  • 21. Data: 2009-05-28 13:13:40
    Temat: Re: Pentium D a Pentium Core 2 Duo
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Krzysiek pisze:

    > hehe ;-) choćby po to zeby zwiększyć wydajność takich aplikacji jak
    > PS, Sony Vegas czy NX2 oraz ze względu bezpieczeństwa. Na jednym dysku
    > to można... strony www otwierać ;-)

    Gratuluję.

    Tylko, że jak duży dysk podzieli się na partycje to te partycje traktowane
    są przez system jak oddzielne dyski.

    --
    animka

  • 22. Data: 2009-05-28 14:57:34
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    On 28 Maj, 09:02, "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> wrote:

    >czyli biorąc pod uwagę, że RAID na ICH7-8 jest programowy, a pracuje
    >na aplikacjach, które dużo liczą nie rysują, to z C2D powinien się
    >trochę odmulić? ;-)

    wydajność tego RAIDa też ma znaczenie a przy programowym z założenia jest
    nizsza, nie mzienia to faktu że między prockiem który posiadasz a C2D jest
    spora różnica wydajnościowa i na 100% zyskasz, szczególnie w sytuacjach
    wyliczania klatek w filmach czy zadaniach w apl. graficznych

  • 23. Data: 2009-05-28 14:59:06
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    >Tylko, że jak duży dysk podzieli się na partycje to te partycje traktowane
    >są przez system jak oddzielne dyski.

    I coś z tego wynika oprócz tego że jak zawsze gadasz o rzeczach o ktorych
    nie masz pojęcia ?

  • 24. Data: 2009-05-28 15:02:24
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    >Skoro wolisz mielenie dysków a nie przechowywanie danych na dyskach
    >wymiennych to cierp ;-)

    Wiesz jak masz tyle czasu to się umów z kolegą i przegraj mu dane na zapewno
    ok 100 płyt DVD (bo trzeba w takim wypadku ze dwie kopie mieć) a potem
    bedziesz siedziała przy jego komputerze i te płytki zmieniała podczas pracy.

  • 25. Data: 2009-05-28 15:18:04
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Kot Prezydenta pisze:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > I coś z tego wynika oprócz tego że jak zawsze gadasz o rzeczach o ktorych
    > nie masz pojęcia ?

    nie

    --
    animka

  • 26. Data: 2009-05-28 17:58:34
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 28 May 2009 17:18:04 +0200,
    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> screamed:

    > nie

    Traktowane są jako oddzielne systemy plików, dysk zawsze będzie ten sam.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 19:58:10 user up 12086 days, 7:53, 1 user, load average: 0.56, 0.10, 0.99 ]

    Sure it's user-friendly... if you know what you're doing.

  • 27. Data: 2009-05-28 19:49:44
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 28 Maj, 15:13, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Tylko, że jak duży dysk podzieli się na partycje to te partycje traktowane
    > są przez system jak oddzielne dyski.

    a głowice i kanały I/O też się mnożą przy podziale dysku jak ameba? Bo
    jak mi tylko przybędzie głowic i kanałów I/O to ja wszystko chętnie
    podzielę na szybsze mniejsze.

  • 28. Data: 2009-05-28 21:30:34
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Thu, 28 May 2009 17:18:04 +0200,
    > Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> screamed:
    >>

    > Traktowane są jako oddzielne systemy plików, dysk zawsze będzie ten sam.

    Dysk to tak, ale innych partycji to nic nie ruszy, nic nie ucieknie.

    --
    animka

  • 29. Data: 2009-05-29 06:38:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.05.2009 09:02, Kot Prezydenta pisze:
    > Oczywi?cie, Pentium D to taka namiastka procesora dwurdzeniowego, to

    Bzdura.

    Równie dobrze mógłbyś napisać, że 8086 to namiastka mikropro-
    cesora -- tylko dlatego, że jest stary i wolny.

    > fizycznie dwa po??czone ze sob? procesory Pentium 4 i komunikuja sie ze sob?

    I czy to coś zmienia?

    > poprzez szyne FSB, to jest w?skie gard?o i zniego wynika spora ró?nica
    > wydajnosci w stosunku do C2D. Ka?dy z nich pracuje na w?asnej pamieci L2 a

    Akurat różnica wydajności wynika przede wszystkim z archi-
    tektury samych rdzeni, a nie połączenia układów przez FSB.

    Ten sposób połączenia jest oczywiście mniej efektywny, ale
    różnicę widać dopiero przy 6-8 rdzeniach i to raczej w
    zastosowaniach serwerowych...

    > Podsumowuj?c Pantium D to dwa procki w jednej obudowie po?aczone szyn? a C2D
    > jeden dwurdzeniowy procesor.

    Co nie zmienia faktu, że dwa rdzenie są często lepsze niż
    jeden. Czy sugerujesz, że komputery dwuprocesorowe były złe,
    bo procesory w nich *musiały* się komunikować przez FSB?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 30. Data: 2009-05-29 06:40:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.05.2009 07:31, Krzysiek pisze:
    > nie mniej jednak zerkałem na testy Pentium D 825 i E7200 i różnica
    > jest spora. Wg tych testów wychodzi, że dwa razy prawie ale nie były

    Bo to są zupełnie inne układy. Gdyby robić testy na jednym
    rdzeniu tylko, wyniki byłyby najpewniej bardzo podobne.

    Samego testu i jego wyników nie komentuję, nie będę tego
    analizował. Stwierdzę jedynie, że porównywanie wyników z
    dwóch różnych aplikacji nie jest dobrym testem. Poza tym
    Sandra i Everest *też* nie są reprezentatywnymi testami.
    Należałoby porównać np. filtrowanie dużego obrazu w Photo-
    shopie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |