  • 101. Data: 2018-04-24 21:24:49
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2018 19:54:35 +0200, Marek S napisał(a):

    > Którą z opcji wybrać?
    > https://drive.google.com/file/d/1i-TXIGRDE9nHHxX2rlm
    zf7qQ_JeBYUbj/view?usp=sharing

    Musisz ustawic cel, wtedy sa inne opcje.

    J.

  • 102. Data: 2018-04-24 22:02:21
    Od: kk <k...@o...pl>

    > W nawigacji HERE widziałem czerwoną linię w miejscu korka, ale ta linia
    > była wyświetlana na przeciwnym pasie. Nawigacja wyznaczała drogę pasem
    > bez czerwonej linii gdzie w rzeczywistości był korek a pas w przeciwną
    > stronę pusty.

    To jest wcześniejszy wyczyn Microsofta w dziedzinie "fajnych" programów.

    > To że wyznaczyła tam gdzie korek to jej nie mam za złe, bo ominąć się
    > nie dało. Ale czas dojazdu był jak bez korka.
    > Był dostęp do internetu, były włączone odpowiednie opcje.

    Here jakoś kombinuje, ale to nowe ... nie wiem jak w ogóle ta firma nie
    wstydzi się wypuścić programu, który kieruje na nieotwarte drogi.

  • 103. Data: 2018-04-24 22:16:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2018 22:02:21 +0200, kk napisał(a):
    > To jest wcześniejszy wyczyn Microsofta w dziedzinie "fajnych" programów.

    > Here jakoś kombinuje, ale to nowe ... nie wiem jak w ogóle ta firma nie
    > wstydzi się wypuścić programu, który kieruje na nieotwarte drogi.

    Bo my jestesmy najnowoczesniejsi na swiecie.
    5 lat przed konkurencja :-)

    J.

  • 104. Data: 2018-04-25 09:55:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Apr 2018 20:13:41 +0200, w <pbns4t$387$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

    > Po drugie... nawigacja nie działa w oparciu o dane rzeczywiste z
    > pracujących aplikacji lecz statystyczne? Skąd masz takie informacje?

    Działa w oparciu o rzeczywiste, i to niekoniecznie z aplikacji, a z monitoringu
    GPS.

    > Czy
    > da się zatem pokazać w Yanosiku jaki ruch będzie za miesiąc?

    Statystycznie się da. Potem uzupełnia się o dane bieżące.

  • 105. Data: 2018-04-25 09:55:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Apr 2018 19:21:18 +0200, w <pbnp2c$vqc$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
    <n...@s...mu> napisał(-a):

    > Niestety, to chyba nieprędko. Jeżdżę prawie codziennie z nawigacją (a czasem
    > z dwiema) i dobre omijanie korków w mieście nie działa.

    To jeździj z dobrą, a nie kiepską.

  • 106. Data: 2018-04-25 10:07:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Apr 2018 20:26:18 +0200, w <pbnssi$3ue$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

> [...]
    > wrażeniem! Co prawda był to pierwszy dzień testów i średnie korki ale
    > mimo to zrobił coś czego nigdy nie widziałem w Yanosiku czy Google. No
    > może w Google widziałem, ale sporadycznie, mimo iż Google widzą
    > alternatywne drogi jako szybsze i prezentują je prawidłowo. Naviexpert
    > kazał mi zjechać z lekko przyblokowanego skrzyżowania gdzieś w bok i
    > wrócić na trasę na następnym skrzyżowaniu. To był krótki odcinek, max
    > 500m a mimo to byłem kilkanaście pojazdów do przodu :-) Może to kilka
    > minut do przodu zaledwie, ale ... do przodu.

    Przy Najszybszej możesz tak mieć + prowadzenie drogami niskiej kategorii, bo
    jest 2 min szybciej, ale ja preferuję Rekomendowaną, bo wolę główne (zwłaszcza
    we Wrocławiu, gdzie gorsza droga często oznacza kostkę).

