  • 21. Data: 2017-11-14 23:22:59
    Temat: Re: Odlewy żeliwne metodą chałupniczą
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 23:20, J.F. pisze:

    > A probowales spytac w odlewni ?
    >
    > Odlewy sa tanie, jak dostarczysz model a odlewnia mala, to nie powinno
    > byc drogo.
    A jak swój złom dostarczysz to może jeszcze dopłacą. :-)

    Robert

  • 22. Data: 2017-11-14 23:23:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Nov 2017 22:11:46 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Mi bez problemu odlali. Model pewnie z plasteliny możesz ulepić.

    Plastelina sie nie kloci z piaskiem formierskim ?

    J.

  • 23. Data: 2017-11-14 23:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Nov 2017 13:16:22 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):
    > Bo ja wiem czy skomplikowane, taki odważnik do machania, trzymając go
    > w łapie, słowem taka kulka z rączką :>
    > Temat mi się pojawił jakiś czas temu, jak mój koleżka, chcący kupić
    > sobie taki kawał złomu, dowiedział się że za sztukę o masie około 50kg

    w Pudziana sie bawisz ?

    > trzeba zabecalować ponad 600 zł. Trochę sporo jak na żeliwo, chyba że

    Ale to w odlewni bylo, czy skupie zlomu ?

    > proces produkcji jest jakiś mocno skomplikowany :]

    A kulke gotowa i przyspawac uchwyt ?

    J.

  • 24. Data: 2017-11-14 23:29:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 23:23, J.F. pisze:

    > Plastelina sie nie kloci z piaskiem formierskim ?

    Nie wiem, ale łatwo sprawdzić jest tania i dostępna.
    Tylko jak już wiemy co to ma być odlane, to plastelina nie jest
    najlepszym rozwiązaniem.

    Robert

  • 25. Data: 2017-11-14 23:31:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Odlewy sa tanie, jak dostarczysz model a odlewnia mala, to nie powinno
    > byc drogo.

    Koszt samego materiału wychodzi 4 dychy, bez uwzględnienia kosztów
    topienia i czasu pracowników. Cienko widzę, bo przy minimalnej 13zł/h
    koszt gotowca to nie więcej niż 46 godzin pracy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2017-11-14 23:38:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A kulke gotowa i przyspawac uchwyt ?

    Albo nawrzucać do betonu złomu typu powiązane drutem stare nakrętki,
    obszyć brezentem i machać sobie taką budżetową kulką.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2017-11-14 23:43:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Albo nawrzucać do betonu złomu typu powiązane drutem stare nakrętki,
    > obszyć brezentem i machać sobie taką budżetową kulką.

    Lub też odlać z ołowiu, skoro ma być odlewane. Bardziej realne zadanie.

    Jarek

    PS
    10 grudnia przypada Dzień Odlewnika -- jak się sprężyć z przygotowaniami,
    można święto uczić czynem.

    --
    Leci ptaszek leci
    Skrzydła ma z ołowiu

  • 28. Data: 2017-11-14 23:43:39
    Od: 4...@g...com

    prosciej w wiaderku po farbie zalac betonem zlom i uchwyt. W warunkach domowych z
    olowiu mozna odlac. Zysk taki ze prawie dwa razy mniejsze bedzie.

  • 29. Data: 2017-11-15 08:07:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > koszt gotowca to nie więcej niż 46 godzin pracy.
    Z całym szacunkiem dla pracy odlewników. Ale tyle czasu to in nie
    zajmie. ;-) 46 zł?

    Robert

  • 30. Data: 2017-11-15 08:52:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-14 o 22:26, Lisciasty pisze:

    > Ależ napisałem, "odważnik do trzymania w łapie, w kształcie kulki z rączką" ;)

    > Chcę czy nie, póki co pytam, gdyż albowiem nie mam o tym pojęcia.

    > Kowalsto mnie zawsze pociągało, a nigdy nie było czasu i miejsca.
    > Teraz kawałek terenu jest, jakby tak postawić kuźnię i dymarkę,

    Tu przykład podwórkowego odlewania żeliwnego korpusu silnika.
    https://youtu.be/EwcSqG67CN8
    Druga część tego filmu
    https://youtu.be/BBzHy412rVM

    Piec, zasilany olejem, facet wykonał sam..
    https://youtu.be/RaRQRHU9gus

    WM