walki z użytkownikami
    nielegalnych kopii. Po prostu w tym kierunku idą rozwiązania prawne.
    Ciężko ścigać małe żółte ludziki robiące kopie. Ciężko ścigać też
    dystrybutorów kiedy każdy może zamówić sobie towar z Chin. Dlatego
    będzie się ścigać użytkowników.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 156. Data: 2014-10-30 11:32:34
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > faktycznie sprawiedliwe.

    W tej sytuacje jest miejsce na działanie firmy dostarczającej urządzenie
    z wadliwym prawnie elementem. Powinni przyjmować je od klienta i
> [...]

    > ochrony środowiska.

    Torebki i kurtki też się niszczy. Nielegalne papierosy też idą do
    wytwórni paliwa alternatywnego.

  • 157. Data: 2014-10-30 12:07:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ciężko ścigać małe żółte ludziki robiące kopie. Ciężko ścigać też
    > dystrybutorów kiedy każdy może zamówić sobie towar z Chin. Dlatego będzie
    > się ścigać użytkowników.

    Czyli za nieudolność urzędów odpowie Kowalski. Nic nowego :(
    P.G.

  • 158. Data: 2014-10-30 13:50:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Trudno powiedziec co tam jest. Moze jakas smieszna sekwencja polecen,
    > ktora u podrobek owocuje ustawieniem na zero, a w oryginalach nie.

    Śmieszniejsze może być to, że podróbki reagują na polecenie dobrze,
    a to oryginały maja bug, który zamienił sie w feature. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 159. Data: 2014-10-30 18:44:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-29 22:29, Mario pisze:

    > Przedmiot pochodzi z przestępstwa bo zastosowano sfałszowane elementy.
    Ale to nadal nie jest przestępstwo użytkownika, a o nim tu mówimy.

    > Ale kto tu mówi o winie. Urządzenie ma wadę. Wadę prawną.
    No i? i z tego powodu zlikwidujemy użytkownikowi funkcjonalność,
    a co się będziemy cackać, na przyszłość zamiast z chin będzie kupował z
    usa 10razy droższe, nie? jakie to proste?

    > Kupno auto skradzionego często nie jest działaniem świadomym. Kupujesz
    Proszę cię nie porównuj kupna auta do aparatu lub pena, poza tym jak
    kupujesz auto w salonie to sprawdzasz jaki ma czip w komputerze?

    > auto z papierami, a potem się okazuje, że przebite numery. Dlaczego
    > miałbyś być "karany" utratą auta skoro wina była nieuczciwego handlarza?
    Mówimy o kupnie w legalnie działających sklepach a nie od Kowalskiego.

    > Utrata funkcjonalności w urządzeniu, które nie miało prawa mieć tej
    > funkcjonalności nie jest karą.
    A ja uważam że tak bo gdyby klient wiedział jaka jest różnica to co innego,
    ale on jest nieświadomy tych różnic, i prawdę mówiąc g..o go one
    obchodzą, urządzenie ma działać, Więc firma strzeliła sobie w stopę bo
    jak sprawa zrobi się głośniejsza to straci klientów, albo któryś
    pociągnie ją na konkretne odszkodowanie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 160. Data: 2014-10-30 20:08:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-30 o 18:44, janusz_k pisze:

    > Ale to nadal nie jest przestępstwo użytkownika, a o nim tu mówimy.

    Nie mówimy o przestępstwie użytkownika. Mówimy o tym czy można
    nieświadomemu wady prawnej użytkownikowi uniemożliwić korzystanie z
    rzeczy, która posiada tę wadę. W przypadku kradzionego samochodu,
    nielegalnego oprogramowania, sfałszowanej torebki lub kurtki, czy
    gadżetu zrobionego ze zwierzęcia będącego pod ochroną - owszem można
    uniemożliwić.

    > No i? i z tego powodu zlikwidujemy użytkownikowi funkcjonalność,
    > a co się będziemy cackać, na przyszłość zamiast z chin będzie kupował z
    > usa 10razy droższe, nie? jakie to proste?

    Ale co w tym jest dziwnego? To że podróbka jest 10 razy tańsza to nie
    jest argument za tym żeby zezwalać na nie, jeśli zostały naruszone prawa
    autorskie.

    > Proszę cię nie porównuj kupna auta do aparatu lub pena,

    Czemu?

    > poza tym jak
    > kupujesz auto w salonie to sprawdzasz jaki ma czip w komputerze?

    Nie sprawdzam, ale co to ma za znaczenie? Zakładam ze sprzedawca będzie
    odpowiadał, za wady prawne.

    > Mówimy o kupnie w legalnie działających sklepach a nie od Kowalskiego.

    Ale Kowalski to często działalność gospodarcza tak jak sklepy. Może to
    być firma wożąca auta albo komis.

> [...]
    > jak sprawa zrobi się głośniejsza to straci klientów, albo któryś
    > pociągnie ją na konkretne odszkodowanie.

    Ale właśnie o tym mówię. Jak firma strzeliła sobie w stopę montując
    fałszowany chip to powinna bezpłatnie zamienić chip albo całe urządzenie
    żeby klient nie był pokrzywdzony. Ale to nie zmienia faktu, że nabywca
    trefnej rzeczy nie jest specjalnie chroniony w systemie prawnym.
    Chroniony jest pierwotny właściciel rzeczy lub praw intelektualnych. Tak
    więc jemu musi zostać oddana skradziona rzecz. W przypadku fałszywek
    prawa właścicieli jest realizowane przez zniszczenie podróbki. A ten co
    kupił trefny towar musi się procesować ze sprzedawcą.

    --
    pozdrawiam
    MD