  • 21. Data: 2019-01-08 13:14:21
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 07 Jan 2019 22:02:00 +0100, Janusz wrote:
    > Mniej spalać, mi na 98 wyraźnie palił mniej, do litra na setkę.

    A czy w PL też jest tak, że stacja ma prawo sprzedawać 95 z domieszką 10%
    etanolu jako "normalne" 95? We Francji tak jest, i dlatego na nieznanych
    mi stacjach tankuję tylko 98, bo to jedyna gwarancja że kupuję paliwo bez
    domieszek (a na 95E10 samochód mi chrapie, kicha i buczy).

    Mateusz

  • 22. Data: 2019-01-08 13:23:30
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > mi stacjach tankuję tylko 98, bo to jedyna gwarancja że kupuję paliwo bez
    > domieszek (a na 95E10 samochód mi chrapie, kicha i buczy).

    Z tego co się orientuję, to w każdym paliwie może być do 5% biokomponentów.

    yabba

  • 23. Data: 2019-01-08 13:30:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wyjątek? :-)

    może? :) nie narzekam.
    znam natomiast przypadek firmy która do wózków widłowch kupiła olej
    napędowy na innej stacji (markowej a nie wiejskiej, i robiła to od lat)
    i wszystkie jak jeden mąż które zostały zatankowane stanęły.
    Jakiś syf w tym paliwie i chyba woda. Po tej akcji wisi kartka z zakazem
    tankowania na tej jednej stacji:)
    więc faktycznie może to być wyjątek:)

  • 24. Data: 2019-01-08 13:35:57
    Temat: Re: Paliwo zwykłe. Tylko w Auchanie.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-08 o 13:00, cef pisze:

    > Efekt słabego paliwa jest raczej długofalowy.
    > Oni spotykają się u mechanika.

    Przez tyle lat funkcjonowania dystrybutorów w Auchanie gdyby
    to co piszesz było prawdą to już media by dawno nagłośniły.
    Po prostu każdy duży market towar ma w kategorii towar: dużo
    zarabiamy, mało zarabiamy i nic bezpośrednio na nim nie zarabiamy
    bo zarabiamy na tym co kupią przy okazji.
    Niedoinformowani tego nie wiedzą i tworzą miejskie legendy o
    złym paliwie niszczącym silniki.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2019-01-08 15:09:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..
    >A czy w PL też jest tak, że stacja ma prawo sprzedawać 95 z domieszką
    >10%
    >etanolu jako "normalne" 95? We Francji tak jest, i dlatego na
    >nieznanych

    Jak tak chyba mialo byc, a co z tego wyszlo ... Kiedys sie stacja
    Tesco reklamowala - paliwo tanie, ekonomiczne, bezpieczne ... bo bez
    biokomponentow :-)

    >mi stacjach tankuję tylko 98, bo to jedyna gwarancja że kupuję paliwo
    >bez
    >domieszek (a na 95E10 samochód mi chrapie, kicha i buczy).

    Ruski samochod i alkoholu nie lubi ?

    Etanol o ile pamietam ma dosc wysoka liczbe oktanowa, i w tej ilosci
    raczej nie powinien przeszkadzac.
    Chyba, ze wody do paliwa dolewaja ... ale czy to by sie szybko nie
    zemscilo/wydalo ?

    J.

  • 26. Data: 2019-01-08 15:25:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 13:35, RadoslawF pisze:

    > Przez tyle lat funkcjonowania dystrybutorów w Auchanie gdyby
    > to co piszesz było prawdą to już media by dawno nagłośniły.

    Gdyby się spotykali po godzinie od zatankowania, to owszem
    by się nagłośniło.

> [...]
    > bo zarabiamy na tym co kupią przy okazji.
    > Niedoinformowani tego nie wiedzą i tworzą miejskie legendy o

    Cena jest rynkowa. Jakość też podlega tym prawom.

  • 27. Data: 2019-01-08 15:43:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Cena jest rynkowa. Jakość też podlega tym prawom.

    Wszystkie cysterny w polsce jadą z bodaj jednego i tego samego miejsca
    niezależnie od koncernu.

    to TO SAMO paliwo:)

  • 28. Data: 2019-01-08 15:57:37
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-01-08 o 15:43, sirapacz pisze:

    > Wszystkie cysterny w polsce jadą z bodaj jednego i tego samego miejsca
    > niezależnie od koncernu.
    >
    > to TO SAMO paliwo:)

    Paliwo to samo, różnica to dodatki dodawane do niego przez koncerny.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 29. Data: 2019-01-08 15:59:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 08 Jan 2019 15:09:30 +0100, J.F. wrote:
    > Ruski samochod i alkoholu nie lubi ?

    Może jakby mu czysty spiryt wlać... no nie wiem. Mieszanki 95+10% w
    każdym razie zdecydowanie nie lubi.

    I w sumie to nie ruski, tylko jeszcze radziecki :) Co prawda z taśmy
    zszedł w 2000 r. ale na bloku silnika mimo to widnieje dumny napis
    "??????? ? ????". Może tradycji nie chcieli przerywać.

    > Etanol o ile pamietam ma dosc wysoka liczbe oktanowa, i w tej ilosci
    > raczej nie powinien przeszkadzac.

    Być może kwestia ustawienia kalkulatora, który nie spodziewa się że mu
    nagle jakieś nieznane paliwo pompa podaje.

    Moja łuparka zresztą też nie przepada za etanolem. Kiedy wlewałem do niej
    E10 to lubiła się zadławić, przy czystym 95 ten problem nie występuje.

    > Chyba, ze wody do paliwa dolewaja ... ale czy to by sie szybko nie
    > zemscilo/wydalo ?

    O to nikogo nie posądzam, no ale może jakichś innych dziwnych (tanich)
    rzeczy dolewają w ramach tych 10%. Kto wie.

    Mateusz

  • 30. Data: 2019-01-08 16:00:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 13:01:20 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Efekt słabego paliwa jest raczej długofalowy.
    > Oni spotykają się u mechanika.
    Ulegasz magi marketingu
    Mam podejrzenie graniczące z pewnością ze paliwo na stacji Auchan to to samo paliwo
    które na sąsiedniej stacji z ładnym logiem znanego koncernu jest sporo droższe.
    Kiedyś długaśną dyskusje czytałem w której kilka osób zaciekle przekonywało że VW
    Sharan jest dużo lepszym autem od Forda Galaxy. A Seat Alhambra to w ogóle wadliwy
    szajs