  • 11. Data: 2019-01-07 21:31:42
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-07 20:41, Uncle Pete wrote:

    > Jak on może to wykorzystać?

    Może spalać :-)

  • 12. Data: 2019-01-07 21:57:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-07 o 11:07, Kris pisze:
    > Jakie paliwo tankujecie:
    > -zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
    > -PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?
    >
    > Jakieś zauważalne różnice odczuliście w spalaniu, jakości pracy silnika itp?

    Jeśli masz wystrojone auto pod 95, zalanie 98 czy 100 nic nie da, jeśli
    masz wystrojone pod 98 czy 100oktanów zalanie paliwa "słabszego" może w
    najgorszym wypadku doprowadzić do uszkodzenia silnika, jeśli tuner
    przytępił czujniki spalania stukowego i sterownik sam się nie będzie
    bronił, w najlepszym będzie odczuwalnie słabsze i będzie zużywać
    zauważalnie więcej paliwa.

    Lewis

  • 13. Data: 2019-01-07 22:02:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 21:31, kk pisze:

    > Może spalać :-)
    Mniej spalać, mi na 98 wyraźnie palił mniej, do litra na setkę.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2019-01-08 08:35:17
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 14:02, sirapacz pisze:

    > mógł jeszcze dopisać, że samice zalotnie się patrzyły na kierownika lejącego Vervę
    czy tam innego wipałera:)

    Śmiej się, śmiej i dalej lej najgorsze szczyny na taniej stacji przy Auchanie, po
    których auto się dusi.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 15. Data: 2019-01-08 10:36:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Śmiej się, śmiej i dalej lej najgorsze szczyny na taniej stacji przy
    > Auchanie, po których auto się dusi.

    Leję od lat na mojej wiejskiej stacji, z której to paliwo jeszcze nigdy
    mi figla nie spłatało. Nic mi się nie dusi i normalnie jeżdżą.

  • 16. Data: 2019-01-08 10:37:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Hahaha.. też się kiedyś smiałem :) Do czasu aż kilka razy przepaliłem
    > cały bak lepszego ON. Mój kilkunastoletni strucel przestał kopcić! I nie
    > że silnik zajechany, wszystko co się dało było sprawdzone i sprawne.
    > Żadnych innych zmian nie odczułem. Teraz tankuję na zmianę
    > zwykły/lepszy. Paliwo jest takie samo, figiel może być w dodatkach.
    > Wojtek

    Dodatki zapewne jakieś są, ale ich skuteczność działania może być
    zbliżona do wzięcia witaminy C na przeziębienie (tudzież dowolnego
    innego suplementu).

  • 17. Data: 2019-01-08 10:45:24
    Temat: Re: Paliwo zwykłe. Tylko w Auchanie.
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Śmiej się, śmiej i dalej lej najgorsze szczyny na taniej stacji przy
    > Auchanie, po których auto się dusi.
    >
    > --
    > Pzdr.
    > Marek

    Przy Auchanie 10 dystrybutorów i kolejka dzień w dzień.
    Tysiące tankujących dziennie i nic im się nie dusi, odjeżdżają
    i następne tysiące przyjeżdżają dzień w dzień, łącznie ze mną,
    bo od wielu lat tankuję tylko w Auchanie.

  • 18. Data: 2019-01-08 12:52:08
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 07-01-2019 o 11:07, Kris pisze:
    > Jakie paliwo tankujecie:
    > -zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
    > -PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?
    >
    > Jakieś zauważalne różnice odczuliście w spalaniu, jakości pracy silnika itp?

    Pb95 i Pb98 różnią się liczbą oktanową czyli odpornością paliwa na
    spalanie detonacyjne. Pb98 jest bardziej odporne i trochę mniej
    energetyczne od Pb95.
    Silnik ustawiony na Pb95 (stopień sprężania, wyprzedzenie zapłonu) nie
    wykorzysta Pb98, a może być nawet trochę słabszy.
    Silnik ustawiony na Pb98 może będzie słabszy na Pb95, a może nawet się
    uszkodzić.

    Do badania liczby oktanowej są laboratoria z silnikiem na hamowni,
    któremu mierzy się głośność pracy.

    Paliwa składają się z podstawy, która wychodzi z rafinerii oraz
    dodatków, które są dodawane przez klientów hurtowych:
    przeciwspieniające, detergenty, biokomponenty. W paliwach ulepszonych
    tych dodatków jest więcej, za wyjątkiem biokomponentów.
    Rozmawiałem z chemikiem, który zawodowo zajmuje się paliwami i badali
    paliwa normalne i premium. Różnice eksploatacyjne są pomijalne.

    Inną kwestią jest jakość paliw w kontekście ich "chrzczenia" w
    transporcie lub na stacji.

    yabba

  • 19. Data: 2019-01-08 12:59:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 10:36, sirapacz pisze:

    > Leję od lat na mojej wiejskiej stacji, z której to paliwo jeszcze nigdy
    > mi figla nie spłatało. Nic mi się nie dusi i normalnie jeżdżą.

    Wyjątek? :-)

  • 20. Data: 2019-01-08 13:00:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 10:45, Alik pisze:
> [...]
    > i następne tysiące przyjeżdżają dzień w dzień, łącznie ze mną,
    > bo od wielu lat tankuję tylko w Auchanie.

    Efekt słabego paliwa jest raczej długofalowy.
    Oni spotykają się u mechanika.