  • 41. Data: 2015-12-02 13:40:19
    Temat: Re: OLED idzie pod strzechy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n3mii3$tva$...@n...news.atman.pl...

    >Racja, źle napisałem, w tych telefonach jest AMOLED. A to filmik,
    >który wyjaśnia
    >problem migotania w S4: https://www.youtube.com/watch?v=3tmSMQA_k8U

    Ja tam nie wiem czy az tak bardzo zle napisales.
    "podswietlenia" nie ma, ale dwa mechanizmy regulacji jasnosci by sie
    przydaly.
    Jeden dla poszczegolnych pikseli, drugi dla calego ekranu.

    Moze pozniej poszukam jakiejs fotodiody i postaram sie zmierzyc, ale
    nie zdziwilbym sie, gdyby np matryca sterowala jasnoscia piksela w
    sposob ciagly, a oprocz tego przez PWM caly wyswietlacz byl
    regulowany.
    Bo miga na pewno.

    J.

  • 42. Data: 2015-12-02 13:56:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-02 o 13:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Nie kupuje - ale chetnie sie dowiem, czy to czarny PR, czy komus
    > rzeczywiscie przeszkadza.
    >
    > Zobacz ze na te swietlowki i ledowki tez troche osob narzeka ... tez
    > czarny PR producentow zarowek ?

    Ja narzekam, a co?
    Ale uważam (wierzę), że to kwestia widma źródła światła. Jedne taśmy LED
    toleruję, a nawet mi się podobają, inne nie za bardzo. I wiem, że przed
    kupnem trzeba po prostu popatrzeć jak świecą - czy mi to odpowiada, czy
    nie? Ale to kwestia moich upodobań/czułości na poszczególne składowe czy
    jak tam to nazwać. Jednym pasuje to, innym tamto. Taśma świecąca na
    maksa (bez żadnej regulacji) wzbudza we mnie jakiś niepokój, a
    ściemniana PWM jest obojętna. Fakt, inna lokalizacja itd, ale jak są
    jedynym źródłem światła to tak właśnie jest. Taśmy są inne.
    A to, co ten gościu pokazuje, to za przeproszeniem... no jak RoMan
    napisał. Ale szkoda słów i nerwów.

    Pozdrawiam

    DD

  • 43. Data: 2015-12-02 14:12:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Nie kupuje - ale chetnie sie dowiem, czy to czarny PR, czy komus
    > rzeczywiscie przeszkadza.
    > Zobacz ze na te swietlowki i ledowki tez troche osob narzeka ... tez
    > czarny PR producentow zarowek ?

    Też narzekam - na filament LED bez wygładzania. Obrzydliwość :( Poszły
    na korytarz, bo do niczego innego się nie nadają.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2015-12-02 16:30:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 2 Dec 2015 13:33:48 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zobacz ze na te swietlowki i ledowki tez troche osob narzeka ...
    tez
    > czarny PR producentow zarowek ?

    Nie wslominając o tych, których głowa boli od wifi...

    --
    Marek

  • 45. Data: 2015-12-02 19:05:03
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 02.12.2015 um 11:26 schrieb Marek:

    > Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

    > To przecież zależy od bezwładności źródła światła. W CRT 100 Hz migotanie
    > jest niezauważalne (bez biegania wzrokiem po ekranie), bo luminofor ma
    > długi czas poświaty, ale już w ekranach z podświetleniem LED, który nie ma
    > takiej bezwładności, nawet 150 Hz jest łatwo zauważalne, dlatego w
    > laptopach
    > dają przynajmniej 200 Hz.

    Co ma piernik do kombajnu? Napisałem, że receptory jasności reagują na
    100Hz i punkt. Jak źródło światła ma bezwładność, to nie ma 100Hz,
    nessez pas? Migotanie w CRT jest jak najbardziej zauważalne, miałem z
    tym do czynienia, więc wiem. Dopiero monitor 240Hz zadowolił sekretarkę
    szefa. A w 1989 roku takie sprawy były drogie. Czarno-biały zresztą.

    Waldek

  • 46. Data: 2015-12-02 20:21:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Migotanie w CRT jest jak najbardziej zauważalne, miałem z tym do
    > czynienia, więc wiem. Dopiero monitor 240Hz zadowolił sekretarkę
    > szefa. A w 1989 roku takie sprawy były drogie. Czarno-biały zresztą.

    Czy nie jest przypadkiem tak, że im wyższa częstotliwość odświeżania,
    tym bardziej producent się stara dać luminofor o krótszej poświacie?
    No bo przecież klient płaci, drogo płaci, więc powinien móc widzieć
    całą dynamikę zmian na ekranie. Przy 240Hz to już chyba żaden fosfor
    nie zdąży zgasnąć, więc migotania może nie być. Nigdy nie miałem
    monitora 240Hz, ale przy 120Hz zjawisko zauważałem. A przy niższych
    było ono dla mnie uciążliwe, czasem nawet bardzo.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2015-12-03 17:18:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ja narzekam, a co?

    A ciekawi mnie, skad sie to narzekanie bierze i na co tak naprawde
    jestes wrazliwy.

    >Ale uważam (wierzę), że to kwestia widma źródła światła. Jedne taśmy
    >LED

    Oko raczej slabo analizuje widmo. Po prostu kolor.
    Plus ewentulne roznice miedzy kolorem ktory widac, a tym co mozg
    zapamietal ... ale to sie powinno szybko skorygowac.

> [...]
    >przed
    >kupnem trzeba po prostu popatrzeć jak świecą - czy mi to odpowiada,

    Ale patrzysz wprost na tasmy, czy na oswietlone nia przedmioty ?

