  • 11. Data: 2014-07-24 04:05:44
    Temat: Re: Polaczenie shielda z GND
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-24 02:41, Bambaryla pisze:
    > "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > W takiej sytuacji nalezy zastosowac ekwipotencjalizacje swoich urzadzen.
    > Podstawowa ochrone przred porazeniem zrealizowac za pomoca izolacji.

    Nie piszę o możliwości porażenia tylko o zagrożeniu dla elektroniki.
    Często nie masz możliwości przebudować środowiska w którym montujesz
    urządzenie. Zamiast ekwipotencjalizacji możesz stosować izolację
    galwaniczną między elementami twojego systemu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2014-07-24 10:25:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Bambaryla" <b...@o...gof> napisał w wiadomości

    > A jakiez to prady maja plynac przez PE podczas nominalnej pracy?
    >
    > //w tej sytuacji zalecal bym remont instalacji elektrycznej ze szczegolnym
    > uwzglednieniem polaczen wyrownawczych.
    > ps: gniazdko/faza nie ma tu nic do rzeczy :)

    Przed sprzedażą swojego urządzenia każdemu klientowi będziesz wizytował
    wszystkie miejsca w których on może to podłączyć aby zalecić mu tam gdzie
    trzeba remont instalacji. A jak zwróci Ci urządzenie za stopioną izolacją
    kabelka to nie przyjmiesz reklamacji i będziesz mu udowadniał, że nie
    wykonał Twoich zaleceń?

    Czytałem gdzieś kiedyś z 10 lat temu, że między bolcami uziemienia różnych
    gniazdek może wystąpić nawet kilka V różnicy potencjałów i jest to kilka V o
    dużej wydajności prądowej. Oczywiście szczególnie jak instalacja 2
    przewodowa.

    Gniazdko ma o tyle do rzeczy, że między jego bolcem uziemienia a jego bolcem
    uziemienia różnica V nie wystąpi.
    P.G.

  • 13. Data: 2014-07-24 10:30:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Thursday, July 24, 2014, 4:05:44 AM, you wrote:

> [...]
    > urządzenie. Zamiast ekwipotencjalizacji możesz stosować izolację
    > galwaniczną między elementami twojego systemu.

    Izolacja w transformatorach dla sieci ethernet jest izolacją
    funkcjonalną a Ty zaczynasz nam tu pisać o mocno zabagnionym systemie,
    z silnymi upływnościami oraz możliwością pełnych przebić, gdzie trzeba
    już stosować izolację wzmocnioną. A takiego transformatora dla
    ethernet już się nie da zrobić - trzeba stosować światłowody.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-07-27 02:29:10
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Gniazdko ma o tyle do rzeczy, że między jego bolcem uziemienia a jego
    > bolcem uziemienia różnica V nie wystąpi.

    W takiej sytuacj, gdzie sie topi izolacja ekranu kabelka, ani Ty ani Twoi
    klienci nigdy nie bedziecie zadowoleni z osiagnietych rezultatow.

    Instalacje w ktorych zero, wykorzystywane bylo jako przewod ochronny i
    jednoczesnie roboczy, byly dobre gdy urzadzenia nie podlegaly tak ostrym,
    jak dzis wymagom ochrony przed EMI i najczesciej nie musialy byc ekranowane.
    Byly, z koniecznosci budowane jako: 'drugiej klasy ochronnosci', z powodow o
    ktorych piszesz: 'roznica potencjalow na przewodach PEN. Tego typu
    rozwiazania zostaly zochydzone przez wspolczesne normy, z powodu
    niekompatibilnosci z nowymi wymaganiami stawianymi wobec urzadzen, ktore
    najczesciej buduje sie dzis jako: 'pierwszej klasy ochronnosci' i co za tym
    idzie, z ekranami wyprowadzanymi na styk ochronny PE.

    Jestem przekonany, ze o tym wszystkim wiesz, tak jak i my wszyscy, ktorzy
    probuja zarobic na ten chleb i niejednokrotnie dla swietego spokoju,
    dorabiaja swoim klientom kawalki instalacji ochronnej w postaci wysp TT i
    polaczen wyrownawczych.
    Pytanie na dzis jest takie: kiedy takie dziadowanie sie skonczy?
    Moze nalezy, mimo wszystko, wymuszac na klientach okreslone rozwiazania?

  • 15. Data: 2014-08-05 16:34:06
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > Na dużych starszych obiektach masz często instalację TNC bez wyłączników
    > różnicowych. W wielu miejscach wyrównywane np do istniejących
    > konstrukcji stalowych. Nie masz kontroli prądów przez PE poza pomiarami
    > np raz do roku.

    Prawo Budowlane mówi, że pomiary elektryczne w budynkach należy
    wykonywać "nie rzadziej, niż co 5 lat", co każdy rozsądny administrator
    czyta "co 5 lat". :-) Co roku to bez powodu chyba nikt z miernikiem nie
    biega.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2014-08-05 17:01:55
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-05 16:34, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > wykonywać "nie rzadziej, niż co 5 lat", co każdy rozsądny administrator
    > czyta "co 5 lat". :-) Co roku to bez powodu chyba nikt z miernikiem nie

    Chyba nie zauważyłeś, że piszę o obiektach przemysłowych. W urządzeniach
    transportu bliskiego (suwnice, żurawie, wciągarki) znajdujących się na
    zewnątrz, lub w szczególnych warunkach (wilgotność lub atmosfera
    agresywna) badania skuteczności zerowania i rezystancji izolacji
    wykonuje się co rok. W pozostałych warunkach co 2 lata. Nie znam
    dokładnie przepisów dla innych grup urządzeń, ale podejrzewam, że dla
    powszechnie występujących przenośników taśmowych jest tak samo.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2014-08-05 17:50:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > Chyba nie zauważyłeś, że piszę o obiektach przemysłowych.

    OK, nieporozumienie. A co do meritum: tam jeszcze używa się TN-C?
    Samobójcy...

    Pozdrawiam, Piotr