  • 11. Data: 2020-03-31 19:09:57
    Temat: Re: Palnik gazowy do termokurczy
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 31/03/2020 15:43, PeJot wrote:

    > Hej, producenci narzędzi akumulatorowych: jest nisza do zagospodarowania :)

    już takie są

    https://uk.ryobitools.eu/power-tools/speciality/heat
    -guns/r18hg/r18hg-1/
    https://www.its.co.uk/pd/M18BHG-0-18v-M18-Heat-Gun--
    -Body-_MILM18BHG0.htm

    https://www.ffx.co.uk/tools/product/Dewalt-Dce530N-5
    035048722886-18V-Xr-Heat-Gun-Bare-Unit

  • 12. Data: 2020-03-31 21:13:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 19:09, Cezar pisze:

    > już takie są
    >
    > https://uk.ryobitools.eu/power-tools/speciality/heat
    -guns/r18hg/r18hg-1/

    Hehe, czas pracy nieznany.

    Czekam na spawarkę akumulatorową.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2020-03-31 21:50:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-31 o 21:13, PeJot pisze:

    -guns/r18hg/r18hg-1/

    > Hehe, czas pracy nieznany.
    >
    > Czekam na spawarkę akumulatorową.

    To ja jeszcze dopiszę piec indukcyjny na 2 tony wsadu :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2020-03-31 22:10:51
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 31/03/2020 20:13, PeJot wrote:

    -guns/r18hg/r18hg-1/

    > Hehe, czas pracy nieznany.
    >
    > Czekam na spawarkę akumulatorową.

    Wiesz, ja też kiedyś sceptycznie podchodziłem do wszelakich rzeczy
    akumlatorowych. Jeszcze kiedyś nie wyobrażałem sobie odkurzacza na
    baterie bo przeciez jak to? 1600W z baterii? Od kilku lat tylko taki
    używam. Prawie wszystkie moje elektronarzędzia są akumulatorowe (oprócz
    15kg wiertarki SDS ale taka mała SDS też jest bateryjna).
    Tzn mam też takie sieciowe ale po nie nie sięgam bo te bateryjne są
    poręczniejsze.

    c.

  • 15. Data: 2020-04-01 17:29:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 22:10, Cezar pisze:

> [...]
    > 15kg wiertarki SDS ale taka mała SDS też jest bateryjna).
    > Tzn mam też takie sieciowe ale po nie nie sięgam bo te bateryjne są

    Raz w życiu musiałem skorzystać z akumulatorowej szlifierki kątowej i
    powiem krótko: nigdy więcej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2020-04-04 15:03:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

    > Hehe, czas pracy nieznany.

    4Ah - 10 minut a ten drugi Milwaukee M18BHG-0
    5Ah - 18 minut

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 17. Data: 2020-04-04 15:10:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

    > Raz w życiu musiałem skorzystać z akumulatorowej szlifierki
    > kątowej i powiem krótko: nigdy więcej.

    Miałem służbową Bosch do przecinania kłódek i bardzo sobie chwaliłem.
    Wyciąć wahacz unplugged też bardzo pomocna.

  • 18. Data: 2020-04-04 15:12:25
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 15:03, PiteR pisze:

    > 4Ah - 10 minut

    Aku 18 V, co daje moc grzania rzędu 400 W. Za to bez kabla.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2020-04-14 14:33:16
    Temat: Re: Palnik gazowy, rodzaje zaworów do napełniania propanem butanem, ucieka bokiem gaz propan butan
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    > https://abc-rc.pl/product-pol-6784-Palnik-gazowy-GF-
    827-mini-palnik-do-lutowania-z-zapalarka-piezo.html

    Jak to jest z zaworami tychże zapalniczek, palników, przez które możemy
    "dopompować" potem propanu butanu jak się w zbiorniczku zapalniczki skończy
    paliwo.

