  • 11. Data: 2016-10-26 18:50:02
    Temat: Re: Palność mieszanki ON z benzyną
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mniej niz gowno pod podeszwa warte jest to co napisales. Szkoda bylo pradu.

  • 12. Data: 2016-10-26 19:39:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.10.2016 o 13:39, wlasti pisze:
    > Czy wiecie jaki procent w mieszance musi być benzyny z ON aby taka ciecz
    > (opary) łatwo się zapalały - od zapałki

    są takie piece na stary olej. taki piec się odpala od mieszanki benzyna
    plus olej pół na pół. taka mikstura zapala się od zapałki, na zimno. na
    tej podstawie można wysnuć wniosek, że pół na pół benzyna i On będzie
    się ładnie i szybko palić. Jednak jeśli chcesz w jakiś sposób spalać sam
    ON, to po wstępnym podgrzaniu jakiegoś "palnika", będzie stabilnie
    "poddtrzymywał" spalanie.

    ToMasz

  • 13. Data: 2016-10-27 11:26:08
    Od: "wlasti" <w...@W...pl>

    "ToMasz" wrote in message news:nuqpn9$qh6$1@dont-email.me...

> [...]

    się ładnie i szybko palić. Jednak jeśli chcesz w jakiś sposób spalać sam
    ON, to po wstępnym podgrzaniu jakiegoś "palnika", będzie stabilnie

    ``````````````````````````````````````````
    bardzo dzięki
    ToMasz trafił w punkt - mam do rozpalania
    duży ba giga kocioł na "wszystko"
    a przeważnie na mokre ścinki drewna - jak ruszy to już nieźle pali
    ale rozruch jest strasznie upierdliwy

    i Kolega J.F. przypomniał nafte zapomniany wynalazek -
    tylko na cepenie łatwiej kupić ON i benz niż znaleźć naftę...

    dzięki piękne - spróbuje 1:1 - dam znać na przyszłość poszukującym
    babaryba

  • 14. Data: 2016-10-27 12:38:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >nie. Napalm to napalm a benzynowy zagestnik do farb do takanin to
    >benzynowy zagestnik. Nic z niego nie paruje w takim stopniu zeby w
    >przeciagu tygodnia z piecio litrowego wiaderka zauwazalnie ubylo.
    >Kiedys norma bylo ze drukarze palili papierosy w czasie drukowanka.
    >Ale po co to napisalem nie wiem bo i tak wiesz lepiej chciaz w zyciu
    >czegos takiego nie widziales. A ze istnieje dzisiaj sie dowiedziales.

    Cos takiego ?
    https://sklep.chemikolor.pl/srodki-pomocnicze/16-zag
    estnik-hit-2405338307131.html

    Na oko - nie zawiera benzyny.

    Ile moze stac wiaderko benzynowej farby wymieszanej z takim
    zagestnikiem to nie wiem - ale czy na pewno tydzien, lekko tylko
    smierdzac benzyna ?

    J.

  • 15. Data: 2016-10-27 14:05:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A bo to jednemu psu Burek.

  • 16. Data: 2016-10-27 15:06:54
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Thu, 27 Oct 2016 11:26:08 +0200, wlasti napisał(a):

    > bardzo dzięki
    > ToMasz trafił w punkt - mam do rozpalania
    > duży ba giga kocioł na "wszystko"
    > a przeważnie na mokre ścinki drewna - jak ruszy to już nieźle pali
    > ale rozruch jest strasznie upierdliwy

    Polecam trociny zmieszane z olejem (może być nawet jadalny).

    Używanie płynnej łatwopalnej rozpałki (zawierającej benzynę) w zamkniętym
    piecu jest skrajnie niebezpieczne.

    > i Kolega J.F. przypomniał nafte zapomniany wynalazek -
    > tylko na cepenie łatwiej kupić ON i benz niż znaleźć naftę...

    Mam w domu kilka lamp naftowych (lubię), i nie widzę problemu z zakupem
    nafty. Ostatnio kupowałem w Tesco. Szukaj w okolicach farb, klejów i
    rozpuszczalników.

    --
    Yakhub

  • 17. Data: 2016-10-27 15:29:52
    Od: "wlasti" <w...@W...pl>

[...]

    ```
    OK - wiem że to niebezpieczne
    dlatego pytam o mięszanki mniej wybuchowe :)

  • 18. Data: 2016-10-27 15:40:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wlasti" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >rozpuszczalników.

    >OK - wiem że to niebezpieczne
    >dlatego pytam o mięszanki mniej wybuchowe :)

    Ale nafta nie jest jakos bardzo wybuchowa.

    Oprocz stoiska z rozpuszczalnikami to mi sie kojarzy, ze byly jakies
    piecyki na nafte, Zibro chyba.
    To i kanistry paliwa powinny do nich byc :-)

    Ale nafta bedzie droga, a olej opalowy tani :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-10-27 15:46:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >i Kolega J.F. przypomniał nafte zapomniany wynalazek -
    >tylko na cepenie łatwiej kupić ON i benz niż znaleźć naftę...

    stara szmata umoczona w ON/OO nie da rady ?
    To pozostaja jeszcze plastikowe butelki :-)

    J.

  • 20. Data: 2016-10-27 15:53:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wlasti" napisał w wiadomości grup
    >ToMasz trafił w punkt - mam do rozpalania
    >duży ba giga kocioł na "wszystko"
    >a przeważnie na mokre ścinki drewna - jak ruszy to już nieźle pali
    >ale rozruch jest strasznie upierdliwy

    Nie wiem czy podpasuje - ale znajomy stary piec kaflowy rozpalal takim
    recznym palnikiem gazowym - cos ala spawalniczy, ale bez tlenu, na LPG
    z butli.

    Zaladowac troche suchego drewna, rozpalic palnikiem i powinno ruszyc.

    A jesli jest miejsce i czas ... mozna sprobowac szwedzkie ognisko
    https://www.youtube.com/watch?v=WfRovJ1KcCg

    J.