  • 91. Data: 2014-08-30 15:11:17
    Temat: Re: OC sprawcy a zniszczony sprzet
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    Jako że raduś jest szczery i uczciwy jak sowiecka propaganda, nie
    zamierzam odpowiadać na jego zaczepki ani prowokacje.

    Postępowanie w sprawie stalkingu jest w drodze.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 92. Data: 2014-08-30 15:54:25
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-27 10:38, Andrzej Lawa pisze:

    > To ma znaczenie tylko w przypadku AC.

    Jesteś pewny?

  • 93. Data: 2014-08-30 15:54:49
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-27 16:00, Liwiusz pisze:

    > ??? To OC pokrywa tylko szkody na rowerze? LOL

    No jasne, gdyby było inaczej to poszkodowani pisaliby że w wypadku
    utracili słonia na złotym łańcuchu, się rozumie że o innych
    uszkodzonych, czy rozbitych cennych rzeczach także..

  • 94. Data: 2014-08-30 15:55:48
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Dedukuję, że jak będziesz wiózł samochodem jakiś drogi sprzęt, i po
    > drodze ktoś skasuje Ci auto razem z tym sprzętem, to bez oporów
    > przełkniesz argumetację że odszkodowanie się nie należy, bo to
    > "nie jest wyposażenie samochodu"?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Nie jestem jakimś rzecznkiem firm ubezpoeczeniowych, powiem więcej -
    wręcz nie cierpię tych złodziei. Ale logika nieodparcie nasówa wniosek
    że sprzęt dodatkowy, a zwłaszcza taki nie mający związku z pojazdem a
    nie potwierdzony przez policję, nie jest uważany za podlegający
    ubezpieczeniu OC/AC.

  • 95. Data: 2014-08-30 15:57:33
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 53fd9435$0$3059$6...@n...neostrada.pl

    > Człowiek siedzący na rowerze także. Nie jest to istotne.
    > Istotne jest, czy samochodem uczyniono komuś jakąś szkodę,
    > którą można jakoś określić/wyrazić pieniędzmi.

    Pożyjemy zobaczymy. Mam nadzieję że Ergie poinformuje grupę o finale
    sprawy. Ja jak już napisałem - pozostaję sceptykiem.

  • 96. Data: 2014-08-30 16:18:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dodatkowy, a zwłaszcza taki nie mający związku z pojazdem a nie
    > potwierdzony przez policję, nie jest uważany za podlegający ubezpieczeniu

    Z ubezpieczenia OC samochodu sprawcy pokrywane są wszystkie szkody powstałe
    w wyniku wypadku, a nie tylko szkody na samochodzie. To mogą być szkody na
    osobach, znakach drogowych, barierkach, płotach, domach itd.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 97. Data: 2014-08-30 16:19:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.08.2014 15:54, Trybun pisze:

    > Jesteś pewny?

    Może wreszcie przeczytaj ustawę, hmm?

  • 98. Data: 2014-08-30 16:19:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.08.2014 15:55, Trybun pisze:

> [...]
    > że sprzęt dodatkowy, a zwłaszcza taki nie mający związku z pojazdem a
    > nie potwierdzony przez policję, nie jest uważany za podlegający

    Twoja logika jest tak samo kaleka jak twoja ortografia.

  • 99. Data: 2014-08-30 16:28:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-30 15:55, Trybun pisze:

> [...]
    > że sprzęt dodatkowy, a zwłaszcza taki nie mający związku z pojazdem a
    > nie potwierdzony przez policję, nie jest uważany za podlegający

    Nie jest tak.

    Ogólne zasady są takie jak wszędzie - ktoś powoduje szkodę i musi
    zadośćuczynić za wszystko co zniszczył.
    W przypadku ubezpieczeń obowiązkowych zobowiązany do naprawienia szkody
    jest ubezpieczyciel.

    Czyli jak w wypadku ucierpi telefon, to jak najbardziej trzeba go
    naprawić. Natomiast oczywiście ubezpieczyciel może kwestionować to że
    ten telefon został uszkodzony w wypadku, a ciężar dowodu w takiej
    sprawie raczej jest po stronie pokrzywdzonego.

    Ale w tym wypadku jak rozumiem ubezpieczyciel nie kwestionuje tego że
    telefon został uszkodzony w wypadku, czyli prawdę mówiąc trudno zgadnąć
    co twierdzi - jedynie to że to poszkodowany "rażącym zaniedbaniem"
    przyczynił się do powstania szkody, co jest bzdurą.

    Ubezpieczyciele po prostu tak już mają że pierwszą propozycję dają
    bardzo niską i bardzo na niekorzyść poszkodowanego, bo wielu ludzi nie
    zna możliwości odrzucenia tej propozycji, sądzą że to jest rzecz
    ostateczna i tracą na tym.

  • 100. Data: 2014-08-30 16:29:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-30 15:54, Trybun pisze:

    > No jasne, gdyby było inaczej to poszkodowani pisaliby że w wypadku
    > utracili słonia na złotym łańcuchu

    Pisać mogą, ubezpieczyciel może to zakwestionować przed sądem, a w takim
    wypadku to poszkodowany będzie musiał udowodnić że utracili słonia.