  • 1. Data: 2009-04-06 06:53:57
    Temat: Pekniety zatrzask w 7-miesiecznym Lenovo R61i (C.D.)
    Od: Pawelek <e...@w...pl>

    Witam ponownie po dłuższej przerwie :-)

    Jak już opisywałem w poprzednim wątku uszkodzeniu uległ mój komputer
    Lenovo R61i, poniżej link:
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_t
    hread/thread/e56a6da60b1180a2/7ecd5faba6322164?hl=pl
    &lnk=gst&q=r61i+serwisu#7ecd5faba6322164

    Za radą grupowiczów oddałem komputer do serwisu RAM Serwis. Oczywiście
    przed oddaniem sprzętu do naprawy zapytałem Pani czy mają takie
    przypadki i jak sa zalatwiane. Otrzymałem informację, że oczywiście
    wymienia się takie rzeczy na gwarancji. Ucieszony powyższa wiadomoscia
    oddałem komputer do naprawy i oczekiwałem na kontakt z firmy RAM
    Serwis...
    Po ok. tygodniu otrzymałem najpierw sms, aby skontaktować sie z
    serwisem, a następnie informacje na telefon, że odmówiono naprawy
    gwarancyjnej. Poprosiłem o uzasadnienie i kosztorys naprawy płatnej na
    e-mail. Otrzymałem e-mail, że serwis jest serwisem producenta i
    występuje w imieniu gwaranta oraz, że odmawiają naprawy z tytułu
    gwarancji.

    Za powyższą "diagnoze" jestem zobligowany do zapłacenia kwoty 84,18zł
    jako, że nie zgodziłem się na naprawę zawiasu, która wynosiłaby 25%
    wartości komputera...

    Wnioski radzę wysunąć każdemu kto będzie chciał reklamować tam
    sprzęt...
    Panu o ksywie "Piotrek" serdecznie gratuluje. Kryptoreklama się
    udała....

    Ponadto proszę każdego o kontakt kto miał podobną sytuację i zwycięsko
    z niej wybrnął, ponieważ nie mam pojęcia jak mam teraz postąpić....

  • 2. Data: 2009-04-06 08:05:12
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik "Pawelek" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
[...]

    A jak kiedys opisywalem sytuacje jak w kilku lenovo z serii R padla bateria
    rowno po 12 msc a serwis sie wypial
    (pani z infolinii na propozycje naprawy z tyt. niezgodnosci towaru z umowa
    stwierdzila ze " moge isc do sadu a
    prawnikow to oni maja na pewno lepszych" to grupowi klakierzy lenovo mnie
    zakrzyczeli .Na drugi raz nie kupowac dziadostwa tej firmy,
    ja juz nic od nich nie kupie.

  • 3. Data: 2009-04-06 08:08:44
    Od: "Michass" <l...@i...pl>

    ....bylo kupic Dell'a

  • 4. Data: 2009-04-06 11:24:29
    Od: Pawelek <e...@w...pl>

> [...]
    > prawnikow to oni maja na pewno lepszych" to grupowi klakierzy lenovo mnie
    > zakrzyczeli .Na drugi raz nie kupowac dziadostwa tej firmy,

    Ja niestety zrobiłem coś gorszego...skorzystałem z ich rad i teraz
    jestem w plecy za "diagnoze". Nie rozumiem tylko dlaczego tak silnie
    chcą zarobić ? Przecież pytałem czy takie rzeczy są robione na
    gwarancji i w przypadku gdybym otrzymał odpowiedź negatywną to bez
    problemu skleiłbym to poxyliną lub czymś innym , podobnym...

    Paweł

  • 5. Data: 2009-04-06 11:58:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pawelek" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

    no coz ram serwis nie ma dobrej opini, serwisowali dla mojej firmy duza partie
    stacjonarnych komputerow umieszczonych w roznych lokacjach i mam uzasadnione
    podejrzenia co do tego ze naprawiali fikcyjne usterki (np w komputerze wyslanym
    do serwisu, ktory mial problem z polaczeniem sie z siecia, wymieniali zasilacz,
    co oczywiscie nie wplywalo na skutecznosc polaczenia), dlatego lepiej omijac ich
    szerokim lukiem

  • 6. Data: 2009-04-06 12:12:09
    Od: Pawelek <e...@w...pl>

    On 6 Kwi, 13:58, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    c11g2000yqj.googlegroups.com...

    > co oczywiscie nie wplywalo na skutecznosc polaczenia), dlatego lepiej omijac ich
    Szkoda, że wcześniej tego nie wiedziałem !!!!