    > Jeszcze nie chwalę dnia przed zachodem słońca, ale jestem optymistycznie
    > nastawiony. Zobaczymy jak będzie w przypadku prawdziwych korków. Ciekawe
    > skąd ta nawigacja "wie" jak zaoszczędzić czas lepiej niż inne? Wydaje
    > się iż ludzie rzadziej jej używają, bo jest płatna, więc powinna
    > gromadzić mniej precyzyjne informacje.

    Dane z aplikacji to jedno, ale gros danych jest gromadzonych z samochodów
    posiadających monitoring GPS.
    Poza tym zauważyłem, że NE agresywniej traktuje dane bieżące, więc czasem widzi
    "zatwardzenie", którego w realu (już) nie ma (to drugi powód dla którego
    preferuję Rekomendowaną, które często ignoruje mały korek).
    (Trzeci powód to jazda w górzystym terenie, a czwarty to totalne korki wszędzie
    dookoła)

  • 107. Data: 2018-04-25 10:42:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-24 o 20:13, Marek S pisze:

    > Zgodnie z wiadomościami jakie w internecie wyczytałem, korek (wypadek)
    > powstał ok 14:40. Ja wracałem tamtędy ok 16-16:30. Wydaje mi się, że to
    > sporo czasu na aktualizację.
    >
    > Po drugie... nawigacja nie działa w oparciu o dane rzeczywiste z
    > pracujących aplikacji lecz statystyczne?

    Dane z przeszłości i dane bieżące nie tylko z pracujących aplikacji (bo
    to o wiele za mało), ale z różnych źródeł.

    > Skąd masz takie informacje? Czy

    Np. Automapa, TomTom się tym chwalą.

    > da się zatem pokazać w Yanosiku jaki ruch będzie za miesiąc?

    W Yanosiku nie wiem. Ale np. w google można wyznaczyć trasę wpisując
    kiedy w przyszłości będzie wyjazd. Może wyznaczyć inną trasę z Ochoty na
    Żoliborz, gdy przejazd będzie miał się rozpocząć o godz. 02:30 w nocy z
    wtorku na środę, a inną, gdy o 17:15 w piątek.

  • 108. Data: 2018-04-25 11:03:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    tak swoja droga - po tej dyskusji zaczalem sie baczniej przygladac co
    yanosik pokazuje - faktycznie jakies bzdury.

    Stara mapa zla, nowa mapa jeszcze gorsza.

    Dzis mi chyba zwariowal - ale czy sie dziwic, od tego przelaczania map
    sa wariuje :-)

    Tue, 24 Apr 2018 20:26:18 +0200, w <pbnssi$3ue$1@node2.news.atman.pl>,
    Marek S
    [...]
> [...]
    >którego
    >preferuję Rekomendowaną, które często ignoruje mały korek).

    a potem chwalisz, gdy cie poprowadzi przez korek, a ten sie akurat
    zdazy rozwiac :-)

    J.

  • 109. Data: 2018-04-25 12:31:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 Apr 2018 11:03:11 +0200, w
    <5ae04450$0$31354$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Marek S
    > [...]
    >
    > a potem chwalisz, gdy cie poprowadzi przez korek, a ten sie akurat

    Taka sygnalizacja dotyczy z reguły jakiegoś małe odcinka, bez wpływu na ogólną
    trasę.

  • 110. Data: 2018-04-25 12:48:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    > [...]

    >Taka sygnalizacja dotyczy z reguły jakiegoś małe odcinka, bez wpływu
    trasę.

    Ale wlasnie to ten maly odcinek jest decydujacy, jak trzeba trase
    wybrac :-)

    Np teraz Lubawka-Wroclaw w/g googla - 1:46 przez Bolkow, 2:04 przez
    Mieroszow.

    I badz tu madry, czy korek/wypadek zablokuje droge na 20min, 30,
    godzine ...

    J.