    Z tego co widzę panuje tutaj radosna twórczość i ile zapalniczek tyle
    różnych końcówek, jedne lepsze, drugie gorsze.
    Przykładowo w jednym takim palniczku jest taki zawór
    http://www.imagebam.com/image/e6cb021340332079
    Zero żadnych uszczelek wokół słupka zaworu, wszystko w metalu.
    Próba napompowania tego propanem butanem z typowego aeorozolu-puszki z
    typową końcówką rurką metalową powoduje, że dużo propanu ucieka bokiem przy
    takiej aplikacji, bo jest niesczelność takiego połączenia rurka-zawór.
    Areozol-puszka rurką w dół i próbujemy przelewać do zapalniczki przez
    wciśnięty rurką zaworek.
    Czyli otwarty zawór w spra-y i tym samym naciskiem rurki otwieramy drugi
    zawór w zapalnicze i powinno pięknie szczelnie się przelewać do zapalniczki.
    Ale tak nie jest.

    W prostych zapalniczkach do fajek (za kilka zł) zaworki mają dodatkowo
    gumową uszczelkę dookoła słupka zaworku
    http://www.imagebam.com/image/16ca431340332085
    I tutaj aplikacja typową metalową rurką
    http://www.imagebam.com/image/3ec79a1340332327
    Bez żadnej dodatkowej plastikowej nasadki-przejściówki z dołączonego
    zestawu, przebiega bez zastrzeżeń, nic bokie nie prycha płynnym propanem i
    nie idzie para w gwizdek :) Praktycznie 100% wypchanego z cysterny paliwa (z
    małym psiknięciem przy starcie i rozłączeniu) trafia do baku zapalniczki (a
    nie, że 40% ulatnia się bokiem na nieszczelnościach takiego lichego
    pseudopołączenia aplikator-docelowy zawór).

    Zastanawiam się gdzie są stosowane zawory, do których są w zestawie aerozolu
    propan-butan dodawane plastikowe nasadki, które można nasadzić na metalową
    macierzystą rurkę-końcówkę.
    Do żadnej ze znanych mi zapalniczek, żadna ta czerwona plastikowa
    nasadka-przejściówka (z 5 dostępnych w zestawie) nie pasuje (a nawet jak
    sprawia wrażenie pasującej to prycha na boki więcej propanem niż bez niej),
    w niczym nie pomoga, a najlepiej (z najmniejszymi stratami) aplikuje goła
    metalowa rurka.
    Problem tylko z tymi zaworkami gdzie nie ma tej uszczelki gumowej, bo duża
    część propanu-butanu przy próbie takie niezbyt szczelnego połączenia na
    docisk metal-metal ucieka bokiem.
    Może do tego metalowego zaworku, który nie posiada żadnej uszczelki jest
    dedykowana jeszcze jakaś inna końcówka ( jakaś gumowana czy coś w tym
    stylu)? A jej po prostu nie ma w zestawie, bo producent chiński spray-a
    propanowego dodał swoje jakieś tak lokalne chińskie końcówki, których w
    Europie nie używa się?
    Tak jakby do takich zapalniczek nie mógłby być jeden i ten sam zawór na
    całym świecie i problem niepasujących do niczego końcówek odszedł by w
    niepamięć.
    Jak to napełniać aby bokiem nie szło i strat nie powodowało przy
    "przelewaniu" tego płynnego propanu-butanu? Może są jeszcze jakieś inne
    dedykowane końcówki-przejściówki?

  • 20. Data: 2020-04-18 10:37:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-03-31 21:13, PeJot wrote:
    > W dniu 2020-03-31 o 19:09, Cezar pisze:
    [...]
    -guns/r18hg/r18hg-1/

    > Hehe, czas pracy nieznany.
    >
    > Czekam na spawarkę akumulatorową.
    Albo przynajmniej lutownicę. :-) Bo gazowe są słabe - spalinami
    wylatującymi z dyszy wylotowej można coś przypalić a i z kontrolą
    temperatury grota też jest raczej słabo.