> [...]
    >jak tam to nazwać. Jednym pasuje to, innym tamto. Taśma świecąca na
    >maksa (bez żadnej regulacji) wzbudza we mnie jakiś niepokój, a

    No, te nowoczesne LED po prostu jaskrawe sa i "daja, ze az oczy bola".
    Ale stare zarowki podobnie. Z tym, ze tasmy to chyba sluza do
    oswietlania, a nie gapienia sie.

    J.

  • 48. Data: 2015-12-03 17:38:22
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-03 o 17:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A ciekawi mnie, skad sie to narzekanie bierze i na co tak naprawde
    > jestes wrazliwy.

    A też ciekaw jestem. Może nie na tyle, żeby jakoś się do tego przyłożyć,
    ale zawsze jakaś zagadka ;)

    > Oko raczej slabo analizuje widmo. Po prostu kolor.
    > Plus ewentulne roznice miedzy kolorem ktory widac, a tym co mozg
    > zapamietal ... ale to sie powinno szybko skorygowac.

    Nie wiem. Jest takie pomieszczenie oświetlone taśmami LED i panelami
    LED. Jak świecą tylko taśmy to od razu po wejściu odczuwam taki jakiś
    niepokój... Długo to tam nie mogę siedzieć jak tak jest. Ale jak się
    zapali panele a te taśmy pogasi to jest OK. Jak o tym mówiłem rok temu,
    to gadali, że wymyślam, ale teraz patrzę, że ci, co tam siedzą, zapalają
    panele, a taśm nie. Może zasilacz daje nie DC, tylko jakiś dziwny
    przebieg... Też może być.

    > Ale patrzysz wprost na tasmy, czy na oswietlone nia przedmioty ?

    Jak patrzę na taśmy to wszystkie mnie wkurzają :)

    > No, te nowoczesne LED po prostu jaskrawe sa i "daja, ze az oczy bola".
    > Ale stare zarowki podobnie. Z tym, ze tasmy to chyba sluza do
    > oswietlania, a nie gapienia sie.

    No, szczególnie nieosłonięte. Ja mam za mlecznymi osłonami. I tak daje
    to kupę światła, ale nie, nie patrzę na nie, bo mi szkoda oczu, póki
    jeszcze coś widzę. Te OK świecą w kuchni na blaty... Te nie OK wiszą pod
    sufitem... Nie patrzę ani na jedne, ani na drugie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 49. Data: 2015-12-04 12:17:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Waldemar napisał:

> [...]
    >tym bardziej producent się stara dać luminofor o krótszej poświacie?
    >No bo przecież klient płaci, drogo płaci, więc powinien móc widzieć

    Niekoniecznie, bo klient powyzej 50Hz i tak nie zauwazy :-)
    Do monitorow komputerow zdarzalo im dawac dawniej takie o wydluzonej
    poswiacie, ale to zniklo i mysle, ze do tego 240Hz raczej skracali niz
    wydluzali.

    >Przy 240Hz to już chyba żaden fosfor
    >nie zdąży zgasnąć, więc migotania może nie być. Nigdy nie miałem
    >monitora 240Hz, ale przy 120Hz zjawisko zauważałem.

    A w ogole byly 240Hz ? Takich nie pamietam, a w 1989 to i problem z
    szybka karta mogl byc.

    >A przy niższych było ono dla mnie uciążliwe, czasem nawet bardzo.

    Ja bylem odporny. Wolalem ostre 50Hz, niz lekko rozmyte 60Hz.

    J.

  • 50. Data: 2015-12-04 19:27:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Niekoniecznie, bo klient powyzej 50Hz i tak nie zauwazy :-)

    Zależy od klienta. Bardzo wielu zauważa. Kiedyś myślałem, że wszyscy.

    > Do monitorow komputerow zdarzalo im dawac dawniej takie o wydluzonej
    > poswiacie,

    Nawet sekundowy. Co w swoim czasie nawet miało sens.

    > ale to zniklo i mysle, ze do tego 240Hz raczej skracali niz wydluzali.

    Też tak myślę. Wzrost częstotliwości mogli traktować nie jako polepszenie
    *odświeżania* dla komfortu patrzenia na literki, tylko rozszerzenie
    możliwości przedstawienia ruchu. Kiedyś producenci monitorów LCD licytowali
    się parametrem "szybkość reakcji", a w zależności od jakichś milisekund
    cana mogła się baaardzo różnić. Ale na tym, to z kolei mnie nigdy nie
    zależało. I tu akurat ja sądzę, że klient tego nie zauważy. Chyba mam
    rację, bo teraz nikt już się tym parametrem nie chwali.

    > A w ogole byly 240Hz ? Takich nie pamietam, a w 1989 to i problem z
    > szybka karta mogl byc.

    Gdzieś koło tego roku miałem do czynienia z megawypasionym monitorem
    kupionym do obrazowania różnych różności. Ważył sporo ponad sto kilo,
    rozmiarami odbiegał od ówczeznych kineskopów. Rozdzielczością też.
    Nie wiem jaką miał częstotliwość odchylania pionowego, ale mogła być
    spora. Kosztował tyle, co samochód. Karta do nie go też. Była to karta
    ISA (innych złącz w PC wtedy nie było), ale to nie miało znaczenia,
    bo cały procesor graficzny był na niej.

    > Ja bylem odporny. Wolalem ostre 50Hz, niz lekko rozmyte 60Hz.

    No więc ja mam odwrotnie. Na telewizor CRT w ogóle nie mogę patrzeć.

    --
    Jarek