  • 11. Data: 2010-04-05 13:51:05
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl
    http://matematyka.pl/post702239.htm#p702239
    "miodzio1988"
    > A my tutaj gadamy o definicji granicy czy o okręgu, który się toczy, e?

    A my tu mieliśmy wyjaśnić sobie co oznaczają słowa z tematu
    "Ostatni krok Achillesa"
    Jak na razie nie piszesz na temat.
    Gdy uda Ci się przeczytać te słowa: "Ostatni krok Achillesa"
    i zrozumieć co to jest
    1. ostatni
    2. krok
    to może wreszcie rozpocznie się dyskusja na temat osiągania granicy.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~ kopia na http://groups.google.pl/group/robakks?hl=pl
    miłośnik mądrości i nie tylko :)

  • 12. Data: 2010-04-05 13:59:06
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > A każdy punkt mniejszy można dzielic na jeszcze mniejsze?

    Oczywiście, że można punkt styku okręgu z odcinkiem podzielić
    na dowolną ilość punktów jeszcze mniejszych, ale nie będą to już
    liczby rzeczywiste. Na osi liczbowej będą w tym samym miejscu.
    Aby je zobaczyć musiałbyś przeskalować oś.

  • 13. Data: 2010-04-05 14:34:46
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl
    http://matematyka.pl/post702271.htm#p702271
    "miodzio1988"
    > Czy padną odpowiedzi na moje pytania?

    Twoje pytania nie dotyczą tematu wątku, więc je pomijam.
    Skoro zabierasz głos to odpowiedz mi na moje pytanie:
    Czytałeś temat: "Ostatni krok Achillesa" oraz uzasadnienie?
    Bo jeśli nie czytałeś, to po co zabierasz czas mnie i innym? :-)

  • 14. Data: 2010-04-05 14:50:30
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl
    http://matematyka.pl/post702271.htm#p702271
    "Jan Kraszewski"

    > [b]Miodzio[/b], daj spokój, nie warto.
    >
    > Mogą być zbiory śladowe, mogą być ostatnie kroki Achillesa...
    > Matematyka jest cierpliwa.
    >
    > JK

    Witam!
    Paradoksy Zenona z Elei
    "Paradoks dotyczący Achillesa i żółwia można rozwiązać za pomocą
    wykresu pokazującego stosunek drogi do czasu i punkt, w którym
    Achilles wyprzedzi żółwia."
    źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoksy_Zenona_z_Elei

    Matematyka jest cierpliwa. To prawda.
    Jak widać z cytatu "nieskończony" podział połówkowy kończy się w
    punkcie, gdy Achilles zrównuje się z żółwiem zanim go wyprzedzi.
    Ja tylko formalizuję ten fakt podając długość ostatniego kroku.
    pozdrawiam,

  • 15. Data: 2010-04-05 15:03:14
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl

    "miodzio1988"
    http://matematyka.pl/post702301.htm#p702301
    > Jesli tak to proszę , żebys odpowiadal na pytania.

    Odpowiedź już padła:
    Podział połówkowy odcinka kończy się, gdy do podziału pozostaje tylko 1 punkt z
    continuum.
    patrz temat: "Ostatni krok Achillesa"
    porównaj: chwila czasowa dt Newtona, różniczka.
    Masz jeszcze jakieś pytania w temacie? :-)

  • 16. Data: 2010-04-05 15:20:13
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > liczby rzeczywiste. Na osi liczbowej będą w tym samym miejscu.
    > Aby je zobaczyć musiałbyś przeskalować oś.

    Jeśli nie liczby rzeczywiste to jakie - urojone?
    Na osi liczbowej będą w tym samym miejscu bo będą w tym samym punkcie!
    Przeskalowanie osi nic nie da!

  • 17. Data: 2010-04-05 15:27:23
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    z forum matematyka.pl

    "miodzio1988"
    > Gdybys wiedział co to jest continuum... [...]
    > Chyba ze masz inną definicje tego pojecia? ;] Chetnie poslucham.

    Od czasów Cantora continuum to liczba całkowita dodatnia, która
    powstaje z wymnożenia takiej ilości dwójek, ile jest wszystkich liczb
    w zbiorze liczb naturalnych N.

  • 18. Data: 2010-04-05 15:38:37
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > Jeśli nie liczby rzeczywiste to jakie - urojone?
    > Na osi liczbowej będą w tym samym miejscu bo będą w tym samym
    > punkcie! Przeskalowanie osi nic nie da!

    Nie jest jeszcze w pełni sformalizowana systematyka punktów mniejszych.
    Niektórzy matematycy intuicjoności nazywają je fraktalami.
    Ja wprowadziłem pojęcie 'podwymiarów' i stosuję do opisu ich wielkości
    rachunek N-kowy.
    Pamiętasz, gdy Ci pisałem, że punkt od BRAKpunktu rózni się tym, że
    ma ciało? Gdy punkt powiększysz continuum razy to zobaczysz go
    w całej rozciągłości. :-)
    Zobacz:
    Gdy odcinek o długości 1 pomniejszymy continuum razy, to otrzymamy
    punkt 1/C. Tyle ma styk okręgu z odcinkiem. Gdy ten styk powiększymy
    continuum razy, to na powrót otrzymamy odcinek.

  • 19. Data: 2010-04-05 15:45:49
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Pamiętasz, gdy Ci pisałem, że punkt od BRAKpunktu rózni się tym, że
    > ma ciało? Gdy punkt powiększysz continuum razy to zobaczysz go
    > w całej rozciągłości. :-)

    Punkt ma wielkość zero, czyli jest BRAKpunktem

  • 20. Data: 2010-04-05 15:58:24
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl>
    > "Robakks" <R...@g...pl>

    > Punkt ma wielkość zero, czyli jest BRAKpunktem

    Punty to cegły z których zbudowany jest odcinek, a BRAKpunty to takie
    NIC występujące pomiędzy ściśle przylegającymi do siebie punktami.
    Z puntów można zrobić wszystko.
    Z BRAKpunktów można zrobić NIC. :-)
    Rozumiesz różnicę? :)