    Wracając do meritum; co w takiej sytuacji zrobić czy jest możliwość
    odwołania się od decyzji serwisu ? Czytałem na innych wątkach tejże
    grupy, że w przypadku innych komputerów jak np. Toshiba taka usterka
    jest usuwana bez problemu na gwarancji...

    Paweł

  • 7. Data: 2009-04-06 13:07:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

[...]

    Prosiłeś o tę diagnozę? Jeśli nie, to dlaczego masz płacić za niezamawianą
    usługę?

    Co do gwarancji, poproś o odpowiedź na piśmie, w której wskażą zapis
    wykluczający uznanie tej usterki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2009-04-06 13:13:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości

    > Co do gwarancji, poproś o odpowiedź na piśmie, w której wskażą zapis
    > wykluczający uznanie tej usterki.

    to jedno, a druga sprawa to rzecznik praw konsumenta czy jak on sie tam nazywa

    kolejna sprawa to wysmarowac pismo do centrali, opisac problem i poprosic o
    pomoc u ustosunkowanie sie do praktyk serwisu

  • 9. Data: 2009-04-06 17:47:46
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Wnioski radzę wysunąć każdemu kto będzie chciał reklamować tam
    > sprzęt...
    > Panu o ksywie "Piotrek" serdecznie gratuluje. Kryptoreklama się
    > udała....

    za przeproszeniem gadasz jak potluczony, jaka kryptoreklama ?
    od ponad roku nie siedze juz w dzialce serwisowej ale przez poprzednie 4
    lata zawozilem dziesiatki sztuk sprzetu IBM/Lenovo do serwisow(najczesciej
    RamSerwis i chwilowo CSS Beskidy, chociaz czesto z RamSerwisu trafiaja
    sprzety do CSS bo nie na wszystko maja autoryzacje)
    nigdy nie zdazylo mi sie zebym placil za diagnoze sprzetu, a oddawalem takie
    notebooki ze wyceny naprawy szly w tysiace.

    oddawales sprzet do naprawy gwarancyjnej, wiec jesli nie uznali ci naprawy
    gwarancyjnej to niema mowy o jakiejs diagnoznie.
    oni odmowili naprawy gwarancyjnej, ty to przyjmujesz do wiadomosci i
    odbierasz notebooka od nich. koniec kropka. podkreslam ze nie zanosiles im
    go do wyceny naprawy i tej wersji powinienes sie trzymac.

    z ciekawosci jaki to byl koszt naprawy zatrzasku ?
    piszesz o 25% wartosci notebooka i wydaje mi sie ze ktos tutaj chyba
    przesadzil.
    gorna czesc obudowy(do okola klawiatury) do T30(albo T42 ale juz nie
    pamietam) kosztowala w serwisie kolo 240 zl(chyba netto)

    a matryca do T42 kosztowal 1600 zl, wiec cos mi sie nie wydaje ze zatrzask
    jest taki drogi :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 10. Data: 2009-04-07 06:45:59
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 5 Apr 2009 23:53:57 -0700 (PDT), Pawelek <e...@w...pl>
    wrote:
    >Za powyższą "diagnoze" jestem zobligowany do zapłacenia kwoty 84,18zł
    >jako, że nie zgodziłem się na naprawę zawiasu, która wynosiłaby 25%
    >wartości komputera...

    Bo to RAM Serwis. Od ~10 lat każdy kto miał z nimi do czynienia
    odradza tam jakąkolwiek naprawę która nie jest gwarancyjna. Choć i tu
    są klocki. Przestał kiedyś pracować laptop kolegi z pracy. Jaklo że
    miał ze 3-4 meisiace to do serwisu - akurat oni byli gwarantem. Po
    tygodniu informacja na telefon że uszkodzona jest karta graficzna -
    przegrzana. Naprawa gwarancyjna się nei należy bo to według nich
    uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika.

    Podobnie działał CSS który serwisował sprzęt HP. Każda naprawa
    pogwarancyjna u nich - nawet jak to było wkręcenie śrubki za 20 groszy
    - kosztowała ~70% wartości sprzętu - "bo to jest cena ryczałtowa". A
    na gwarancji normą było że oddałeś jeden egzemplarzz sprzętu a
    odbierąłeś inny - na zasadzie "sztuka jest sztuka" i "nie mamy Pana
    płaszcza i co nam Pan zrobi"?

    A jak robisz naprawę nie gwarancyjną to spróbuj np. w Devro
    http://www.devro.home.pl/ Mam z nimi bardzo pozytywne doświkadczenia -
    ekspertyzę i wycenę naprawy będziesz miał od ręki jeśli sprawa jest
    prosta. Jeśli coś bardziej skomplikowane to na drugi dzień. Wymieniali
    mi np. w laptoku kumpla zintegrowaną z płytą grafikę która
    szwankowała.

    Zdrówko