  • 21. Data: 2014-10-29 09:43:39
    Temat: Re: Oponki zima 205/55/16
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-23 13:39, Chris pisze:
    > Zastanawiam się nad zakupem w/w opon:
    >
    > NOKIAN WRD 3

    Kupione bo zdecydowała cena, TS850 niby lepsze w testach ale szkoda
    przepłacać jak jedne i drugie trzymają podobny poziom.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 22. Data: 2014-10-29 10:38:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    >http://i.wp.pl/a/f/jpeg/33978/droga_hamowania_infog
    rafika.jpeg
    >Z badań przeprowadzonych przez firmę Bridgestone wynika, że droga
    >hamowania na śniegu tak zwanych opon całorocznych może być dłuższa
    >nawet o 79 proc. od drogi hamowania zapewnianej przez "zimówki".

    Ale calorocznych czy tzw calorocznych ? :-)

    IMO - Navigatory z Debicy nie maja sie czego wstydzic, choc chetnie
    bym przeprowadzil jakies rzetelne badania.

    Z tym ze zimowki rozne sa, caloroczne rozne sa, a letnie na sniegu to
    juz bardzo rozne sa, wiec taka tabelke to mozna sobie wsadzic.
    (Ale zimy lekcewazyc nie mozna - niektore letnie sa naprawde
    tragiczne)

    >źródło: Bridgestone

    No zaraz, sprawdzmy

    "For drivers who want versatile performance year-round, Bridgestone
    all season tires are the best option. They provide increased wear
    life, a comfortable ride, and reduce road noise.
    Bridgestone all season tires are engineered to withstand many driving
    conditions and offer long tread life compared to other types of tires.
    The unique tread patterns of all season tires provide a more quiet and
    comfortable ride for cars, trucks, SUVs, and crossovers alike."

    No ale takie rzeczy to tylko w USA :-)
    http://www.bridgestonetire.com/performance#all-seaso

    Choc i tam wciskaja zimowki
    "All season tires are capable of providing traction in light snow, but
    are not the best tire for driving on snow and ice.
    If you are looking for a tire that is a jack-of-all-trades and capable
    of handling many roads and weather conditions,
    Bridgestone all season tires are the best option for you. Bridgestone
    all-season tires offer the best value of both performance and
    durability. "

    ADAC widze przebadal i caloroczne
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterre
    ifen/2014_ganzjahresreifen_195_65_r15.aspx?Component
    Id=216895&SourcePageId=31821

    Kiepsko to wyszlo ... ale jakos dziwnie unika bezposredniego
    porownania z zimowkami ... taki maly sponsoring mial miejsce ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2014-10-29 10:55:08
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-29 10:38, J.F. pisze:

    > ADAC widze przebadal i caloroczne
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterre
    ifen/2014_ganzjahresreifen_195_65_r15.aspx?Component
    Id=216895&SourcePageId=31821

    Problemem tych testów jest rozmiar 195/65R15H, nie ma porównań większych
    opon 16-18" 205-215-225 itd ... do małych autek takie 15" są OK ale jak
    dla mnie problemem mogą być większe auta 1.5-3t bo coś tą masę musi
    wyhamować.

    > Kiepsko to wyszlo ... ale jakos dziwnie unika bezposredniego porownania
    > z zimowkami ... taki maly sponsoring mial miejsce ? :-)

    Pewnie jest tam coś ze sponsoringu choć teraz mogą się bać jak już
    wpadli na czym takim.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 24. Data: 2014-10-29 11:25:58
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu środa, 29 października 2014 09:43:40 UTC+1 użytkownik Chris napisał:

    > Kupione bo zdecydowała cena, TS850 niby lepsze w testach ale szkoda
    > przepłacać jak jedne i drugie trzymają podobny poziom.

    Dobry wybór, mam je trzeci rok w 205/55/r16 właśnie, świetna opona. Zobaczymy, jak
    się sprawią przy ~5.5mm bieżnika w tym roku.

    pozdr
    AA

  • 25. Data: 2014-10-29 17:29:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > hamowania na śniegu tak zwanych opon całorocznych może być dłuższa nawet o
    > 79 proc. od drogi hamowania zapewnianej przez "zimówki".

    A może nie być w ogóle - zależy jaka zimówka i jaka całoroczna.
    I mniej więcej o tyle samo będzie dłuższa droga hamowania na zimówce na
    mokrym albo suchym asfalcie.
    Więc?

  • 26. Data: 2014-10-30 08:33:33
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-29 17:29, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > A może nie być w ogóle - zależy jaka zimówka i jaka całoroczna.
    > I mniej więcej o tyle samo będzie dłuższa droga hamowania na zimówce na

    więc całoroczne są do dupy w dużych autach .. koniec kropka :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 27. Data: 2014-10-30 14:00:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Chris wrote:

    > więc całoroczne są do dupy w dużych autach .. koniec kropka :)

    dobrze, że mój maluch o tym nie wiedział boby się stresował jeżdżąc na
    całorocznych ;)
    <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/
    Mercury-Villager.jpg>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2014-10-30 14:13:20
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-30 14:00, masti pisze:

    > dobrze, że mój maluch o tym nie wiedział boby się stresował jeżdżąc na
    > całorocznych ;)
    > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/M
    ercury-Villager.jpg

    Na Florydzie to było ci obojętne na czym jedziesz :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 29. Data: 2014-10-30 14:16:05
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > dobrze, że mój maluch o tym nie wiedział boby się stresował jeżdżąc na
    > całorocznych ;)
    > <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/
    Mercury-Villager.jpg>

    dodam że ten model ma w standardzie felgi 15" więc daleko mu do 16-18" :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 30. Data: 2014-10-30 14:44:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Chris wrote:

    ercury-Villager.jpg

    > Na Florydzie to było ci obojętne na czym jedziesz :)

    tak daleko nie zajechałem. Jazda po Warszawie i górach polskich,
    austrackch i włoskich. Zimą ;)