  • 21. Data: 2014-10-23 15:07:18
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-23 o 14:33, JDX pisze:
    > On 2014-10-23 14:15, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > [...]
    > Ale na szczęście chyba nie elektronika medyczna. :-)

    Jesteś pewien że takie wspomniane glukometry nie są dla Bayera robione w
    Chinach?

    > Ba, medyczna!
    > Przecież nawet sprzętu pomiarowego (oscyloskopy, multimetry, itp.) do
    > poważnych zastosowań to nikt chińskiego nie kupi. Tylko zapłacze i
    > zapłaci za jakiego Fluke'a czy innego tam Tektroniksa.

    Też pewnie robione w Chinach.

    Coś robione w Chinach to nie oznacza gadżetu kupowanego na Alibabie czy
    w Dealextreme. Pewnie większość firm zleca produkcję w Chinach i
    sprzedaje to swoimi kanałami dystrybucyjnymi jako wysokiej klasy urządzenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2014-10-23 15:11:32
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-23 o 11:47, s...@g...com pisze:
> [...]
    date-ftdi-drivers-a

    > W komentarzach masz załączony filmik jak spowrotem przywrócić/zmienić PID w
    kostkach FTDI.

    Ale musiałbyś usunąć update sterowników FTDI i pilnować aby takie łatki
    nie instalowały ci się w systemie. Tylko, że wkrótce mogłoby się okazać,
    że nowo kupione układy FTDI wymagają nowszych sterowników, a ty tkwisz w
    skansenie ze starymi driverami. To już lepiej rozebrać urządzenie i
    wlutować oryginalny układ FTDI.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2014-10-23 15:20:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:m2au5p$af0$1@srv.chmurka.net...

    > Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko czy driver jednej firmy może urządzeniu nadać PID nie należący do
    > tej firmy?
    > Z tego co piszą wygląda, że PIDa równego 0 jeszcze nikomu nie przydzielili
    > więc nie przydzielili go też FTDI.

    Opss. Pomyliłem VID i PID.
    P.G.

  • 24. Data: 2014-10-23 15:23:04
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-23 o 15:01, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > tej firmy?
    > Z tego co piszą wygląda, że PIDa równego 0 jeszcze nikomu nie
    > przydzielili więc nie przydzielili go też FTDI.

    Wydawało mi się, że wybór numeru PID leży w gestii producenta, który
    zakupił sobie numer VID. FTDI nie zmienia numeru VID czyli nie wchodzi
    na cudzą działkę, tylko operuje w ramach przedzielonego mu numeru VID.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2014-10-23 15:32:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-23 15:11, Mario pisze:

> [...]
    > że nowo kupione układy FTDI wymagają nowszych sterowników, a ty tkwisz w
    > skansenie ze starymi driverami. To już lepiej rozebrać urządzenie i

    Nie mówiąc już o tym, że nieraz urządzenie musi być po prostu przenośne.
    Nie powinieneś się przejmować tym, że po podłączeniu do komputera
    znajomego twój układ zostanie ponownie zbrickowany.

  • 26. Data: 2014-10-23 16:03:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-23 15:07, Mario wrote:
    [...]
    > Jesteś pewien że takie wspomniane glukometry nie są dla Bayera robione w
    > Chinach?
    Nie. Nie używam glukometru. W każdym razie gdybym miał używać, to nie
    chciałbym chińskiego.

    > Też pewnie robione w Chinach.
    AFAIR Fluke przechwalał sie, że oni to tylko "made in U.S.A.". Nie
    jestem pewny jak to wygląda w przypadku Teka.

> [...]
    > w Dealextreme. Pewnie większość firm zleca produkcję w Chinach i
    > sprzedaje to swoimi kanałami dystrybucyjnymi jako wysokiej klasy
    Niby tak, ale weźmy np. "renomowane" narzędzia marki Toya czy jakoś tak.
    Gówna okrutne. A nie z Alibaby. :-) Albo wyciskacze do kartuszy
    "renomowanej" marki Vorel (zdaje się), które nie wystarczają na
    wyciśnięcie jednego kartusza (bo się wyginają). Klasa wysoka jak
    cholera. :-D Hmmm, albo dlaczego wiertło do betonu 5mm marki Bosch
    kosztuje 15zł, gdy tuż obok wiszą jakieś chińskie po 7zł. Za dwie
    sztuki. :-D Długo możnaby wymieniać.

