  • 11. Data: 2015-11-26 20:00:12
    Temat: Re: Opony zimowe - czy już?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czesław Wiśniak k...@w...pl ...

    > A widzisz jakiś problem? Kiedyś nie było zimowych opon. Całe zimy w
    > latach`90 przejeździłem Polonezem na D124 i jakie bączki się kręciło
    > na lodzie na bemowskim lotnisku, ale przywaliłem nim komuś w tyłek
    > dopiero w ładną letnią pogodę bo się zagapiłem:)
    > Zawsze jakby była jakaś tragedia to mogę wsiąść w drugie auto i
    > przywieźć ale niechętnie.

    Nie było zimowych ale wszyscy jezdzili na uniwersalnych a nie na letnich.

  • 12. Data: 2015-11-26 20:22:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Axel,

    Thursday, November 26, 2015, 7:29:34 PM, you wrote:

    > Tyle, że całoroczne D124 zachowywały się lepiej na śniegu, niż współczesne
    > letnie opony.

    Jasne. Bąble spowodowane poprzerywanym kordem doskonale wbijały się w
    śnieg...

    D124 to NAJGORSZE opony, na jakich jeździłem. O każdej porze roku.
    Najlepsze zimówki? Kormoran Winter - nie musiałem odśnieżać ścieżki od
    domu do drogi - Poldek na tych oponach jechał jak pług śnieżny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2015-11-26 22:40:19
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" wrote in message

    > Jasne. Bąble spowodowane poprzerywanym kordem doskonale wbijały się w
    > śnieg...

    Moje D-124, na których jeździłem Oplem Rekordem jakoś nie miały bąbli. I
    nawet dawałem radę zimą w górach.
    A jeździłeś kiedyś po śniegu na _dobrych_ letnich? Jest zdecydowanie gorzej.

    > D124 to NAJGORSZE opony, na jakich jeździłem. O każdej porze roku.

    Jeździłem na gorszych - zimowych Dębicach Frigo. Nowe sprawowały się
    przyzwoicie, ale po półtora sezonu (kupiłem je 1 lutego, więc dużo się w
    pierwszym sezonie nie najeździłem) ślizgałem się na nich na najmniejszym
    śniegu, a jak się zrobiło cieplej - samochód zaczynał pływać. Wyrzuciłem je,
    mimo, że miały z 6-7mm bieżnika.

    > Najlepsze zimówki? Kormoran Winter - nie musiałem odśnieżać ścieżki od
    > domu do drogi - Poldek na tych oponach jechał jak pług śnieżny.

    Jakiś model zimówek Goodyeara, kupiony w 2001 albo w 2002 roku. Żadna opona
    ani przedtem, ani potem nie dawała sobie tak dobrze rady i po ubitym i po
    sypkim śniegu. Goodyeary kupione 3 czy 4 lata później już były dużo gorsze
    (podobnie zresztą jak letnie następnej generacji).

    --
    Axel

  • 14. Data: 2015-11-26 22:41:07
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Tyle, że całoroczne D124 zachowywały się lepiej na śniegu, niż
    > współczesne letnie opony.

    To nie były żadne całoroczne opony tylko letnie i były tragiczne, tzw.
    kartoflaki :)

  • 15. Data: 2015-11-26 22:41:39
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Nie było zimowych ale wszyscy jezdzili na uniwersalnych a nie na letnich.

    Jakich uniwersalnych?:)

  • 16. Data: 2015-11-26 23:01:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Axel,

    Thursday, November 26, 2015, 10:40:19 PM, you wrote:

    > Moje D-124, na których jeździłem Oplem Rekordem jakoś nie miały bąbli. I
    > nawet dawałem radę zimą w górach.
    > A jeździłeś kiedyś po śniegu na _dobrych_ letnich? Jest zdecydowanie gorzej.

    Nigdy, poza D124, nie jeździłem zimą na letnich oponach. Nie
    wyjechałbym spod domu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2015-11-27 05:46:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-26 o 10:46, Prelim pisze:
    > Od kilku dni mamy temp. w granicach -1 stopni (w nocy) i 5+ (dzień).
    > Czy zmieniliście już opony czy czekacie do pierwszego śniegu?
    Ja doradzę tak:
    zaczekaj do kwietnia, nie będziesz musiał wcale zmieniać.
    Jacek

  • 18. Data: 2015-11-27 10:38:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-11-26 o 22:41, Czesław Wiśniak pisze:

    > Jakich uniwersalnych?:)

    Całorocznych.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-11-27 11:06:09
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Całorocznych.

    Rozumiem, w sensie letnie D124 były traktowane jako całoroczne bo nie
    było zimowych. Tak to się zgadza:)

  • 20. Data: 2015-11-27 14:43:09
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 26 Nov 2015 10:46:53 +0100
    "Prelim" <W...@w...pl> wrote:

    Od tego roku nie mam już tego problemu na szczęście ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń