  • 191. Data: 2015-03-09 10:29:20
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:mdckai$458$...@n...news.atman.pl...

    > Ale nie tu i teraz, tylko długofalowo jak rozumiem.

    I jedno i drugie.

    Dla przykładu. Jak wziąłem ślub i chciałem jako tako się urządzić i trzeba
    było kupić meble to pracowałem w budowlance bo wtedy dostałem tam lepszą
    propozycję. Natomiast jak już jako tak się urządziliśmy to zmieniłem pracę
    na biurową która na starcie dawało sporo gorsze warunki, ale za to lepsza
    perspektywę pensji po 2-3 latach i stałe godziny pracy - co _wtedy_ mi
    odpowiadało bo nie miałem jeszcze samochodu.

    Jak budowałem dom to znowu ważniejsze niż zarobki były elastyczne godziny
    pracy - to abym mógł jednego dnia pracować 12 godzin a drugiego 4, albo
    wieczorem z domu. Jak skończyłem budowę to znowu potrzebna była kasa na
    meble i wykończenie więc znowu ważniejsza stała się wysokość pensji.

    Tyle z grubsza, po drodze jeszcze były kolejne studia, narodziny dzieci,
    zmiany miejsc zamieszkania itp.

    > Ale jak za dwa miesiące zarobisz X*4, to lepiej dobrze poszukać takiej
    > pracy, niż zarabiać X i nie mieć czasu, ani siły na szukanie.

    A jak nie znajdziesz? To tylko stracisz dwa miesiące. No i jak świadomie
    rezygnuję z pracy aby szukać to nie jestem żadnym bezrobotnym - bo w tym
    momencie nie chcę pracy tylko chcę jakiegoś czasu na szukanie księcia z
    bajki.

    No i nie zgadzam się że stawianiem sprawy że to jest albo-albo. Można
    jednocześnie i pracować i szukać innej pracy.

    > Ja generalnie tam kombinowałem jak Ty, żeby zawsze coś robić i
    > niekoniecznie miało to sens ekonomiczny.
    > Takie biznesy na siłę trochę otwierane okazywały się czasem bardziej
    > kosztowne niż gdyby posiedzieć przez kilka miesięcy nic nie robiąc i
    > szukając dobrej roboty.

    Ale ja nie otwierałem biznesów - najczęściej jak coś potrzebowałem "od zaraz
    na kilka tygodni" to zajmowałem się wykończeniówką - taka robota dostępna
    jest w zasadzie zawsze i wszędzie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 192. Data: 2015-03-09 11:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Jeśli o to chodzi to wystarczy egzekwować obecne przepisy - trzy
    > odmowy podjęcia pracy i wypad z ewidencji.

    Ale przeciez teraz tak jest.
    Nawet nie wiem, czy potrzebne są trzy odmowy.
    Pytanie tylko czy pracodawca pisze odmowa czy "nie chcemy zatrudnic".

    > No i trzeba by zlikwidować
    > mit o pracy w zawodzie. Nieważne że ktoś jest fizykiem teoretycznym -
    > jak nie znalazł sobie pracy w zawodzie to niech idzie do magazynu -
    > nie ma powodu by dostawał zasiłek bo on chce pracować jako fizyk.

    Oczywiście.
    Ale u nas zasiłki tak niskie ze własciwie pomijalne.

    > Skoro taki amazon dowozi ludzi do pracy do poznania już z odległości
    > ponad 100 km, to znaczy że w poznaniu bezrobocie wynosi okrągłe 0.

    :)
    To nie az takie proste ale coś w tym jest.
    Wyszło mi ze lepiej taniej zatrudnic i dowozic niz płacic odrobine wiecej.

  • 193. Data: 2015-03-09 12:55:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Ale przeciez teraz tak jest.

    Teraz możesz też odmówić jeśli praca nie odpowiada Twoim kwalifikacjom.

    > Nawet nie wiem, czy potrzebne są trzy odmowy.
    > Pytanie tylko czy pracodawca pisze odmowa czy "nie chcemy zatrudnic".

    Ja się spotkałem z innym podejściem - dzień dobry ja wcale u państwa nie
    chcę pracować i przyszłam tylko po pieczątkę że byłam aby mi zasiłku nie
    cofnęli...

    > Oczywiście.
    > Ale u nas zasiłki tak niskie ze własciwie pomijalne.

    Sam zasiłek może i niski, ale darmowa służba zdrowia już nie. Jak ktoś ma
    małe dziecko to szybko przekonuje się do płacenia składek zamiast pracy na
    czarno :-)

    > :)
    > To nie az takie proste ale coś w tym jest.
    > Wyszło mi ze lepiej taniej zatrudnic i dowozic niz płacic odrobine wiecej.

    Ale oni _już_ płacą więcej niż lokalna konkurencja, a więc więcej niż
    wynosiły "rynkowe" stawki za taką pracę zanim się pojawili.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 194. Data: 2015-03-09 19:47:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Teraz możesz też odmówić jeśli praca nie odpowiada Twoim
    > kwalifikacjom.

    I to nie powoduje wyrzucenia z bezrobocia?
    Nieźle...
    Chyba nikt juz nie traktuje posredniaków jako sposób na znalezienie pracy -
    raczej to urzedyu ewidencjonujące bezrobotnych.
    Pytanie czy w dzisiejszych czasach posredniak powinien szukac nam pracy?

    > Ja się spotkałem z innym podejściem - dzień dobry ja wcale u państwa
    > nie chcę pracować i przyszłam tylko po pieczątkę że byłam aby mi
    > zasiłku nie cofnęli...

    No i tutaj wszystko juz zalezy od asertywnosci pracodawcy.
    Ja bym sie po kilku takich przypadkach zdenerwował conajmniej.

    > Sam zasiłek może i niski, ale darmowa służba zdrowia już nie. Jak ktoś
    > ma małe dziecko to szybko przekonuje się do płacenia składek zamiast
    > pracy na czarno :-)

    To prawda. To jest wartosc.

    > Ale oni _już_ płacą więcej niż lokalna konkurencja, a więc więcej niż
    > wynosiły "rynkowe" stawki za taką pracę zanim się pojawili.

    Powaznie? Wiecej? A ile płaca na reke?

  • 195. Data: 2015-03-10 09:28:05
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-03-07, o godz. 23:58:29

    > Otóż od sporządzenia listy stanowisk na których nie wolno zatrudniać
    > zbyt młodych ludzi... (nie pamiętam ile, ale coś ponad 50 lat
    > w roli granicy). Czyli zapewnienia "popytu".

    W efekcie jak im Ci "starzy" odeszli na emeryturę to się okazało że mają
    duży problem. Stracili ciągłość szkolenia specjalistów. Bo Ci "młodzi"
    nie mając perspektywy w jednym zawodzie wybierali inny. W efekcie
    pojawił się u nich duży problem w rzemiośle. Trochę ich ratowali
    imigranci ale nie we wszystkich zawodach.

    Zdrówko

  • 196. Data: 2015-03-10 09:32:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    7.0.0.1...

    > to nie powoduje wyrzucenia z bezrobocia?

    Nie powoduje

> [...]
    > raczej to urzedyu ewidencjonujące bezrobotnych.
    > Pytanie czy w dzisiejszych czasach posredniak powinien szukac nam pracy?

    Pośredniak jest po to by był zasiłek lub darmowa służba zdrowia. Rozwiązanie
    jest proste, znane i było dyskutowane przy okazji reformy zdrowia za czasów
    Buzka. (gdy powstawały kasy chorych).

    Skoro teraz jest tak, że darmowa służba zdrowia należy się wszystkim
    pracującym, emerytom i rencistom oraz bezrobotnym, a pracować na czarno nie
    wolno. . To znaczy że należy się wszystkim obywatelom. Więc zamiast ścigać i
    kontrolować pacjentów przy każdej wizycie czy mają uprawnienia można tych
    urzędników przerzucić na ściganie pracujących na czarno. Jak do darmowej
    opieki zdrowotnej wystarczy obywatelstwo a nie papierek z PUP to wtedy i
    PUP'y można zlikwidować i tych urzędników tez przerzucić do ścigania pracy
    na czarno.

    Efekt będzie potrójnie korzystny:
    - uczciwy obywatel będzie miał łatwiej - mniej papierkologii u lekarza.
    - zmniejszy się skala pracy na czarno więc wzrosną wpływy do budżetu
    - zmniejszy się biurokracja - firmy nie będą musiały zgłaszać pracowników i
    ich rodzin do ubezpieczenia, nikt tego nie będzie musiał przetwarzać i
    kontrolować.

    > No i tutaj wszystko juz zalezy od asertywnosci pracodawcy.
    > Ja bym sie po kilku takich przypadkach zdenerwował conajmniej.

    Niestety w naszej polskiej mentalności ciągle jeszcze oszukiwanie państwa
    (czyli nas wszystkich) należy do "dobrego tonu".

    > Powaznie? Wiecej? A ile płaca na reke?

    13 brutto w Poznaniu i 12,5 we Wrocławiu. Przy 170 godzinach w miesiącu to
    daje 2210 i 2125 brutto miesięcznie a więc około 1540 i 1480 bez
    uwzględnienia kosztów i kwoty wolnej od podatku a więc realnie kilkadziesiąt
    zł więcej.

    Do tego darmowe dojazdy i obiady za 1zł

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 197. Data: 2015-03-10 10:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ergie e...@s...pl ...

    > Nie powoduje

    Ciekawostka. Zwłaszcza w dłuższym okresie czasu wudaje sie to byc
    zwyczajnie głupie.

> [...]
    > nie papierek z PUP to wtedy i PUP'y można zlikwidować i tych
    > urzędników tez przerzucić do ścigania pracy na czarno.

    Pełna zgoda - nikt tak nie potrafi skomplikowac prostych i oczywistych
    spraw jak urzednik, tworzac tym samym potrzebę własnej pracy...

> [...]
    > budżetu - zmniejszy się biurokracja - firmy nie będą musiały zgłaszać
    > pracowników i ich rodzin do ubezpieczenia, nikt tego nie będzie musiał

    Albo zwolnic i oszczedzic kase budzetowa :)

    > Niestety w naszej polskiej mentalności ciągle jeszcze oszukiwanie
    > państwa (czyli nas wszystkich) należy do "dobrego tonu".

    Ale tutaj pracodawca oszukuje równiez siebie (traci czas na takich lewych
    pracowników) a to juz jest dziwne.

> [...]
    > miesiącu to daje 2210 i 2125 brutto miesięcznie a więc około 1540 i
    > 1480 bez uwzględnienia kosztów i kwoty wolnej od podatku a więc

    1500 czy 1600 na reke w Poznaniu to nie jest powyzej sredniej...
    W magazynach gdzie bywam troche słysze ze raczej te 2000 na reke kazdy ma.

  • 198. Data: 2015-03-10 11:04:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    net...

    Dnia Tue, 3 Mar 2015 19:34:11 +0100, Ghost napisał(a):

    >Wal się.

    Pfff...

  • 199. Data: 2015-03-12 12:44:23
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > jak walczyliśmy o Polskę to Ciebie nawet w planach nie było. Inaczej nie
    > opowiadałbyś takich głupot.

    I tu masz problem. Myślisz, że wiesz więcej niż wiesz.
    neelix

  • 200. Data: 2015-03-12 12:45:37
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > ---
    > Ale ustalmy, do tego doprowadzili ci, którzy na wybory chodzą.

    A jakbym nie poszedł to by to coś zmieniło? Sami się wybiorą i nie ci,
    których nam potrzeba.

    neelix