  • 21. Data: 2010-03-22 01:07:17
    Temat: Re: Plecionka, a przewód lity
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Mar 2010 15:15:59 +0000 (UTC), WM wrote:

    >Myśl kolego, po co dałem przykład ze stołem laboratoryjnym?
    >Myślisz, że zamieścilem go tam bez powodu i dlatego zignorowałeś?
    >Połączenia wyrównujące napięcia metalowych elementów, zmniejszają zakłócenia
    >likwidując skutki sprzężeń elektromagnetycznych czyli np. ,,proximity
    >effect''.

    Ejze, aby na pewno wiesz czo piszesz ?

    >W mojej firmie elektronicy łączą z masą każdy osobny metalowy element wyrobu.
    >Zapamiętaj to sobie, bo widzę, że nie doceniasz problemu.

    A czemu lacza ? I jakie wyroby robia

    J.

  • 22. Data: 2010-03-23 06:37:30
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A czemu lacza ? I jakie wyroby robia

    Patrz punkt 2.1

    http://www.kwe.pl/pdf/1000-0505.pdf

    ''Wszystkie przewodzące nieaktywne czesci metalowe muszą być uziemione!''

    WM

  • 23. Data: 2010-03-23 08:48:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    > Patrz punkt 2.1
    > http://www.kwe.pl/pdf/1000-0505.pdf
    > ''Wszystkie przewodzące nieaktywne czesci metalowe muszą być
    > uziemione!''

    Czyli lacza, bo tak przepis/instrukcja nakazuje, nie majac pojecia
    czy to cos daje :-)

    Wydaje mi sie ze kiedys bylo to podyktowane wzgledami
    bezpieczenstwa - gdyby w srodku jakis kabel sie urwal, to nie ma
    prawa sie pojawic napiecie na obudowie.

    I znow wydaje mi sie - ale dawniej chyba w niektorych klasach
    izolacji bylo dopuszczalne nieuziemienie metalowej obudowy .

    J.

  • 24. Data: 2010-03-23 08:52:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:un4cq5hpt6absravjangjgo3n0634q603c@4ax.com...
    > On Tue, 16 Mar 2010 16:56:50 +0100, "J.F."
    >
    > Tak, ale tutaj raczej nie chodzi o w.cz (ale ja akurat nie robię
    > w tej
    > działce, więcz raczej). Czemu - jak zastąpisz kilka drutów
    > paskiem
    > folii to sytuacja się pogorszy, gdyż indukowane prądy wirowe

    Akurat pole magnetyczne jest rozlozone wzdluz zwoju, wiec nie
    powinno generowac pradow wirowych.

    Aczkowiek pamietam taki post ze ktos nawinal folia na rdzeniu ze
    szczelina .. i ujrzal piekny przetop w poblizu szczeliny :-)

    > W trafach średniej i dużej mocy, pracujących przy
    > częstotliwościach
    > przemysłowych folię używa się z reguły wtedy, gdy potrzeba
    > stosunkowo
    > niewielkiej ilości zwojów

    Tak to przy w.cz jest, ze ilosci sa niewielkie.

    J.

  • 25. Data: 2010-03-23 09:44:47
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 23 Mar 2010 09:48:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czyli lacza, bo tak przepis/instrukcja nakazuje, nie majac pojecia
    >czy to cos daje :-)

    WM podał słuszną regułę uziemniania (czy też ustalania potencjału)
    wszystkich przewodzących elementów biernych ze względu na zakłócenia.
    O ile konstruktor nie strzelił sobie w stopę robiąc piękne pętle
    uziemnienia, które działają jak anteny generując jeszcze większe
    zakłócenia, to takie uwspólniania potencjału nigdy nie szkodzi a
    pozwala uniknąć ciężkich do znalezienia źródeł zakłóceń.
    Ty opisujesz za to regułki dot. ochrony przeciwporażeniowej, gdzie w
    zależności od rodzaju sieci, stopnia ochrony/klasy izolacji wszystkie
    dostępne przewodzące części powinny być lub nie uziemnione, ale ze
    względu na inny paragraf niż WM. I może się zdażyć że z punktu
    widzenia kompatybilności powinno być tak a ochrony inaczej ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 26. Data: 2010-03-23 09:51:40
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 23 Mar 2010 09:52:04 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Akurat pole magnetyczne jest rozlozone wzdluz zwoju, wiec nie
    >powinno generowac pradow wirowych.

    Wskazówka: A o jakich fajnych zjawiskach kłócę się z kolegą WM powyżej
    ;)

    >Tak to przy w.cz jest, ze ilosci sa niewielkie.
    No, np. 100kVA mocy ma zasilać prostownik na 12V, a napięcie na zwój
    rzędu 4-5V. Isotnie 50Hz w.cz. ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 27. Data: 2010-03-23 13:38:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:vu2hq5pc0e1jnvngnf0h7r5mqq5amo83gr@4ax.com...
> [...]
    > zakłócenia, to takie uwspólniania potencjału nigdy nie szkodzi a
    > pozwala uniknąć ciężkich do znalezienia źródeł zakłóceń.

    Tylko ze ten jego papier daje raczej bardzo ogolne wytyczne, wiec
    petli moze powstac sporo.

    Jak najbardziej moze sie zdarzyc.

    J.