  • 51. Data: 2015-12-04 22:14:54
    Temat: Re: OLED idzie pod strzechy
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > No więc ja mam odwrotnie. Na telewizor CRT w ogóle nie mogę patrzeć.

    A ja wiedziałem, że 17" moniotor musi mieć wzmacniacze 200MHz, a
    większość miała 108. I zanim jakiś kupiłem liczyłem czy wzmacniacze
    pasują do docelowej rozdzielczości. Na szczęście przy pierwszym takim
    monitorze ktoś wpadł na pomysł, żeby po prostu wyświetlić pionowe
    kreski: piksel biały - piksel czarny. Na tych słabszych monitorach był
    po prostu jeden szary pasek. Na dobrych - to co miało być. A migotanie
    to zupełnie inna sprawa... Dziwiłem się ludziom którzy to akceptowali,
    ale oni często nawet mieli złe ustawienia obrazu. I narzekali, że "od
    komputera" głowa boli.

    Pozdrawiam

    DD

  • 52. Data: 2015-12-05 20:10:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Dec 2015 19:27:04 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Nawet sekundowy. Co w swoim czasie nawet miało sens.

    > Też tak myślę. Wzrost częstotliwości mogli traktować nie jako polepszenie
    > *odświeżania* dla komfortu patrzenia na literki, tylko rozszerzenie
    > możliwości przedstawienia ruchu. Kiedyś producenci monitorów LCD licytowali
    > się parametrem "szybkość reakcji", a w zależności od jakichś milisekund
    > cana mogła się baaardzo różnić.

    Ale to dlatego, ze owczesne LCD byly relatywnie wolne i to bylo widac.
    Podobnie jak na tych CRC z wydluzona poswiata.
    A cena ... byc moze wymagaly innej, drozszej technologii.

    > Gdzieś koło tego roku miałem do czynienia z megawypasionym monitorem
    > kupionym do obrazowania różnych różności. Ważył sporo ponad sto kilo,
    > rozmiarami odbiegał od ówczeznych kineskopów. Rozdzielczością też.
    > Nie wiem jaką miał częstotliwość odchylania pionowego, ale mogła być
    > spora. Kosztował tyle, co samochód. Karta do nie go też. Była to karta
    > ISA (innych złącz w PC wtedy nie było), ale to nie miało znaczenia,
    > bo cały procesor graficzny był na niej.

    Ale Waldek o sprzecie dla sekretarki ...

    J.