  • 31. Data: 2016-10-21 08:22:57
    Temat: Re: OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-21 o 08:18, Maciek pisze:
> [...]
    > niecałe 300zł miesięcznie. Ja tyle płacę za 1.5 tankowania mojego wraka.
    > Nawet nie chcę wiedzieć ile by mnie wyniosła miesięczna rata kredytu na
    > samochód, który po 2 latach ma wartość 90 tys. Przy takich problemach
    > widzę dla Ciebie kilka rozwiązań:
    > - zrezygnuj z AC
    > - ogranicz tankowanie
    > - sprzedaj grata i kup jakiegoś normalnego pełnoletniego Golfa, którym
    > Niemiec tylko raz w tygodniu do kościoła jeździł - nie będą chcieli dać
    > na niego AC, więc problem automatycznie Ci odpadnie :->

    Nie bardzo rozumiem tok myślenia - to, że ktoś ma samochód za 100
    tysięcy oznacza, że ma przymknąć oko na 1700zł różnicy w ubezpieczeniu?

    Zawsze wydawało mi się, że bogaci są bogaci nie tylko z pracy, ale też
    właśnie z tego, że potrafią zadbać o swoje interesy. A biedny jest
    biedny między innymi dlatego, że nie ma siły lub odpowiedniej
    inteligencji, aby pomyśleć, np. nad wyborem odpowiedniej taryfy
    telefonicznej, ubezpieczenia itp.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2016-10-21 08:24:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-10-21 o 08:15, Shrek pisze:
    > Po prostu towarzystwa starają się pozabywać "szkodowych". Co ma swoje
    > uzasadnienie - jak się rozniesie, że podniosą polisę o 70% to nie
    > będziesz towarzystwu dupy zawracał głupim zderzakiem, tylko zapłacisz
    > poszkodowanemu 400PLN na miejscu.
    Jeśli trafisz na frajera. Po co ma brać 400, jeśli ubezpieczyciel
    wypłaci mu 2400, a za naprawę w warsztacie szwagra 5400.

    Maciek

  • 33. Data: 2016-10-21 08:29:13
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-10-21 o 08:15, Shrek pisze:
    > Ciekawe jak to jest, jak płacisz dodatkową klauzurę ochrony zniżek - też
    > im kwota bazowa rośnie?;)

    Klauzurę? :O

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2016-10-21 08:32:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-10-21 o 08:22, Liwiusz pisze:
> [...]
    > biedny między innymi dlatego, że nie ma siły lub odpowiedniej
    > inteligencji, aby pomyśleć, np. nad wyborem odpowiedniej taryfy
    Jeśli policzysz jaki procent wartości auta stanowi składka, to zapewne
    dojdziesz do wniosku, że w obecnym roku skończyła się raczej jakaś forma
    promocji, być może związana z zakupem samochodu wraz z ubezpieczeniem.
    Gdy jeszcze miałem AC to jakoś nie przypominam sobie, by składka
    wynosiła niecałe 4% wartości auta, a tu wynosi tyle razem z OC.
    Dojdziesz więc być może do wniosku, że autor wątku tworzy sztuczny
    problem, nie zauważając, że nadal chyba ma jakąś promocję, ale już jakby
    mniejszą.

    Maciek

  • 35. Data: 2016-10-21 08:32:33
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.10.2016 o 20:28, wlasti pisze:
> [...]
    > - kierowca 50 lat jeden właściciel
    > - rejon z najniższą szkodowością
    >
    > w 2015 zapłaciłem 2400
    > w 2016 na koniec października chcą 3700 (z bidą 3500 z jakimiś
    > zastrzeżeniami)
    >
    > to jest podwyżka o 50% w stosunku do poprzedniego roku -
    > nie śledzę rynku TU - całkowicie nie moja działka
    > ale czy ktoś nie padł na ŁEB - czy w jakiejś innej dziedzinie
    > podskoczyły ceny o 50%
    > co tu jest odpierdzielane????
    > mam iść do internetowych firm -
    > - sraxa fjaksa linkisrinki
    > dają ZNACZNIE niższe stawki (podobne do zeszłorocznych)

    mi (oc+assistance rozszerzony, bez AC) w zeszłym roku internetowa firma
    wyliczyła 400zł (1,5DCi), w tym roku 600zł, inna internetowa firma za to
    samo w tym roku daje 520zł - czyli podwyżka o 30%. Inne auto jakiś
    miesiąc temu - cena pozostała bez zmian (samo oc, dokładnie to wzrosło o
    1zł) - 1,6 benzyna. W ciągu najbliższych trzech miesięcy będę miał
    jeszcze chyba trzy OC do zapłaty - jedno wiem że będę brał drogie - bo
    zależy mi na dużym assistance, pozostałe dwa jak najtańsze (w zeszłym
    roku ok. 500zł za 3-litrowe diesle) - zobaczymy co w tym roku wyliczą.

    Łukasz

  • 36. Data: 2016-10-21 08:45:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2016 o 08:29, Miroo pisze:

    > Klauzurę? :O

    Wiedziałem;)

    Shrek

  • 37. Data: 2016-10-21 14:00:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A dlaczego nie? To są umowne reguły.

    Ano własnie o to mi chodziło. Nie wiedziałem czy umowne czy jakies ogólne,
    ustawowe.
    Rozumiem, ze ta ogólnosc dla kazdego TU jest inna?
    Musze poszukać opisów.

  • 38. Data: 2016-10-21 14:16:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

> [...]
    >ogólne,
    >ustawowe.
    >Rozumiem, ze ta ogólnosc dla kazdego TU jest inna?

    Ogolnie - umowna i dowolna. Bylo kiedys ustawowe ograniczenie znizek
    do 60%, ale zniklo.

    Z tym ze ... kiedys w ustawie bylo zatwierdzanie cennikow przez
    odpowiedni urzad/komisje.
    I nie wiem - skreslili, czy nadal jest, ja jak jest - to zatwierdzenie
    jest formalnoscia, czy sie czepiaja mocno "a czemu drozej".

    P.S. Oprocz znizek sa jeszcze mozliwe zwyzki.

    J.

  • 39. Data: 2016-10-21 14:32:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2016 o 08:24, Maciek pisze:

    > Jeśli trafisz na frajera. Po co ma brać 400, jeśli ubezpieczyciel
    > wypłaci mu 2400, a za naprawę w warsztacie szwagra 5400.

    Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego niewydymanie kogoś jest od razy
    traktowane jak frajerstwo:P

    Dla mnie zderzak jak sama nazwa wskazuje służy do zderzania się.Dwa razy
    sam zawadziłem o jakieś elementy krajobrazu, trzy razy ktoś mu
    delikatnie w dupę wjechał. Machnąłem ręką na to, że teraz to albo będę
    musiał na myjnie jechać żeby ślad czysty z kurzu zamnaskować, albo ze
    twa tygodnie potrwa aż równo się przykurzy. I tego życzę innym jak kogos
    w korku dotkną, a nie że żeby się nie sfrajerzyć i zarobić od razu
    zacznie się szukanie zeszłorocznych rys.

    Shrek

  • 40. Data: 2016-10-21 15:47:17
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-10-21 o 08:45, Shrek pisze: