  • 21. Data: 2016-10-20 14:06:30
    Temat: Re: OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > A ta suma bazowa od czego zalezy?

    Pewnie od "ustaleń prezesa zarządu".

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2016-10-20 14:27:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-10-19 o 20:28, wlasti pisze:
    > Hejo
    >
    > zmroziła mnie dzisiejsza rozmowa z panią od OC AC
    >
    > jest tak
    > - samochód z 2014 wart dziś wg TU 90ooo
    >
    > - zniżki na wszystko mega max 60%
    > - kierowca 50 lat jeden właściciel
    > - rejon z najniższą szkodowością
    >
    > w 2015 zapłaciłem 2400
    > w 2016 na koniec października chcą 3700 (z bidą 3500 z jakimiś
    > zastrzeżeniami)
    >
    > to jest podwyżka o 50% w stosunku do poprzedniego roku -
    > nie śledzę rynku TU - całkowicie nie moja działka

    Kupowałeś w tym samym okresie co ja.
    Przed co najmniej pięcioma podwyżkami z rzędu.

    o ile AC wychodzi mi to samo, to OC poszło prawie dwukrotnie.

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2016-10-20 20:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pewnie od "ustaleń prezesa zarządu".

    Czyli te wszystkie znizki to w sumie pic na wode, skoro nie wiadomo od
    czego liczone. :)

  • 24. Data: 2016-10-20 20:06:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Czyli te wszystkie znizki to w sumie pic na wode, skoro nie wiadomo od
    > czego liczone. :)

    No, liczone są od jakiejś stawki wyjściowej.
    Dany samochód, w danym powiecie, u danego typu kierowcy kosztuje 1000. I
    od tego ten, kto ma więcej zniżek, płaci mniej, a kto ma zwyżki, płaci
    więcej.
    Za rok okazuje się, że jednak te subaru w wersji sportowej w Garwolinie
    i kierowców 25-30 lat to jednak często wypadki powoduje, więc
    ubezpieczyciel powiększa stawkę do 2000...

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2016-10-20 23:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > i kierowców 25-30 lat to jednak często wypadki powoduje, więc
    > ubezpieczyciel powiększa stawkę do 2000...

    Ok, no to jak to jest?
    W zeszłym roku płaciłem za auto bodaj 760 w jednej z firm.
    Mialem jedna mała stłuczke wiec straciłem 10% znizek.
    W tym roku zaproponowali mi stawke prawie 3000.
    Czyli stawka bazowa wzrosła z 2500 na 7500?

  • 26. Data: 2016-10-20 23:30:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 23:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Mialem jedna mała stłuczke wiec straciłem 10% znizek.
    > W tym roku zaproponowali mi stawke prawie 3000.
    > Czyli stawka bazowa wzrosła z 2500 na 7500?

    Jeśli miałeś 60% zniżki, to wzrosła z 1900zł na 6000zł.
    Pod warunkiem, że rzeczywiście straciłeś 10 punktów procentowych, bo
    zmiana mogła być inna.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-10-21 06:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli miałeś 60% zniżki, to wzrosła z 1900zł na 6000zł.
    > Pod warunkiem, że rzeczywiście straciłeś 10 punktów procentowych, bo
    > zmiana mogła być inna.

    No tak, liczyłem 70% maks znizek. Przy 60 liczby sa troche mniejsze ale
    skala ta sama - podwyzka x 3???

    Co do utraty znizek - dlaczego mogła być inna?

  • 28. Data: 2016-10-21 08:06:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-21 o 06:00, Budzik pisze:

    > Co do utraty znizek - dlaczego mogła być inna?

    A dlaczego nie? To są umowne reguły.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2016-10-21 08:15:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2016 o 23:43, PiteR pisze:

    > Rozumiem to jako czarną polewkę. Nie lubimy cię już idź sobie stąd.

    Tak jest chyba u wszystkich towarzystw. Zniżki są chłytem materkingowym.
    Brat też miał dzwona, to mu od razu o 70% skoczyło:( W tym roku to można
    sobie tłumaczyć podwyżkami. Ale to było chyba trzy lata temu.

    Jakby to był Wąchock i Ford MustanG, to moze żeczywiście składka bazowa
    dla Mustangów w Wąchocku mogła podstkoczyć o 50%, bo okazało się, że
    100% Mustangów w powiecie miało szkody na przestrzeni roku. Ale to była
    Primera w Warszawie;)

    Po prostu towarzystwa starają się pozabywać "szkodowych". Co ma swoje
    uzasadnienie - jak się rozniesie, że podniosą polisę o 70% to nie
    będziesz towarzystwu dupy zawracał głupim zderzakiem, tylko zapłacisz
    poszkodowanemu 400PLN na miejscu.

    Ciekawe jak to jest, jak płacisz dodatkową klauzurę ochrony zniżek - też
    im kwota bazowa rośnie?;)

    Shrek

  • 30. Data: 2016-10-21 08:18:18
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-10-19 o 23:07, wlasti pisze:
    > Że tak zapytam: ta 2 letnia fura warta obecnie 90 tys. to Ci spadła z tira?
    > oszczędzają bogaci - i nam się opłaci...
    > niestety nie zarabiam 1000 zł dziennie
    > żebym komuś miał tako dać za frajer
    Ale o ile wiem OC+AC się płaci raz na rok. Według Twoich wyliczeń
    niecałe 300zł miesięcznie. Ja tyle płacę za 1.5 tankowania mojego wraka.
    Nawet nie chcę wiedzieć ile by mnie wyniosła miesięczna rata kredytu na
    samochód, który po 2 latach ma wartość 90 tys. Przy takich problemach
    widzę dla Ciebie kilka rozwiązań:
    - zrezygnuj z AC
    - ogranicz tankowanie
    - sprzedaj grata i kup jakiegoś normalnego pełnoletniego Golfa, którym
    Niemiec tylko raz w tygodniu do kościoła jeździł - nie będą chcieli dać
    na niego AC, więc problem automatycznie Ci odpadnie :->

    Maciek