  • 31. Data: 2016-10-28 22:04:37
    Temat: Re: Palność mieszanki ON z benzyną
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O taki material wlasnie chodzi przy podpalaniu paliwa w piecu. Ciecze marnie sie
    nadaja ze wzgledu na bilans energetyczny. Alkohole na parowanie zuzywaja tyle ciepla
    ze studza to co mialy by podpalic. Benzyna za to generuje duzo wiecej ciepla i to
    cieplo doprowadza do wrzenia palaca sie benzyne. Zaczyna sie palic w masie i jest
    niebezpieczna. Wychodzi ze dobra podpalka bedzie w stanie stalym. Proch czarny albo
    jeszcze lepiej ten nowoczesny. Swobodnie podpalony nie wybucha. Pali sie wolno i
    generuje w czasie palenia duza moc. Na dodatek jest niezalezny od powietrza bo ma
    wlasny zapas tlenu. Dobre podpalki mozna kupic. To miekka plyta pilsniowa nasaczona
    parafina. Taka podpalka jest bezpieczna a porowata plyta robi za za duzy knot
    generujacy duzo ciepla. Nie bez znaczeni jest ze energia uwalniana jest w stosunkowo
    dlugim czasie.

  • 32. Data: 2016-11-01 19:21:07
    Od: "wlasti" <w...@W...pl>

    Pięknie podziękuję za wszystkie pomysły

    pożyczę jeszcze taki mały miotacz gazu PB
    nabój 400ml to 4 zł - ma wystarczyć na 120-150 minut palenia
    jeśli w 2 minuty rozpali stos to jestem w domu ::)

    jeśli nie, to popróbuje tego kisielu ze styropianu :)

  • 33. Data: 2016-11-02 11:55:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wlasti" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >jeśli w 2 minuty rozpali stos to jestem w domu ::)

    >jeśli nie, to popróbuje tego kisielu ze styropianu :)

    Styropian (polityren) strasznie dymi w czasie palenia.
    To juz lepiej szmate (bawelniana) w ON/OO zamoczyc.

    Zobacz polietylen (ladnie sie pali, ale kapia plonace krople, parafine
    ... mozna by sprawdzic butelki z politereferecostam.

    Albo wysuszyc sobie troche trocin na rozpallke ...

    J.