  • 11. Data: 2014-10-23 12:31:08
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 23.10.2014 o 12:28, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Koszty poniosą użytkownicy. Producenci mają to w odwłoku.

    Tak, oprócz tego że każdy przykładowy glukometr, zdjęty prosto z półki
    sklepowej i podłączony do zaktualizowanego Windowsa nie działa. Dlaczego
    ma to nie obchodzić producenta?

  • 12. Data: 2014-10-23 12:37:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-23 12:23, Krzychu pisze:

    > Przy okazji, wytłumaczenie FTDI nie wskazuje jakoby była to 'przypadkowa
    > niekompatybilność':

    Jest jakiś prawnik na sali?

    Coś mi się wydaje, że ten tekst śmierdzi niedozwolonym zapisem.
    Licencja nie może nadpisać prawa obowiązującego w danym kraju. Na tej
    samej zasadzie nie możesz z kimś podpisać umowy o zaciągnięciu pożyczki
    pod zastaw jego osoby - niewolnictwo jest nielegalne i basta.

    Zrzeczenie się odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku używania
    oprogramowania z nieoryginalnym sprzętem to jedno. UMYŚLNE działanie
    zmierzające do zniszczenia takiego sprzętu to już zupełnie inna sprawa.

  • 13. Data: 2014-10-23 12:43:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-23 12:31, Krzychu pisze:

    > Tak, oprócz tego że każdy przykładowy glukometr, zdjęty prosto z półki
    > sklepowej i podłączony do zaktualizowanego Windowsa nie działa. Dlaczego
    > ma to nie obchodzić producenta?

    Nie każdy. Elektronika z dalekiego wschodu ma to do siebie, że często po
    obudowie i oznaczeniach nie jesteś w stanie zgadnąć co siedzi w środku.
    Jedna seria może zawierać oryginalne FT232, inna jego podróbkę, a
    jeszcze inna MCU ze sprzętowym modułem USB. Z punktu widzenia
    importera/sprzedawcy będzie to wyglądało na szczególnie dużą awaryjność.
    Tak czy inaczej konsekwencje poniesie użytkownik, który w najlepszym
    wypadku zostanie pozbawiony sprzętu na czas reklamacji, w najgorszym
    straci pieniądze stwierdzając, że nie opłaca się nawet tego oddawać do
    naprawy i kupi kolejne urządzenie.

  • 14. Data: 2014-10-23 12:48:44
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 23/10/2014 08:54, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    date-ftdi-drivers-a

    > Połamałeś link...
    > http://hackaday.com/2014/10/22/watch-that-windows-up
    date-ftdi-drivers-are-killing-fake-chips/

    > Nie potrafię zrozumieć, co w tym dobrego. Czytając szukałem daty 1
    > kwietnia, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś postanowił karać
    > użytkowników za to, że producent jakiegoś gadżetu użył chińskiej
    > podróbki układu.

    Metoda sosowana takze przez innych.
    W firmware od Dreamboxów był zaszyty 'time bomb' który uaktywniał się
    jak został uruchomiony na chinskich podróbkach i uszdzadzał bootloader

    "In April 2008, Dream Multimedia allegedly introduced a time bomb into
    their latest flash to disable the boot loader on counterfeit models. An
    unofficial firmware group called Gemini who used the latest flash
    drivers in their firmware, found that flash corruption would be caused
    on clone DM500-S receivers. Other developers of unofficial firmware
    groups would find boxes to be affected by this if they use the latest
    drivers, providing another time bomb is to be introduced."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dreambox

  • 15. Data: 2014-10-23 12:49:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krzychu,

    Thursday, October 23, 2014, 12:31:08 PM, you wrote:

    > Tak, oprócz tego że każdy przykładowy glukometr, zdjęty prosto z półki
    > sklepowej i podłączony do zaktualizowanego Windowsa nie działa. Dlaczego
    > ma to nie obchodzić producenta?

    Bo producent jest w Chinach i dzisiaj produkuje glukometry a jutro
    będzie produkował lampy LED albo nawigacje samochodowe. Cokolwiek.
    Ma 1000 małych Chińczyków z lutownicami i małymi miseczkami na ryż.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2014-10-23 13:08:05
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Licencja nie może nadpisać prawa obowiązującego w danym kraju.

    Do tego pewnie powinna byc po polsku, w koncu taki tu jest jezyk
    urzedowy. I co z tego? W RP v3.0 prokuratura moze ot tak sobie odmowic
    wszczecia postepowania. Sad moze wezwac na swiadka prezesa FTDI, a ze
    ten nie slyszal nigdy o takim kraju w srodku Europy (o Europie slyszal
    kiedys w szkole), to sad bedzie czekal, by w koncu sprawe umorzyć.
    Tu nie dostaniesz ilus M$ odszkodowania, nikt nie pogoni tez producenta.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2014-10-23 14:02:55
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-23 12:43, Atlantis wrote:

    > Nie każdy. Elektronika z dalekiego wschodu ma to do siebie, że często po
    > obudowie i oznaczeniach nie jesteś w stanie zgadnąć co siedzi w środku.
    No ale kto przy zdrowych zmysłach chciałby kupić chiński glukometr?!
    Chiński to sobie można kupić jakiś duperel w stylu zegarka, a nie tak
    istotną dla życia rzecz.

  • 18. Data: 2014-10-23 14:15:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

    Thursday, October 23, 2014, 2:02:55 PM, you wrote:

    > No ale kto przy zdrowych zmysłach chciałby kupić chiński glukometr?!

    A skąd możesz wiedzieć, gdzie swoje glukometry produkuje Bayer czy
    inny Roche?

    > Chiński to sobie można kupić jakiś duperel w stylu zegarka, a nie tak
    > istotną dla życia rzecz.

    Zdecydowana większość elektroniki jest obecnie produkowana w Chinach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-10-23 14:33:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-23 14:15, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > Zdecydowana większość elektroniki jest obecnie produkowana w Chinach.
    Ale na szczęście chyba nie elektronika medyczna. :-) Ba, medyczna!
    Przecież nawet sprzętu pomiarowego (oscyloskopy, multimetry, itp.) do
    poważnych zastosowań to nikt chińskiego nie kupi. Tylko zapłacze i
    zapłaci za jakiego Fluke'a czy innego tam Tektroniksa. W każdym razie
    jak mi się TV "made in China" zepsuje, to nic poważnego się nie stanie.
    W przeciwieństwie do awarii jakiegoś urządzenia medycznego.

    BTW. Wczoraj oglądałem info na temat jakiejś płyty na stronie ASRocka.
    Przechwalają się tam, że używają kondensatorów low ESR "made in Japan".
    Więc chyba jest coś na rzeczy. :-)

  • 20. Data: 2014-10-23 15:01:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tu można by się chyba spierać, bo zmienia on informację należącą do FTDI,
    > tak to można chyba określić.
    > Ten konkretny USB PID jest własnością FTDI i nie ma prawa być używany bez
    > jego zgody.
    > A skoro go używasz to można uznać, że wyrażasz zgodę na zapisy licencyjne
    > związane z jego użytkowaniem (użytkowaniem sterowników FTDI bo o to tu
    > chyba chodzi) a wtedy nie można mówić, że FTDI "nie jest uprawniony".

    Tylko czy driver jednej firmy może urządzeniu nadać PID nie należący do tej
    firmy?
    Z tego co piszą wygląda, że PIDa równego 0 jeszcze nikomu nie przydzielili
    więc nie przydzielili go też FTDI.
    P.G.