  • 27. Data: 2014-10-23 16:31:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-23 o 11:00, Andrzej W. pisze:

    > Tu można by się chyba spierać, bo zmienia on informację należącą do
    > FTDI, tak to można chyba określić.
    A powiedzmy że by ci microsoft nagle stwierdzał (stwierdzając na jakiejś
    swojej podstawie, o której masz prawo nie wiedzieć), że kupiony przez
    ciebie monitor - jest nieorygnalną podróbką np samsunga, więc psuł mu
    matrycę?
    Albo - np producent samochodów by ci zdalnie powodował zgaśnięcie auta i
    awarię silnika, bo wykrył że opony których używasz - mają wzór bieżnika,
    którego kształtu jest właścicielem firma która twierdzi że to masz
    nieoryginalne opony...
    Albo - operator komórkowy ci blokował telefon i rozładowywał baterię, bo
    masz samsunga, a apple twierdzi że ma patent na prostokąt z rogami
    zaokrąglonymi, więc żądają zablokowania bo twój telefon narusza ten
    patent...

    > Ten konkretny USB PID jest własnością FTDI i nie ma prawa być używany
    > bez jego zgody
    A skąd użytkownik ma wiedzieć, co gdzie i w czym jest czyją
    "własnością"? Skąd wiesz, czy np któryś czip w którymś urządzeniu jest
    oryginalny lub mniej oryginalny, albo zawiera coś, do czego "ktoś ma
    prawa" (lub sobie je rości).

    > A skoro go używasz to można uznać, że wyrażasz zgodę na zapisy
    > licencyjne związane z jego użytkowaniem
    Czy uruchamiając lodówkę albo pralkę - zgadzałeś się na postanowienia
    licencyjne związane z firmware wgranym do tego sprzętu?

    Uważam że problem jest conajmniej dywersyjnie załatwiany, i podpada pod
    kodeks karny, a wszelkie roszczenia producenta - powinny trafiać do
    producentów podróbek, ich ewentualnych dystrybutorów lub sprzedawców
    (wprowadzających na rynek). Klient kupuje urządzenie w dobrej wierze, a
    nie od pasera w bramie, i ma prawo liczyć że mu ktoś tego urządzenia nie
    zepsuje.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 28. Data: 2014-10-23 17:52:47
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Krzychu <k...@w...pl.invalid> napisał(a):
> [...]

    Tylko, że podróbka to z definicji nie jest FTDI's device.

    > A ToS mówi tak:

    Tak wygląda standardowa formułka zabezpieczająca producenta przed
    roszczeniami z tytułu niezamierzonych problemów wynikłych ze współpracy z
    niekompatybilnym urządzeniem. Można rozciągnąć to na problemy zamierzone,
    ale będzie to dyskusujne.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 29. Data: 2014-10-23 18:00:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniej oryginalny, albo zawiera coś, do czego "ktoś ma prawa" (lub sobie je

    Czytałem (w gazecie z ostatniego piątku) o wykładzie jakiegoś profesora
    (chyba z USA) który krytykuje absurdy do jakich doprowadza ochrona praw
    autorskich i twierdzi że jest to mechanizm istotnie spowalniający rozwój
    techniki (Chińczycy olewają i mają szybszy rozwój).
    Jako kuriozalny przykład podał grupę studentów śpiewających przy ognisku
    piosenki, którzy teraz są oskarżeni o naruszenie praw autorów tych piosenek
    (na szczęście takie rzeczy to w USA a nie u nas, ale do czasu......).
    P.G.

  • 30. Data: 2014-10-23 18:38:52
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-10-23 16:31, BartekK pisze:
> [...]
    > masz samsunga, a apple twierdzi że ma patent na prostokąt z rogami
    > zaokrąglonymi, więc żądają zablokowania bo twój telefon narusza ten

    Zrozum, że on Ci nic nie psuje.
    To, że FTDI uniemożliwia Ci przestępcze korzystanie z jego
    oprogramowania nie jest "uszkadzaniem matrycy", "rozładowaniem baterii"
    czy "awarią silnika".
    Rozumiem, że dla użytkownika podróbki jest to bolesne, szczególnie, że
    nie ma on o pojęcia, że dokonuje przestępstwa, ale jedyną winą można
    obarczać tutaj producenta, a ścieżka roszczeń prowadzi przez sprzedawcę.
    Jak masz podróbkę np. Rolexa to też będziesz oskarżał producenta jeśli
    to wykryje i zażąda zniszczenia podróbki?

    --
    AWa.