    From: "ZZZ" <n...@n...spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Podwyższenie Uwy przetwornicy
    Date: Tue, 27 Jan 2015 17:02:02 +0100

    Będę wdzięczny za podpowiedź.

    Padł mi zasilacz do laptopa (IBM jak by to miało jakieś znaczenie) z
    napięciem
    wyjściowym 20v (przy obciążalności do 3,25A).
    Mogę go wyrzucić, mogę go naprawiać, ale... mam zbędne ze 3 szt. zasilaczy
    od starszego modelu IBM'ka, które były na 16V (przy podobnej a nawet
    większej
    obciążalności). I przyszło mi na myśl, że łatwiej i prościej będzie podnieść
    napięcie wyjściowe takie 16V przetwornicy (lokalizując i zmieniając
    odpowiednie elementy
    odpowiedzialne za to - jakiś dzielnik rezystorowy na przykład).
    Ale ponieważ nie mam za dużego doświadczenia w przetwornicach to pytam Was
    o podpowiedź, czy ryzykuję jeszcze coś złego w takim układzie (spodziewam
    się,
    że elektrolity po stronie wtórnej są na minimum 25V, zresztą gdyby nie, to
    można je wymienić
    na takie). Czy na przykład transformator takiej przetwornicy jest bardzo
    dokładnie obliczany
    na napięcia wyjściowe czy tego typu zmiana jaką chciałbym wprowadzić nie
    zaburzy
    stabilności jej pracy?
    Znalazłem gdzieś w sieci opis jak ktoś obniżył Uwy z 20V na 12V i
    przetwornica pracowała
    niestabilnie. U mnie zmiana mniejsza ale...?

    Będę wdzięczny za podpowiedzi.
    ZZ

    --
    Cóż, w praktyce to się nazywa brak wiedzy.
    Jeśli oponent bombarduje cię argumentami, a tobie argumentów brak,